Dvouspojkový Francouz Peugeot 4007

14. května 2010, 14:03 - Erich Handl
14. května 2010, 14:03

Francouzský koncern PSA si nechává od roku 2007 na linkách japonské Mitsubishi vyrábět terénní auto, které prodává pod označením Peugeot 4007. Na konci loňského roku prošel vůz designovou úpravou a nabízí novou automatickou spojku.

Autor: Peugeot

Peugeot 4007 prošel na konci loňského roku faceliftem. Profit vyzkoušel v redakčním testu variantu poháněnou naftovým turbodieselem o objemu 2,2 litru. Vůz byl vybaven posledním hitem modelu – takzvanou dvouspojkovou převodovkou DCS. Ale popořádku. Celkově se nový 4007 s cenou začínající na 679 900 korunách s DPH od starého příliš neliší. Na přídi se objevil „jet fighter grill“, tedy čelní mřížka, která připomíná nasávací otvory proudové stíhačky. Karoserie narostla do délky o 2,5 centimetru. V interiéru už nejsou dříve hojně kritizované tvrdé plasty, ale takzvaná „exkluzivní syntetická kůže“, jinými slovy koženka. Náš vůz měl skutečně elegantní dvoubarevné provedení v kombinaci šedé a černé koženky. Zajímavější je také nová přístrojová deska, kterou zdobí kontrastní barevný LCD displej. Celkově na nás udělala kabina mnohem lepší dojem než u poněkud lacině vypadající předchozí verze.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 4007 2,2 HDI typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 115 kilowattů max. rychlost - 198 km/h zrychlení 0-100 km/h - 11,1 s spotřeba - 7,3 l/100 km kufr - 441-502/1,686 litrů cena s DPH - 838 969 Kč

Vůz také hodně pokročil v jízdních vlastnostech. K dispozici jsme měli šestistupňovou dvouspojkovou převodovku se sportovním řazením s označením DSC. K čemu je „dvouspojka“ dobrá? Systém dvou spojkových kotoučů má konstrukční výhodu v tom, že dovoluje odděleně spínat a rozepínat liché a sudé stupně. Jízda by tak měla být plynulejší, nástupy razantnější. Jízda s testovaným vozidlem nás sice o bleskurychlé převodovce nepřesvědčila, řazení mělo prodlevy, ale jinak skutečně poskytuje plynulejší pohyb než klasický automat.

Ocenili jsme také posun ve výbavě vozu. Vpředu se objevily bixenonové světlomety s adaptivním systémem předního osvětlení, k mání je nyní také asistent rozjezdu do kopce, systém signálu nouzového zastavení a elektronický řídicí systém automobilu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Druhá verze Peugeotu 4007 nabízí podnikatelům hodně prostoru pro posádku i náklad, může mít i sedm míst. Oproti první generaci se zlepšil komfort i výbava. Způsobilost vozu v terénu zůstala díky velkým nájezdovým úhlům a pohonu 4×4 dobrá. Auto přitom utáhne až dvoutunový bržděný přívěs.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 tipů, proč se vyplatí operativní leasing
Prodám auto. Zn.: rychle a výhodně
Může vás šéf nutit, abyste zůstali v práci přesčas?
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Auta
Retro: Ostré hatchbacky jsou s námi skoro 50 let. VW Golf…
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude hlavně autonomní vozy
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Technologie
Intel chce hardwarově uzamknout systém ME, nebude možné se vrátit na starší firmware
Epson Moverio BT-300: vyzkoušeli jsme létání s dronem v brýlích pro rozšířenou realitu
Američané natočí remake seriálu IT Crowd. Zkusí to už potřetí
Češi milují Škodovky víc než kdy dřív. Letos jich objednali už přes 100 000
IBM vydalo servery s prvními procesory Power9. Mají 16, 20 a 22 jader a takty do 3 GHz
Hry pro příležitostné hráče