Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Dva řidiči na jednu jízdu

18. srpna 2008, 08:00 - Renata Lichtenegerová
18. srpna 2008, 08:00

TAXI PRO VAŠE AUTO - Podnikání je to velmi podobné taxislužbě. Nevztahují se na ně ale horní sazby jízdného, ani další nařízení, která musí klasický taxikář dodržovat. Zato se ale výdělek dělí mezi dva řidiče. Řeč je o odvozu vozidel. Ten nabízí stále více firem.

Kdo by dnes jezdil do restaurace na pivo tramvají. Do hospůdky se pohodlně dovezete vlastním vozem, domů vás s ním odveze profesionál. A to za ceny velmi podobné klasické taxislužbě.

Služba Rychlá želva společnosti MAT Autokomplex, která se v druhé polovině devadesátých let stala synonymem pro službu odvozu vozidel, se postupem času dočkala několika „sourozenců“ od konkurenčních firem. Po bujarém večírku tak může vás i vaše auto odvézt domů například Patron spadající pod pražskou společnost Speed Cars Taxi. Dva ochotné řidiče vyšlou také Modrý anděl, Kurýr – Taxi nebo brněnské Lido Taxi Radio. Vedení těchto firem se shoduje na tom, že na začátku stálo přání zákazníků. „V dnešní době musíte zákazníkovi nabídnout vše, co chce. Jinak přejde ke konkurenci,“ přibližuje jednatel Kurýr – Taxi Václav Horáček.

Minimum i polovina zakázek

Odvoz vozidel podle Horáčka představuje zhruba 15 procent všech zakázek firmy. O stejném procentu hovoří také společnost Speed Cars Taxi. U firmy Lido Taxi Radio se prý jedná o zanedbatelné minimum. Naopak zakázky Modrého anděla se podle jednatele firmy Roberta Faltýnka dělí na typickou taxislužbu a odvoz vozu zhruba půl na půl.

„Cena za klasickou taxislužbu po Praze je 19 korun za kilometr. Základní sazba u služby Patron je 200 korun. V této ceně je zahrnuto 0 až 8 kilometrů jízdy se zákazníkovým vozidlem. Za každý další kilometr zaplatí klient 25 korun,“ popisuje Jiří Hrdlička, majitel společnosti Speed Cars Taxi. Z každé zakázky zůstane dispečinku 14 až 50 korun, zbytek si řidiči rozdělí.

Jedna zakázka pro dva

Firmy nabízející kromě typické taxislužby také odvoz vozidel jsou stále spíše výjimkami. „Klasickému taxikáři se tato služba nemůže vyplatit. Nebo by byla tak drahá, že by o ni nikdo neměl zájem,“ konstatuje Pavel Pavlát, předseda pražského cechu taxikářů. Ten sdružuje kolem 800 podnikatelů v oblasti taxislužby. „Uvedu příklad. Dohodnu si s některým z kolegů, že budeme nabízet odvoz vozidla. Vy mi zavoláte z Modřan, já budu v Malešicích, kolega v Dejvicích. Oba vyrazíme do Modřan a už tam máme dvojí náklady na cestu. Po cestě s vámi, třeba na Žižkov, se zase budeme vracet pro auto toho kolegy. Vám naúčtujeme 500 korun, ale náklady budeme mít vyšší,“ popisuje.

Na skok od televize

Jak je tedy možné, že některé dispečinky tuto službu nabízejí a mají dostatek ochotných řidičů? „Na rozdíl od klasické taxislužby nepodléhá odvoz vozidel speciálním nařízením magistrátů, která kromě nejvyššího možného jízdného přesně určují, jaké náležitosti musí mít taxikářské auto,“ přibližuje Pavlát. Člověk poskytující odvoz vozidel jede ve svém osobním autě a zakázka se odehrává v klientově voze. Jeho podnikání se proto obejde bez počátečních nákladů. „Vezměte si jen povinné ručení. Pokud zaplatíte sedm tisíc u osobního auta, bude to u taxíku 12 tisíc. Havarijní pojištění je asi o sto procent dražší. K tomu je potřeba připočítat nákup magnetů a dalších věcí potřebných pro správné označení vozu,“ vyjmenovává Pavlát. Většina lidí, kteří odvoz vozidel poskytují, má tuto činnost pouze jako přivýdělek. „Je potřeba, aby se dvojice nacházela nedaleko od sebe, nejlépe přímo na stejném místě. Často proto tuto službu poskytují manželé. Sedí doma u televize, a když jim dispečink zavolá, odvezou klienta,“ popisuje Pavlát.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak prodat byt co nejdráže? Nepodceňujete profesionální fotky a home staging
Bez imunity nepřežijeme, proto si ji hýčkejme
Zpřísnění podmínek pro hypotéky se může dotknout i refinancování
Svátek Všech Svatých a Dušičky, aneb proč to není státní svátek?
Kdy budou dokončeny opravy na dálnicích?
Auta
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní…
Mlhovkáři, nízké slunce, námraza… Jste připraveni na podzimní nástrahy silnic?
Sedm užitečných prvků výbavy moderních aut, které nikdo nepoužívá
Spoluzakladatel Škody Václav Klement se narodil přesně před 150 lety
Nová Panamera konečně dostala verzi GTS. Nabídne 460 koní a sportovnější podvozek
Technologie
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný překvapení (video)
Chystá se nový formát SD karet pro smartphony. NM Card bude stejně velké jako nanoSIM
Palm se vrací s prťavým smartphonem, který má jedno velké ALE
Přehled: Kdy budou dokončeny opravy na dálnicích?
Změny v podpoře Windows 10. Firmy mají 30 měsíců, odešly verze 1703 a 1607 pro mobily
Hry pro příležitostné hráče