Ekonomický reset. Čeští byznysmeni věří v lepší zítřky - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Ekonomický reset. Čeští byznysmeni věří v lepší zítřky

,
Ekonomický reset. Čeští byznysmeni věří v lepší zítřky
Zdroj: čtk

Tuzemští miliardáři hromadí hotovost, sekají náklady, chystají se propouštět. A vyhlížejí lepší časy.

Koronavirová pandemie přinesla především obrovský strach mezi zaměstnance tuzemských továren. Týdeník Euro má k dispozici dopis, kde obyvatelka jednoho menšího českého města obviňuje nejmenovaného českého miliardáře, že „se soustředí pouze na vlastní zisk“, když nechává otevřené výrobní provozy, v nichž pracuje mnoho lidí společně (včetně jejího manžela) a nákaza se může rozšířit velmi rychle. Kvůli obavám jdou někteří zaměstnanci na nemocenskou a zůstávají doma.

Nicméně velcí tuzemští byznysmeni jsou si vědomi, že kdyby se výroba zastavila, nemusí se její velká část už za pár týdnů či měsíců vůbec rozjet a lidé přijdou o práci. Volit mezi ohrožením vlastního podnikání a zdravím zaměstnanců musí i majitel královédvorské Juty Jiří Hlavatý. „Kromě vládních nařízení jsme přijali dalších čtrnáct opatření k ochraně zdraví zaměstnanců, abychom uklidnili jejich obavy z nakažení od spolupracovníků. Jejich obavy se pak často soustředí v tlaku na zastavení výroby,“ říká Hlavatý, jehož textilka má čtrnáct výrobních závodů a zaměstnává dvě tisícovky lidí.

Na bojišti

I Hlavatý ví, že přicházejí těžké časy. „Výrobky pro zemědělství dělají 30 procent z našeho obratu a zde je zatím dostatek zakázek. Nedostatek zakázek nás začíná hodně bolet u výrobků pro stavebnictví a kobercářský průmysl. Výroba pro automotive je již zastavena,“ zhodnotil stav minulý týden s tím, že v případě kobercářského průmyslu jde hlavně o umělé trávníky.

Všechna opatření textilní firmy proto směřují k zajištění co největší hotovosti, neboť podle Hlavatého předpokladu Jutě klesnou loňské sedmimiliardové tržby zhruba o 30 až…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje