Menu Zavřít

Dvacet milionů na zaměstnance

15. 6. 2011
Autor: profit

V seriálu o soutěži Exportní cena DHL UniCredit dnes přinášíme medailonek jedné z firem, která uspěla v této anketě loni. Třinecká společnost Witos dokazuje, že i malé podniky mohou ve vývozu zazářit. Má v současnosti pouhých pět zaměstnanců, ale jen za loňský rok vyvezla hutní materiál a další komodity za víc než 100 milionů korun.

Dvacet milionů na zaměstnance

Foto: Profimedia.c

Traduje se, že životaschopná je taková firma, která má alespoň půlmilionový roční obrat v přepočtu na jednoho zaměstnance. V tom případě je třinecká společnost Witos v železné kondici. Přestože dává v současnosti práci jen pěti zaměstnancům, za loňský rok měla obrat přes 108 milionů korun. Letos firma svůj růst ještě zrychlila, když za pouhé první čtyři měsíce roku utržila

50 milionů. Přitom 99 procent výdělku generuje Witosu export.

Zabýváme se obchodem s hutním materiálem, feroslitinami či dolomitickým vápencem,“ říká Jaromír Witos, zakladatel a majitel firmy, která nosí i jeho jméno. Firma zajišťuje i pronájem automobilů či ekonomické poradenství, ale nejvýnosnější je prý v současnosti díky sezonním pracím právě hutní materiál.

Firma získala díky velmi dynamickému růstu vývozu v loňském ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit druhé místo v kategorii Malá společnost.

Společnost je zajímavá i tím, že pamatuje i na zdravotně hendikepované lidi. „Zaměstnávám osoby se zdravotním postižením. Myslím si, že tito lidé jsou pro svůj zdravotní hendikep podceňováni. Výsledky společnosti naznačují, že zdravotní hendikep není překážkou v plnohodnotném životě,“ říká Jaromír Witos.

Neselektuji podle nějakého druhu hendikepu. Jediným kritériem je to, zda dotyčný chce pracovat. Motivace u těchto lidí bývá velmi vysoká. Váží si možnosti pracovat, jsou důslední,“ pokračuje Witos. Podnikatel zdůrazňuje, že nechce, aby byla jeho společnost brána tak, jako by měla mít kvůli zdravotně postiženým pracovníkům nějaké výhody. Své místo si v konkurenci obhájí prostě kvalitou služeb.

Vzhledem k zájmu o problematiku postižených lidí je další aktivitou společnosti Witos také spoluvytváření portálu www.eseznam.cz. Ten je určen pro informování osob s hendikepem a jejich začleňování do společnosti.

V budoucnu by Jaromír Witos chtěl také vytvořit jakési univerzální regionální centrum. „Moje vize je vybudování střediska pro hendikepované, kde bude všechno pod jednou střechou. Logistika, pracovní dílny, poradenství. Už jsem se byl na podobném projektu podívat, ale vím, že je to už o úplně jiných penězích než firma, jakou zatím provozuji. Myslím ale, že by na takové regionální centrum mohl přispět i stát, protože by to například pomohlo snížit nezaměstnanost tady na Karvinsku,“ uvažuje podnikatel.

Firma Witos

Jaromír Witos založil firmu, která nese i jeho jméno, v Třinci v roce 1997. Společnost několikrát změnila prostory svého působení, ale vždycky zůstala věrná „rodnému“ Třinci. Zpočátku se zaměřovala především na oblast IT, prodej počítačových sestav a komponentů. K těmto aktivitám postupně přibylo obchodní poradenství, prodej uhlí, koksu, vápna, dolomitu, kameniva či štěrků. Pestrou škálu doplňuje logistika či dodávky telekomunikačního zboží. V loňském roce se společnost dostala vysoko nejen v Exportní ceně DHL UniCredit, probojovala se také do finále soutěže Firma roku.

Jak se přihlásit do Exportní ceny?

Do letošního ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit se můžete přihlásit až do uzávěrky 21. října. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhne 22. listopadu 2011 v panoramatickém sále ZOOM v Kongresovém paláci v Praze. Více informací naleznete na adrese www.exportnicena.cz.

Soutěžní kategorie Exportní ceny 2011

Malá společnost – kategorie je určena malým firmám s maximálním počtem 50 zaměstnanců a obratem do 300 milionů korun. Podíl zahraničního vlastníka ve firmě nesmí přesáhnout 49 procent, objem exportu v roce 2010 musel být minimálně 100 tisíc korun a společnost musela existovat již před 1. lednem 2010.

Středně velká společnost – kategorie je určena středně velkým firmám s maximálním počtem 250 zaměstnanců a obratem do 1,5 miliardy korun. Zbylé podmínky jsou stejné jako u Malé společnosti.

Exportér regionu Královéhradecko – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností se sídlem ve vybraném kraji, pro letošní rok je to Královéhradecký kraj.

Exportér teritoria SNS – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností podle váženého nárůstu jejich exportu do vybraného teritoria, kterým je pro letošní rok oblast Společenství nezávislých států.

BRAND24

Nejúspěšnější klient CzechTrade – kategorie hodnotí firmy na základě nově uzavřených exportních kontraktů realizovaných spodporou služeb agentury CzechTrade.

Zvláštní ocenění agentury CzechTrade za exportní inovaci – výběr firmy s nejzajímavější technickou či jinou inovací, která podpořila export.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).