EasyJet "genderově vyvažuje": chce mít aspoň 20 procent pilotek - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

EasyJet „genderově vyvažuje“: chce mít aspoň 20 procent pilotek

,
EasyJet „genderově vyvažuje“: chce mít aspoň 20 procent pilotek
Zdroj: Profimedia.cz

Britské nízkonákladové aerolinky EasyJet hodlají přispět k větší genderové vyváženosti pilotního sboru. Zavázaly se, že do roku 2020 bude mezi piloty jejich letů dvacet procent žen. V dnešní době jich jsou celosvětově jen tři procenta.

EasyJet se o větší zapojení pilotek snaží od loňského října, kdy vyhlásilo leteckou iniciativu Amy Johnsonové, pojmenovanou po pionýrce mezi pilotkami, která v roce 1930 vůbec jako první žena sama přeletěla z Velké Británie do Austrálie a inspirovala mnoho svých následovnic.

Výsledky iniciativy se začaly rychle projevovat a během roku se počet pilotek v EasyJet zdvojnásobil. V současné chvíli jich aerolinka zaměstnává 164, z nichž 62 je kapitánek, což tvoří čtrnáct procent aktivních pilotek na celém světě.

Tleskání po přistání: slušnost, nebo přehnaná reakce?

22 dalších otázek o cestování letadlem. Opravdu nemám po přistání tleskat?

 Letadlo Emirates A380 přistává v Praze

Poměr pilotek v EasyJetu však stále tvoří jen šest procent, což je podle výkonné ředitelky společnosti Carolyn McCallové málo. „Je těžké přijít na nějakou jinou prestižní profesi, kde by byly ženy zastoupené tak málo,“ říká. EasyJet tak chce do roku 2020 dostat do pozice, kdy bude mezi jeho piloty dvacet procent žen.

Podle McCallové jsou jedním z problémů při prosazování iniciativy předsudky a stereotypy. „Myslím, že mnoho lidí má stále ještě jasné názory, kdo by měl řídit letadlo. I mezi cestujícími ženami je hluboce zakořeněno, že by ženy neměly létat,“ říká.


Dále čtěte:

Zlatý důl pro piloty. Za poloviční práci dostanou v Číně trojnásobný plat

Alitalia by mohla zrušit až 2000 pracovních míst. Na změny tlačí Etihad


Ohodnoťte tento článek
Diskuze