Dravec nejen do terénu

20. června 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
20. června 2005, 00:00

RANGE ROVER SPORT Automobilka Land Rover je známá především vysoce luxusními terénními vozy značky Range Rover. V posledních letech se však firma rozhodla dobít další automobilový segment a začala se orientovat i na méně náročné zákazníky.

RANGE ROVER SPORT Automobilka Land Rover je známá především vysoce luxusními terénními vozy značky Range Rover. V posledních letech se však firma rozhodla dobít další automobilový segment a začala se orientovat i na méně náročné zákazníky.

Nejnovějším výsledkem práce konstruktérů automobilky Land Rover je dlouho očekávaná novinka - model Range Rover Sport. Je už pátým modelem této značky etablovaným i na českém trhu. Jedná se o vůz, který chce konkurovat modelům stále populárnější třídy SUV. Jeho devízou je nadvláda v terénu, ale nedostižný může být i na silnici. Mozkem vozu je systém Terrain Response, který umožňuje snadné ovládání v jakémkoliv terénu. Tento systém doplňuje zejména pro jízdu terénem nový systém odpružení navazující na modernizovaný podvozek.

POD KAPOTOU I PŘES 300 KONÍ Základem každého terénního auta je vedle kvalitního podvozku i výkonný motor. Nový Range Rover Sport disponuje hned třemi pohonnými jednotkami. Kromě dieselového osmiválce o objemu 2,7 litru a výkonu 140 kilowattů (kW) je k dispozici ještě benzinový osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 220 kW a pak především nový benzinový osmiválec o objemu 4,2 litru. Tento turbomotor dává výkon 287 kW, což v přepočtu znamená přibližně 390 koní. To dělá z nového Range Roveru jedno z nejrychlejší offroadů na světě. Jen pro zajímavost - tento motor je odvozený od motorů sportovních vozů značky Jaguar. Výkonné motory doplňuje celá řada elektronických systémů umožňujících bezproblémové překonávání přírodních překážek. BEZPEČNĚ PŘEDEVŠÍM Možná to už vypadá jako fráze používaná při popisu jakékoliv automobilové novinky na trhu, ale i konstruktéři Range Roveru Sport museli vycházet z vysokých standardů bezpečnosti. Cestující tak chrání již v základní verzi modelu osm airbagů, standardní výbavou jsou i systémy BAS, ETC, DSC a EBA či dešťový senzor nebo automatická klimatizace. Za zmínku stojí i adaptivní tempomat, který dokáže velice rychle reagovat na změny rychlosti automobilů v jeho bezprostředním dosahu. Přes poměrně malou výšku poskytuje vůz dostatek prostoru pro pět osob. Pro podnikatele je důležité připomenout, že model lze přestavět i do podoby vozu kategorie N1, kde je možné uplatnit odpočet DPH. | RANGE ROVER SPORT**  

 Objem motoru 4197 ccm  
 Největší výkon 220 kW 
 Nejvyšší rychlost 225 km/hod (s omezovačem) 
 Spotřeba15,9 l/100 km
 Cena2 434 000 Kč 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít