Strach z koronaviru zvedl zájem o potraviny a drogerii. Maloobchodní tržby v únoru zrychlily růst na 7,4 procenta - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Strach z koronaviru zvedl zájem o potraviny a drogerii. Maloobchodní tržby v únoru zrychlily růst na 7,4 procenta

ČTK,
Strach z koronaviru zvedl zájem o potraviny a drogerii. Maloobchodní tržby v únoru zrychlily růst na 7,4 procenta
Zdroj: ČTK/Pavlíček Luboš

Meziroční růst tržeb obchodníků, kromě prodejů motorových vozidel, v únoru zrychlil na 7,4 procenta z lednových revidovaných pěti procent. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). Obava z koronavirové nákazy se v posledních únorových dnech projevila zvýšeným zájmem o některé druhy trvanlivých potravin a hygienického a drogistického zboží, uvedli statistici.

„Meziroční růst maloobchodních tržeb byl ovlivněn také vyšším počtem kalendářních dní v letošním roce. Tržby za prodej potravin vzrostly meziročně o 5,3 procenta, prodej nepotravinářského zboží se zvýšil o 10,5 procenta. Nejvíce vzrostly tržby internetových obchodů, vyšší tržby však vykázaly všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen,“ sdělila ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.

Letošní únor měl o jeden kalendářní den více než loňský, pracovních dní bylo stejně. Maloobchodní tržby očištěné o kalendářní vlivy se meziročně zvýšily o 3,9 procenta. Meziměsíčně tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel po očištění o sezónní vlivy v únoru stagnovaly.

Tržby v internetovém a zásilkovém prodeji vzrostly meziročně o 19,2 procenta. Dvojciferným tempem rostly také tržby za prodej farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží, výrobků pro domácnost a počítačového a komunikačního zařízení.

Zvýšený zájem o trvanlivé potraviny a drogerii na konci února potvrzují podle statistiků údaje z pokladních systémů nejvýznamnějších obchodních řetězců, které ČSÚ postupně získává.

Poptávka po rýži meziročně vrostla o 80 procent

„Z podrobných dat pokladních systémů obchodních řetězců můžeme vidět jasné rozdíly mezi letošním a loňským únorem. Nárůsty prodeje vyjádřené v kilogramech byly u mouky a luštěnin více než šedesátiprocentní, u rýže dokonce osmdesátiprocentní. Těstovin se prodalo zhruba o polovinu více než v předchozím roce,“ uvedl předseda ČSÚ Marek Rojíček. Z drogistického zboží se v únoru prodalo meziročně téměř o 30 procent více rolí toaletního papíru, o čtvrtinu více kusů mýdla a zhruba trojnásobné množství rukavic do domácnosti, doplnil.

Obchodníci s motorovými vozidly zaznamenali v únoru další meziroční pokles. Celkově neočištěné tržby za prodej a opravy vozů klesly o 4,6 procenta. Podíl na tom měl hlavně prodej vozidel a náhradních dílů, u kterého tržby meziročně klesly o 5,3 procenta. Tržby za opravy motorových vozidel byly nižší o 1,5 procenta.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze