zavřít

Ty to zvládneš.cz - ÚNAVA ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Krůček k elektromobilitě přes skútry.
Krůček k elektromobilitě přes skútry.
Autor: Ather Energy

Indie se chce stát velmocí elektromobility. Pomocí skútrů

08. června 2018, 06:19  -  frn
Krůček k elektromobilitě přes skútry.
Krůček k elektromobilitě přes skútry.
Autor: Ather Energy
08. června 2018, 06:19

Indické plně elektrické skútry Ather se konečně s dvouletým zpožděním dostávají na indický trh. Jejich dojezd se pohybuje mezi 60 a 70 kilometry. Týdně jich firma vyrobí 600. Mají ukázat, jak na tom je Indie s přechodem na plnou elektromobilitu. Místní vláda si vytkla smělý cíl, že po roce 2030 se budou na subkontinentu prodávat pouze elektromobily. V té době bude mít Indie více obyvatel než Čína.

Pět let pracovali absolventi indického technologického institutu v Madrásu na vývoji vlastního elektrického skútru. Tento jednostopý dopravní prostředek je v Indii, stejně jako v ostatních asijských zemích, populární. Firma Ather Energy z Bengalúru začala po dvou letech od původního termínu prodávat své plně elektrické skútry. Přesněji řečeno, začala přijímat předběžné objednávky.

Nabízí dva typy. Silnější skútr Ather 450, který jezdí až 80 kilometrů v hodině a má dojezd 75 kilometrů. Slabší Ather 340 má maximální rychlost 70 kilometrů v hodině a dojezd 60 kilometrů. Jedná se o první chytré elektrické skútry, jež jsou vyráběné v Indii. První dodávky nových skútrů mají být v srpnu. Ather 340 má stát v přepočtu 36 tisíc korun, výkonnější model 41 tisíc korun.

Jak vypadá indická novinka:

Produkce těchto elektrických skútrů je důležitým krokem pro indický průmysl elektromobilů, jež se zatím potýká s nedostatečnou infrastrukturou. Přitom indická vláda si dala ambiciózní cíl, že po roce 2030 se nebudou prodávat nová auta se spalovacím motorem, ale pouze elektromobily. Za 12 let má v Indii žít 1,5 miliardy lidí a stane se nejlidnatější zemí světa.

Vše Made in India

Indie je největším trhem jednostopých vozidel na světě. Zakladatel firmy Ather Energy Tarun Mehta sliboval sice uvedení na trh už v roce 2016, termín se posouval zejména kvůli tomu, že firma chtěla veškeré komponenty vyrábět přímo v Indii a spolupracovat se subdodavateli místního automobilového průmyslu. Do startupové firmy investovala i společnost Hero Motocorp, jež je největším indickým i světovým výrobcem motocyklů.

Zakladatel poradenské firmy Emerging Markets Automotive Advisors (EMAA) Deepesh Rathore je přesvědčen, že se jedná o krok zásadního významu pro indický trh s elektrickými motory. “Je to také testovací produkt pro firmu Hero, aby posoudila, jaký budou mít zájem o elektrické skútry mladí lidé,“ řekl pro web Quartz.

Firma plánuje vyrábět 600 kusů elektroskútrů týdně. Od roku 2019 by se měla produkce skokově zvýšit, míní Rathore.

Malé krůčky správným směrem

Nástup elektromobility v Indii dosud limituje infrastruktura dobíjecích stanic. V zemi je zatím jen 350 dobíjecích stanic asi pro půl milionu elektrických vozidel. V dubnu ale indická vláda souhlasila s tím, že k provozu dobíjecí stanice není potřeba licence pro prodej elektřiny. Toto pravidlo zatím výstavbu infrastruktury omezovalo.

„Po menších krocích se vláda pohybuje správnou cestou,“ věří Mehta v to, že se elektrické dopravní prostředky v Indii rozšíří. Sama Ather Energy buduje vlastní síť dobíjecích stanic v domovském městě Bengalúru, jemuž se přezdívá Silicon Valley Indie, protože je sídlem mnoha technologických firem. Dobíjecí stanice budou zdarma pro všechny majitele elektrických dopravních prostředků prvních šest měsíců.

Související články:

Energetická výzva: modernizace Indie určí, jak dopadne zbytek lidstva

Česko hraje v ochraně klimatu třetí ligu. Zaostává za Indií i Čínou

Chudé státy chtějí zastínit slunce. Nevěří, že se Západu podaří zastavit oteplování



Čtěte také

Emisní povolenky, ilustrační foto

Výnosné povolenky. Obrat obchodů loni stoupl na rekord

Obrat obchodů s emisními povolenkami v loňském roce celosvětově vzrostl o 34 procent na…

před 1 hodinou

 Marian Jurečka

Výborného vystřídal v čele lidovců Jurečka, chce odstranit poraženectví

Opoziční KDU-ČSL povede poslanec a bývalý ministr zemědělství Marian Jurečka. Delegáti…

před 1 hodinou

Pivovar Kout, ilustrační foto

Zkažené koutské pivo. Tradiční pivovar uvízl ve stavu klinické smrti

Tradiční podnik Kout na Šumavě zavřel, uvnitř zůstaly stovky hektolitrů piva.

před 1 hodinou

 Byty v Berlíně - ilustrační foto

Naděje na zkrocení bytové krize v nedohlednu. Ceny nájmů v Německu prudce rostou

Levná Žitava je jen anomálie. Bydlení v Německu prudce zdražuje, řešení hledají radnice…

před 2 hodinami

 V Česku se rozmáhá hypoteční přeběhlictví - ilustrační foto

V Česku se rozmáhá hypoteční přeběhlictví. Bankám hrozí miliardové ztráty

Divoký vývoj úrokových sazeb dal vzniknout novému fenoménu. Turistika klientů za…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Zvýšení minimální mzdy daňovým pohledem
Jak vypočítat daň z nemovitých věcí v daňovém přiznání?
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Auta
Škoda potvrdila Octavii RS s hybridním pohonem. Odhalí ji…
VW Arteon Shooting Brake míří i k českým zákazníkům. Dorazí na podzim spolu s faceliftem
Elektrický a pro každodenní ježdění. Bugatti plánuje svůj druhý sériový model
Škoda Kodiaq vozí záchranáře nejen u nás, ale i v Británii
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Hry pro příležitostné hráče