Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Efekt Clooney vyprchal. Češi od kávových kapslí přecházejí k zrnkové kávě

Jan Brož 02. října 2017, 06:29  -  Jan Brož
02. října 2017, 06:29

Češi za kávu ročně utratí více než šest miliard korun. Jednoduchá příprava a masivní reklamní kampaň s Georgem Cloonym vedly k tomu, že i přes relativně vysokou cenu téměř pětina Čechů začala dávat přednost kávovým kapslím. Svůj zenit v Česku už ale má tato varianta nejspíš za sebou.

Jak potvrzují lidé z branže, konzumenti se životabudiče z malého plastového kelímku už přepili a po několika letech boomu se poptávka po kapslích nasytila. „Segment kapslových systémů sice ještě stále roste, ale výrazně zpomalil. Myslím, že postupně se zákazníci přesunou k zrnkové kávě,“ říká Richard Hodul, šéf společnosti Tchibo Praha.

Útlum kapslí potvrzují i další obchodníci. „Prodeje kapslových kávových systémů meziročně klesají. Naopak zaznamenáváme rostoucí poptávku po pákových a plnoautomatických systémech. To odpovídá i stávajícímu trendu, kdy si polovina Čechů kupuje mletou kávu,“ říká mluvčí řetězce Globus Pavla Hobíková.

Podíl variant kávy na spotřebě v Česku. Zdroj: KPMG

Podle ní v poslední době nejvíce roste poptávka po zrnkové kávě, které dává přednost už čtvrtina zákazníků. Ta přitom přímo konkuruje právě kapslím. Studie poradenské společnosti KPMG totiž ukazuje, že zrnkovou kávu si stejně jako kapsle kupují spíše movitější vrstvy. A to přesto, že je obvykle mnohem levnější nejen než kapsle, ale i nejpopulárnější instantní káva.

Oblíbenost variant kávy podle příjmů. Zdroj: KPMG

Příčinou je aktuální poptávka spotřebitelů po čerstvosti a přírodních produktech. Tuto potřebu uspokojuje mnohem silněji aromatická zrnková arabika než plastové kapsle, do kterých zákazník nevidí.

Díky rostoucím příjmům si řada lidí také pořídila automaty na zrnkovou kávu. „Výrobci nabízejí čím dál lepší kávovary, za čím dál méně peněz. A co si budeme povídat, není nic lepšího než čerstvá káva z kvalitního stroje,“ dodává Hodul.

Dále čtěte:

Příliš drahá káva. Hlavní nádraží hledá náhradu za Italy

Na mule kolem světa. Kávu Juan Valdez následuje celý kavárenský řetězec

Dobroty v ohrožení: klimatické změny se podepisují na vínu, kávě i čaji



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Banky loni poskytly hypotéky za více než 220 miliard. Hypotéky již nezdražují
Daně 2019: kdy podat a kdy zaplatit?
Jaké přílohy je třeba dodat k daňovému přiznání k dani z nemovitosti?
Zvýšení stravného a cestovních náhrad za pohonné hmoty v roce 2019
Kdo vlastní naše mobilní operátory?
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Google bude čelit další pokutě. Evropská komise vynese verdikt nad reklamním monopolem
Definitivní konec. Letos zemřou poslední dvě podporované řady Windows 10 Mobile
Sapphire vyrábí Radeony RX 570 se 16GB pamětí GDDR5. Kvůli těžbě kryptoměn
Čeští operátoři: Kdo je vlastní, kolik mají klientů a jak vydělávají?
Microsoft pozastavuje testování raných verzí aplikací [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče