Elegantní limuzína za milion

04. dubna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
04. dubna 2005, 00:00

BMW ŘADY 3 Krátce po světové výstavní premiéře na autosalonu v Ženevě se novinka bavorské automobilky, trojková řada BMW, objevuje i na českém trhu. Kompaktní sportovní limuzína vyniká řadou inovací. Nové BMW narostlo do délky na 4,52 metru i do šířky (o 78 milimetrů).

BMW ŘADY 3

Krátce po světové výstavní premiéře na autosalonu v Ženevě se novinka bavorské automobilky, trojková řada BMW, objevuje i na českém trhu. Kompaktní sportovní limuzína vyniká řadou inovací.

Nové BMW narostlo do délky na 4,52 metru i do šířky (o 78 milimetrů). Zvětšil se také jeho rozvor (o 35 milimetrů) a zavazadlový prostor na 460 litrů. Novinka se letos na jaře začíná prodávat s jedním dieselovým a třemi benzinovými motory. Základní pohonnou jednotkou je šestiválcový třílitrový motor s extralehkou klikovou skříní z hořčíku, který slouží k dosažení nízké hmotnosti motoru. Je to přitom vůbec poprvé, kdy automobilka BMW využije tuto technologii ve velkosériové výrobě. Ve srovnání se svým předchůdcem nabídne motor podstatné zvýšení výkonu na 190 kW/258 koní. BMW 330i s novým motorem dosáhne nejvyšší rychlosti 250 kilometrů za hodinu. Vyšší rychlost je elektronicky omezena.

Pokud jde o zážehové jednotky, bude k dispozici zatím pouze jeden motor, dvoulitrový čtyřválec o výkonu 120 kW/163 koní a nejvyšší rychlosti 225 kilometrů za hodinu.

AKTIVNÍ ŘÍZENÍ

Nabídku pohonných jednotek doplňuje šestistupňová převodovka nebo na přání šestistupňová automatická převodovka. Novinkou střední třídy je komfortní typ startování BMW řady 3. Řidič musí pouze krátce přidržet startovací tlačítko, aby nastartoval motor.

Další novinky přináší například podvozek vozu, který skrývá kompletně z hliníku vyrobenou přední nápravu, zadní náprava je z lehké oceli. Ojedinělý doplněk dostupný poprvé ve střední třídě - aktivní řízení BMW - bude patřit k nadstandardní výbavě k šestiválcovým motorům nového BMW řady 3. Aktivní řízení zajišťuje strmější převodový poměr při nízkých rychlostech a méně strmý při vyšších rychlostech.

VYLEPŠENÁ KAROSERIE I INTERIÉR

Nový model BMW je podstatně větší uvnitř i zvenku. Interiér je prosvětlený, prostorný a odráží životní styl cílových skupin pro nové BMW. Karoserie je lehčí, tužší, bezpečnější než za kterou nabízeli předchůdci tohoto modelu. Důraz na bezpečnost je k vidění rovněž uvnitř vozu. Kromě vylepšeného systému bezpečnostních pásů nabídne novinka ve standardní výbavě šest airbagů: přední pro řidiče a spolujezdce, boční a hlavové. Řidič jedoucí vzadu za vozidlem vnímá intuitivně dvoustupňové svícení jako naléhavý brzdný manévr, zabrzdí s větší silou a zkrátí brzdnou dráhu. Vnitřek nového BMW řady 3 je moderní a harmonický, příjemná atmosféra vytváří pocit dynamiky a světlosti.

Samozřejmostí je nyní využití moderních technologií nejen na palubní desce. Ty doplňuje například navigační systém Business anebo Professional. Volitelný Professional Logic7 HiFi systém zaručuje velice kvalitní zvuk s nastavitelnou mírou pocitu prostorovosti uvnitř vozu. V BMW řady 3 je také vestavěný telefon jako nadstandardní výbava. Řidič nebo spolujezdec mohou ovládat BMW Assist, který rozšiřuje bezpečí spojené s vozy BMW. Jedná se o tísňová volání, BMW havarijní službu, BMW Info, informace o dopravě a také mobilní informační službu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu BMW 320i

Objem motoru 2171 ccm

Výkon 110 kW/150 koní

Nejvyšší rychlost 220 km/hod

Spotřeba 7,4 l/100 km

Cena 841 500 Kč

Foto popis| DOPLŇKY

V základní výbavě se objeví i dvoustupňová brzdová světla, která zvětšují intenzitu s mírou sešlápnutí pedálu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí…
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř Mercedesu třídy S
Technologie
Právě vyšlo Ubuntu 17.10. Populární linuxová distribuce má několik klíčových novinek
Fotografové zapláčou. Adobe ukončí Lightroom 6, budoucnost je v přeplatném
Dva displeje spojené v jeden. ZTE Axon M je hodně opožděnou revolucí
Nokia 7 je tady. Sympatická střední třída má skleněná záda a punc od Zeisse
Asus: Coffee Lake by mohlo být kompatibilní s deskami generace Z270, kdyby Intel chtěl
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít