Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

OVB - Rok 2008 vs. 2018: Další krize může být pro Evropu ještě hlubší

Možná už to mnozí zapomněli, ale finanční krize naplno vypukla před více než deseti lety.…

Ministryně Nováková: Účastí na CIIE naše práce s českými firmami nekončí, ale teprve začíná

Česká republika se zúčastnila akce China International Import Expo (CIIE) v elitní…

Doručovací služby nezvládají nápor před Vánoci. Poradíme, jak balík doručit s jistotou včas

Každý rok se situace opakuje. Přepravci jsou zaplaveni balíčky a nestíhají. Čas doručení…

Drahá účast v kartelu. Výrobce nákladních aut Scania dostal pokutu 880 milionů eur

27. září 2017, 15:00 - čtk
27. září 2017, 15:00

Evropská komise dnes vyměřila švédskému výrobci nákladních automobilů Scania pokutu 880 milionů eur (22,9 miliardy korun) za účast v kartelu. Firma se podle komise domlouvala s pěti dalšími výrobci na cenách a na přesunu nákladů na nové technologie nutné k plnění přísnějších emisních norem na zákazníky. Scania vzápětí uvedla, že trvá na své nevině a že se proti pokutě pravděpodobně odvolá.

„Dnešním rozhodnutím ukončujeme vyšetřování mnohaletého kartelu. Po 14 let byla tímto kartelem poškozována řada podniků působících v automobilové nákladní přepravě,“ uvedla eurokomisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová. Upozornila, že Scania se spolu s ostatními účastníky kartelu podílí na celkovém prodeji nákladních aut v Evropě zhruba 90 procenty.

Evropská komise už v polovině loňského roku vyměřila ostatním účastníkům kartelu pokuty v celkové výši 2,9 miliardy eur. Firmy MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco a DAF se tehdy s komisí dohodly a přiznaly účast v kartelu. Scania, která je stejně jako MAN součástí německého koncernu Volkswagen, se ale k této dohodě nepřipojila.


Google dostal obří pokutu 2,4 miliardy eur. Ve vyhledávači zvýhodňoval vlastní produkty


Kartel podle Evropské komise fungoval v letech 1997 až 2011. Komise případ začala vyšetřovat v roce 2011, kdy na kartel upozornila společnost MAN. Ta se díky oznámení pokutě vyhnula. Ostatním firmám, které se loni ke kartelu přiznaly, byly pokuty sníženy o deset procent.

Nejvyšší pokutu za tento kartel dostala německá automobilka Daimler, které loni Evropská komise nařídila zaplatit zhruba miliardu eur. Pokuta vyměřená společnosti Scania je druhým nejvyšším postihem v této kauze, uvedla agentura Reuters.

„Žádnou dohodu ohledně cen jsme s ostatními výrobci neuzavřeli,“ prohlásila dnes mluvčí švédského podniku Karin Hallstanová. Dodala, že Scania nyní potřebuje čas, aby rozhodnutí komise v plném rozsahu přezkoumala. „Pokud se ale při vyšetřování neobjevila žádná významná nová informace, plánujeme se odvolat,“ upozornila.

Dále čtěte:

Rekordní pokuta pro poradenskou PwC v Británii. Firma musí zaplatit 146 milionů

Kartel německých automobilek? VW, BMW a další prý dohadovaly ceny komponentů

Brusel zvažuje další rekordní pokutu pro Google, tvrdí Reuters



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Co je dobré vědět o dobrovolném důchodovém pojištění?
Chemických škodlivých látek bývá víc doma než venku
Nezapomeňte do půlky října zaplatit zálohy na silniční daň
Jak a kde sledovat zásilky ze zahraničí
Výprodeje na akciových trzích mohly způsobit algoritmy
Auta
Bude Cargo e-Bike dopravou budoucnosti?
Retro: Tatra 700 byla ve své době nejrychlejším českým autem
Lifestylový Fiat Talento Shuttle by Irmscher
Galerie: Co byste si mohli koupit, kdyby vám po Vánocích zbylo opravdu hodně peněz
Scania – komunální nástavby
Technologie
Microsoft Surface Go: jak z tabletu, klávesnice, pera a myši udělat počítač (recenze)
Ani Nokia 8.1 ještě pořád není high-end, ale načančaná střední třída
A zase jinak. Counter-Strike: Global Offensive je teď opravdu „zdarma“
Investování a obchodování s akciemi
Sportem proti stárnutí. Proč je pro naše zdraví důležitý aktivní pohyb?
Hry pro příležitostné hráče