Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Dohodnuté změny vznětových motorů podle ministerstva životního prostředí lepší ovzduší nezajistí
Dohodnuté změny vznětových motorů podle ministerstva životního prostředí lepší ovzduší nezajistí
Autor: čtk

Dojednané změny u dieselů podle německého ministerstva lepší vzduch nezajistí

23. srpna 2017, 14:44 - čtk
 Dohodnuté změny vznětových motorů podle ministerstva životního prostředí lepší ovzduší nezajistí
Dohodnuté změny vznětových motorů podle ministerstva životního prostředí lepší ovzduší nezajistí
Autor: čtk
23. srpna 2017, 14:44

Změny domluvené na takzvaném dieselovém summitu nepovedou podle německého ministerstva životního prostředí k dostatečnému zlepšení kvality ovzduší. Zákazy jízdy dieselových vozů v některých německých městech tak ani nadále nejsou vyloučené. Na tiskové konferenci v Berlíně to dnes řekla šéfka resortu Barbara Hendricksová (SPD). Sdružení automobilového průmyslu (VDA) považuje zatím dohodu ze summitu za dostatečnou.

„Je tu určitý efekt, to se nedá popřít, ale nestačí to,“ uvedla Hendricksová k přínosu dohody ze začátku srpna. Německé automobilky se tehdy zavázaly, že upraví software u 2,8 milionu dieselových aut tak, aby v průměru až o 30 procent snížily jejich emise oxidů dusíku. Dalších 2,5 milionu vozů musí už na základě dřívějších rozhodnutí upravit koncern Volkswagen. Dohoda počítá i s příspěvky automobilového průmyslu do fondu vlády na udržitelnou mobilitu ve městech nebo s pobídkami pro nákup nových aut.

Soubor opatření podle prognózy Spolkového úřadu pro životní prostředí povede k částečnému zlepšení kvality ovzduší. „Celkem se dostaneme až na šestiprocentní snížení emisí (oxidů dusíku),“ uvedla dnes Hendricksová, která zpracování prognózy zadala. „To znamená, že ve zhruba dvaceti městech, kde emisní zátěž leží jen těsně nad hraničními hodnotami, bude nově možné limity dodržovat. Ale pro asi sedmdesát měst to nestačí. A to je příliš málo,“ zdůraznila.

Ministryně životního prostředí je přesvědčena, že ze strany německých automobilek musejí neodkladně následovat další kroky. Není podle ní přijatelné, aby se automobilový průmysl odmítal zabývat myšlenkou technického dovybavení aut, které by vedlo k výraznějšímu snížení emisí.


Kdo vydělá na tažení proti dieselu?

Zákaz jako příležitost. Tažení proti dieselům dává šanci dravým inovacím


Automobilky to tak ale nevidí. „Jen tři týdny po summitu neexistuje žádný důvod pro dodatečné úpravy,“ uvedlo sdružení VDA. Vznesené požadavky souvisejí podle něj spíše s nynější volební kampaní, než se skutečně věcnými argumenty.

Pokud se emise v nejhůře postižených městech nepodaří dostatečně omezit, hrozí už od příštího roku zákazy jízdy starších dieselových vozů. Těm se chtějí jak německá vláda, tak výrobci automobilů vyhnout. „Udělám všechno pro to, abych zákazům jízdy zabránila. Výrobci to mají pořád ve svých rukou, mohou konečně přispět k čistému vzduchu ve městech a tím zabránit, aby byla omezena mobilita jejich zákazníků,“ uvedla Hendricksová.

Automobilky, které jsou považovány za páteř německého průmyslu, čelí v poslední době několika problémům. Řešit musí mimo jiné to, že drtivá většina jejich dieselových aut, včetně těch nových, produkuje ve skutečném provozu výrazně více emisí oxidů dusíku než při laboratorních testech - v některých případech i zhruba dvacetkrát tolik. Nyní musí auta emisní normy splňovat pouze v laboratoři. Emisními testy ve skutečném provozu budou nové modely vozů procházet až od září.

Přečtěte si více o rozruchu kolem vznětových motorů:

Důvěra investorů v německou ekonomiku se nečekaně propadla. Na vině je i Dieselgate

Zakázat auta na benzin a naftu bude mnohem složitější, než se na první pohled zdá

Kritice pro znečišťování nezůstávají ušetřeny ani elektromobily:

Britský expert: I elektromobily jsou špinavé. Stopka pro spalovací motory nestačí



Čtěte také

Události  Genetika, ilustrační foto

Navrhněte si dítě. Éra jedináčků přeje genetické optimalizaci potomků

Ve stínu úvah, co se stane, až počet obyvatel planety stoupne o další miliardy, zůstává…

před 5 hodinami

Šéf labouristů Jeremy Corbyn

Ruský vliv v britské kampani: Corbyn použil pochybný dokument

Dokument britské vlády o obchodních rozhovorech se Spojenými státy, který v předvolební…

7. prosince 2019

 Železniční přejezd, ilustrační foto

Přejezdy pro hvězdy. V Česku mají zmizet tisíce křížení kolejí a vedlejších silnic

Česko má železniční přejezd na každém kilometru trati. Správce železnice chce vymýtit…

7. prosince 2019

 Ilustrace k eseji Freedom for Tibet y Catalunya

Esej: Freedom for Tibet y Catalunya

Proč jsou podpora nezávislosti Tibetu a názor, ze české národní zájmy jsou zpozdilým …

7. prosince 2019

Praha „Véčko“ na Pankráci

Vídeň, náš vzor. O osudu Prahy v UNESCO se rozhodne na jejím horizontu

Praha je v ohrožení. Kdo to nevěděl, mohl se to dočíst nejpozději na konci října ve…

7. prosince 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak připravit auto na zimu
Stres je všudypřítomný. Jak se jej zbavit?
Pro koho se příští rok sníží limit doplatků za léky?
Do čeho Češi nejčastěji spoří a investují
Nechodíte rádi do banky? Nevadí, již nemusíte
Auta
Krásná Alfa Romeo 2600 Sprint byla v 60. letech postrachem…
Nová studie ukázala, že výroba baterií je ekologičtější. Je to definitivní vítězství elektromobilů?
Ford vyrábí autodíly z kávového odpadu od McDonald’s
Dähler vyladil nové BMW X3 M a X4 M až na 449 kW a 760 Nm. A to je prý teprve začátek
Nový mýtný systém v provozu
Hry pro příležitostné hráče