Dvoumístná koleska pro řemeslníky

28. června 2004, 00:00 - ERICH HANDL
28. června 2004, 00:00

CITROEN C2 ENTREPRISE Živnostníci mají na trhu další levnou minidodávku. Vedle Peugeotu 206 XA se objevil další francouzský stroj - Citroen C2 Entreprise, který nahradil předchozí model Saxo.

 

CITROEN C2 ENTREPRISE

Živnostníci mají na trhu další levnou minidodávku. Vedle Peugeotu 206 XA se objevil další francouzský stroj - Citroen C2 Entreprise, který nahradil předchozí model Saxo.

Jde o přestavěnou civilní verzi, z níž je nyní třídvéřový užitkový vůz s možností odpočtu DPH. Francouzi vzali svůj nový model C2, postavený na podvozku většího C3, jeho zadní část oddělili přepážkou a za ní vytvořili místo sedadel nákladovou korbu. Vznikl dvousedadlový stroj, který cílí na drobné podnikatele a na větší firmy, které potřebují pohotovostní užitkové auto. Dozadu se vejde více než 800 litrů nákladu, dno korby je zcela rovné a vysoká přepážka brání pádu nákladu na přední sedadla. Užitečná hmotnost se pohybuje mezi 394 a 408 kilogramy, dle motoru. N ový Citroen má dvě motorové verze, silnější z nich je naftový 1.4 HDI s výkonem padesáti kilowattů. Profit otestoval slabší benzinový 1.1 s tahem 44 kilowattů. Jak se s tímto autem jezdí? Zdobí ho především úspornost, průměrná spotřeba se vejde do šesti litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. Mimo město se dá jet i pod pět litrů. Není to ale žádné dělo, rozjezdy jsou pomalé, řidič musí při rozjezdu motor hodně točit. Když už je ale stroj v otáčkách, dokáže jet až 158 kilometrů v hodině. Problémem, jako u všech dodávek, je výhled dozadu. Pohledům do tupých úhlů vadí zakrytá zadní okénka, takže se řidič musí často spoléhat na zrcátka. A co vzadu na korbě? Vejde se tam hodně, ale žádné dlouhé věci jako třeba štafle nebo svinutý koberec. Není divu, karoserie je jen něco přes 3,5 metru dlouhá. Dlouhé předměty musí na střechu. Citroen C2 Entreprise tak lze doporučit jako úsporný stroj kurýrním službám nebo řemeslníkům, kteří nevozí mnoho materiálu. Instalatéři se svářecími láhvemi nebo malíři pokojů se musí poohlédnout po delším autě.

CO HO ZDOBÍ

Malý Entreprise má v základu variabilní posilovač řízení, palubní počítač a čelní airbagy. Je vybaven i systémem automatického zamykání dveří a víka nákladového prostoru za jízdy. Užitečné jsou některé doplňky - přehledný digitální tachometr, halogenové světlomety nebo dvourychlostní stěrače s ostřikovačem.

CITROEN C2 ENTREPRISE

 Karoserietřídveřová 
 Motor1.1 l benzin 
 Max. výkon44 kW 
 Max. rychlost 158 km/hod  
 Délka3668 mm 
 Kufr840 litrů  
 Spotřeba5,9 litru
 Cena237 400 Kč 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Co je dobré vědět o otcovské dovolené po porodu v roce 2018?
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Auta
Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu: Uber…
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in hybridů o rok dřív
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Technologie
Apple má v iMacu Pro ARM procesor A10. Běží na něm Siri a náhrada Intel ME, i po vypnutí
Herní pocta metalové hudbě jménem Brütal Legend je teď ke stažení zdarma
6 tipů na profesionální programy. Fotoeditory, e-maily či myšlenkové mapy [Vánoce 2017]
Google vytvoří lepší Street View. Budovy už nebudou roztrhané
Dostupnost šestijader Coffee Lake se asi zlepší v půli prosince, Intel spustí další linku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít