Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Indie se chce stát velmocí elektromobility. Pomocí skútrů

08. června 2018, 06:19  -  frn
08. června 2018, 06:19

Indické plně elektrické skútry Ather se konečně s dvouletým zpožděním dostávají na indický trh. Jejich dojezd se pohybuje mezi 60 a 70 kilometry. Týdně jich firma vyrobí 600. Mají ukázat, jak na tom je Indie s přechodem na plnou elektromobilitu. Místní vláda si vytkla smělý cíl, že po roce 2030 se budou na subkontinentu prodávat pouze elektromobily. V té době bude mít Indie více obyvatel než Čína.

Pět let pracovali absolventi indického technologického institutu v Madrásu na vývoji vlastního elektrického skútru. Tento jednostopý dopravní prostředek je v Indii, stejně jako v ostatních asijských zemích, populární. Firma Ather Energy z Bengalúru začala po dvou letech od původního termínu prodávat své plně elektrické skútry. Přesněji řečeno, začala přijímat předběžné objednávky.

Nabízí dva typy. Silnější skútr Ather 450, který jezdí až 80 kilometrů v hodině a má dojezd 75 kilometrů. Slabší Ather 340 má maximální rychlost 70 kilometrů v hodině a dojezd 60 kilometrů. Jedná se o první chytré elektrické skútry, jež jsou vyráběné v Indii. První dodávky nových skútrů mají být v srpnu. Ather 340 má stát v přepočtu 36 tisíc korun, výkonnější model 41 tisíc korun.

Jak vypadá indická novinka:

Produkce těchto elektrických skútrů je důležitým krokem pro indický průmysl elektromobilů, jež se zatím potýká s nedostatečnou infrastrukturou. Přitom indická vláda si dala ambiciózní cíl, že po roce 2030 se nebudou prodávat nová auta se spalovacím motorem, ale pouze elektromobily. Za 12 let má v Indii žít 1,5 miliardy lidí a stane se nejlidnatější zemí světa.

Vše Made in India

Indie je největším trhem jednostopých vozidel na světě. Zakladatel firmy Ather Energy Tarun Mehta sliboval sice uvedení na trh už v roce 2016, termín se posouval zejména kvůli tomu, že firma chtěla veškeré komponenty vyrábět přímo v Indii a spolupracovat se subdodavateli místního automobilového průmyslu. Do startupové firmy investovala i společnost Hero Motocorp, jež je největším indickým i světovým výrobcem motocyklů.

Zakladatel poradenské firmy Emerging Markets Automotive Advisors (EMAA) Deepesh Rathore je přesvědčen, že se jedná o krok zásadního významu pro indický trh s elektrickými motory. “Je to také testovací produkt pro firmu Hero, aby posoudila, jaký budou mít zájem o elektrické skútry mladí lidé,“ řekl pro web Quartz.

Firma plánuje vyrábět 600 kusů elektroskútrů týdně. Od roku 2019 by se měla produkce skokově zvýšit, míní Rathore.

Malé krůčky správným směrem

Nástup elektromobility v Indii dosud limituje infrastruktura dobíjecích stanic. V zemi je zatím jen 350 dobíjecích stanic asi pro půl milionu elektrických vozidel. V dubnu ale indická vláda souhlasila s tím, že k provozu dobíjecí stanice není potřeba licence pro prodej elektřiny. Toto pravidlo zatím výstavbu infrastruktury omezovalo.

„Po menších krocích se vláda pohybuje správnou cestou,“ věří Mehta v to, že se elektrické dopravní prostředky v Indii rozšíří. Sama Ather Energy buduje vlastní síť dobíjecích stanic v domovském městě Bengalúru, jemuž se přezdívá Silicon Valley Indie, protože je sídlem mnoha technologických firem. Dobíjecí stanice budou zdarma pro všechny majitele elektrických dopravních prostředků prvních šest měsíců.

Související články:

Energetická výzva: modernizace Indie určí, jak dopadne zbytek lidstva

Česko hraje v ochraně klimatu třetí ligu. Zaostává za Indií i Čínou

Chudé státy chtějí zastínit slunce. Nevěří, že se Západu podaří zastavit oteplování



Čtěte také

Airbus A380-800, ilustrační foto

Tvrdé přistání superjumba A380: Airbus spálil miliardy eur od evropských vlád

Evropský výrobce letadel Airbus získal na vývoj a výrobu obřího dopravního letounu A380…

před 2 hodinami

 Innogy

Innogy prodává podíl v českém distributorovi plynu mateřské firmě RWE

Německá energetická společnost Innogy podepsala dohodu s firmou RWE o prodeji svého…

před 2 hodinami

Události  Martin Kovář

Etická komise UK potvrdila, že bývalý prorektor Kovář opisoval texty

Etická komise Univerzity Karlovy (UK) dnes potvrdila stanovisko etické komise Filozofické…

před 3 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Kouříte zdravě aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Přes 371 tisíc domácností loni změnilo dodavatele. I proto, že se zdražovalo
Neomezená mobilní data nejsou a ani nebudou
Otcovská dovolená v roce 2019
Daňové zvýhodnění na děti: Česko vs. Slovensko
Auta
Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje…
První opravdová Cupra se jmenuje Formentor a sází na plug-in hybridní pohon
Audi Q8 může mít výkon 330 koní také v kombinaci s dieselem. Stačí vznést požadavek na obvyklé místo
Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Srovnání pokut u nás, v Rakousku, Německu a na Slovensku: Koho bolí nejvíc?
Technologie
Moneta ještě pořád chce koupit Air Bank, zaplatila by ale méně
Šeptanda: Microsoft ukáže nový Xbox již v červnu na E3
Samsung je králem smartphonů. Huawei mu ale v roce 2019 půjde po krku
AMD před vydáním GTX 1660 Ti zlevnilo Radeony RX Vega 56, některé až pod 7 tisíc
Konkurent Chrome OS od Microsoftu teď interně nese označení Santorini
Hry pro příležitostné hráče