Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jaké jsou výhody online půjčky?

Potřebujete doplnit svůj finanční rozpočet, ale do výplaty je daleko? Nebo se objevily…

Objevte e-shop specializovaný na obalové materiály

Dnes už není nic výjimečného vlastnit e-shop či jinak prodávat věci přes internet. Má to…

Let It Roll Open Air 2019 – Rozhovor Zdeněk Souček

Suki, vlastním jménem Zdeněk Souček, je jednou z nejdůležitějších postav české drum…

Krůček k elektromobilitě přes skútry.
Krůček k elektromobilitě přes skútry.
Autor: Ather Energy

Indie se chce stát velmocí elektromobility. Pomocí skútrů

08. června 2018, 06:19  -  frn
Krůček k elektromobilitě přes skútry.
Krůček k elektromobilitě přes skútry.
Autor: Ather Energy
08. června 2018, 06:19

Indické plně elektrické skútry Ather se konečně s dvouletým zpožděním dostávají na indický trh. Jejich dojezd se pohybuje mezi 60 a 70 kilometry. Týdně jich firma vyrobí 600. Mají ukázat, jak na tom je Indie s přechodem na plnou elektromobilitu. Místní vláda si vytkla smělý cíl, že po roce 2030 se budou na subkontinentu prodávat pouze elektromobily. V té době bude mít Indie více obyvatel než Čína.

Pět let pracovali absolventi indického technologického institutu v Madrásu na vývoji vlastního elektrického skútru. Tento jednostopý dopravní prostředek je v Indii, stejně jako v ostatních asijských zemích, populární. Firma Ather Energy z Bengalúru začala po dvou letech od původního termínu prodávat své plně elektrické skútry. Přesněji řečeno, začala přijímat předběžné objednávky.

Nabízí dva typy. Silnější skútr Ather 450, který jezdí až 80 kilometrů v hodině a má dojezd 75 kilometrů. Slabší Ather 340 má maximální rychlost 70 kilometrů v hodině a dojezd 60 kilometrů. Jedná se o první chytré elektrické skútry, jež jsou vyráběné v Indii. První dodávky nových skútrů mají být v srpnu. Ather 340 má stát v přepočtu 36 tisíc korun, výkonnější model 41 tisíc korun.

Jak vypadá indická novinka:

Produkce těchto elektrických skútrů je důležitým krokem pro indický průmysl elektromobilů, jež se zatím potýká s nedostatečnou infrastrukturou. Přitom indická vláda si dala ambiciózní cíl, že po roce 2030 se nebudou prodávat nová auta se spalovacím motorem, ale pouze elektromobily. Za 12 let má v Indii žít 1,5 miliardy lidí a stane se nejlidnatější zemí světa.

Vše Made in India

Indie je největším trhem jednostopých vozidel na světě. Zakladatel firmy Ather Energy Tarun Mehta sliboval sice uvedení na trh už v roce 2016, termín se posouval zejména kvůli tomu, že firma chtěla veškeré komponenty vyrábět přímo v Indii a spolupracovat se subdodavateli místního automobilového průmyslu. Do startupové firmy investovala i společnost Hero Motocorp, jež je největším indickým i světovým výrobcem motocyklů.

Zakladatel poradenské firmy Emerging Markets Automotive Advisors (EMAA) Deepesh Rathore je přesvědčen, že se jedná o krok zásadního významu pro indický trh s elektrickými motory. “Je to také testovací produkt pro firmu Hero, aby posoudila, jaký budou mít zájem o elektrické skútry mladí lidé,“ řekl pro web Quartz.

Firma plánuje vyrábět 600 kusů elektroskútrů týdně. Od roku 2019 by se měla produkce skokově zvýšit, míní Rathore.

Malé krůčky správným směrem

Nástup elektromobility v Indii dosud limituje infrastruktura dobíjecích stanic. V zemi je zatím jen 350 dobíjecích stanic asi pro půl milionu elektrických vozidel. V dubnu ale indická vláda souhlasila s tím, že k provozu dobíjecí stanice není potřeba licence pro prodej elektřiny. Toto pravidlo zatím výstavbu infrastruktury omezovalo.

„Po menších krocích se vláda pohybuje správnou cestou,“ věří Mehta v to, že se elektrické dopravní prostředky v Indii rozšíří. Sama Ather Energy buduje vlastní síť dobíjecích stanic v domovském městě Bengalúru, jemuž se přezdívá Silicon Valley Indie, protože je sídlem mnoha technologických firem. Dobíjecí stanice budou zdarma pro všechny majitele elektrických dopravních prostředků prvních šest měsíců.

Související články:

Energetická výzva: modernizace Indie určí, jak dopadne zbytek lidstva

Česko hraje v ochraně klimatu třetí ligu. Zaostává za Indií i Čínou

Chudé státy chtějí zastínit slunce. Nevěří, že se Západu podaří zastavit oteplování



Čtěte také

 Ilustrační foto

Objem hypoték v pololetí klesl o 20 miliard korun. Banky poskytly 36 tisíc úvěrů

České banky poskytly v prvním pololetí 2019 lidem 36 tisíc hypotečních úvěrů za celkem 80…

před 5 hodinami

Makrooko Miroslava Zámečníka

Jed na hraboše a cit ve špičkách prstů

Šetříš na orbě, střídáš po sobě řepku s pšenicí, kašleš na biologickou kontrolu a invaze…

před 5 hodinami

Události  Uhelná elektrárna v Mělníku

Ekologové žádají konkrétní datum konce uhlí. Svazy varují před okamžitým odstavením elektráren

Ekologické organizace Hnutí Duha, Zelený Kruh a Greenpeace chtějí od nově ustavené uhelné…

před 7 hodinami

 Brexit, ilustrační foto

Johnson cítí šanci. Naděje na dohodu o brexitu se podle něj přiblížila

Šance, že se Británii nakonec podaří Evropskou unii opustit na základě dohody, se zvýšila…

před 7 hodinami

 Plynový sporák

Výhody poskytované dodavateli energií zná jen 38 procent spotřebitelů, vyplývá z průzkumu

Většina českých spotřebitelů neví, jaké služby navíc jim nabízí jejich dodavatel…

před 7 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Sami jsme šťastní, ale ostatní nemusíme
E-mail – dobrý sluha, nebo zlý pán?
Jak může evidence na úřadu práce zvýšit důchod?
V práci se vám nelíbí? Tak ji změňte
Je Česko kryptoměnovou těžební velmocí? Jak začít těžit?
Auta
Dacia Duster jezdila už v 80. letech. I tehdy to byl…
Lynk & Co 03 Cyan je čtyřválcová předokolka, která na Ringu „překonala“ Mégane R.S. Trophy-R i Project 8
Porsche Taycan ukázalo své v podstatě poslední tajemství. Podívejte se, jak vypadá uvnitř
Kvíz: Uhodnete model auta na fotce?
Auto jako kafe: V Británii testují možnost koupit nový automobil na ulici v automatu
Hry pro příležitostné hráče