Menu Zavřít

Dobře utajené klenoty

30. 1. 2011
Autor: profit

Bereme je do ruky každý den. Tužky, pera a kávové šálky. Kromě běžných či obyčejných jsou na trhu i skvosty cenově srovnatelné se slušně vybaveným vozem.

Foto: Adam Bartas, Montblanc

Takovými ferrari mezi psacími potřebami jsou bezesporu výrobky značky Montblanc. Za pozornost však stojí třeba také série šálků, jež potěší nejen milovníky kávy, ale i obdivovatele atraktivního designu.

Vzdušná inspirace

Vypadá jako letadlo, a přesto to Airbus A380 není. Tak by mohla vypadat hádanka, jejímž rozluštěním je limitovaná kolekce luxusních psacích potřeb Montblanc Skeleton A380. Plášť pera je z osmnáctikarátového bílého zlata. Dvě řady oken, přesně jako v letadle, tvůrci vytvořili z tmavě modré vzácné pryskyřice. Každé z per je navíc zdobeno diamanty, kterých najdete celkem 28 na jediném kusu. Osmikarátový rytý hrot s platinovým povlakem pak celý skvost zakončuje. Luxusní edici firma připravila ve spolupráci s aerolinkami Emirates. Cena jednoho exempláře přesahuje 350 tisíc korun.

Stejná firma nedávno uvedla na trh také psací potřeby s motivem slavného člena skupiny Beatles Johna Lennona. Pero z této kolekce našlo inspiraci v klasice hudebního světa, tedy lesklé vinylové desce. Tělo pera připomíná naskládaná elpíčka. Dojem umocňuje příjemný plastický tvar. Tím inspirace hudbou nekončí. Designéři ztvárnili stylově i klip, který připomíná na konci kytarovou hlavu a struny. Na vše dohlíží portrét Johna Lennona a pozorný majitel psací potřeby pak najde na osmnáctikarátovém hrotu i klasický symbol míru.

Společnost proslavenou exkluzivními psacími potřebami založili v Hamburku v roce 1906 papírník Claus-Johann Voss, bankéř Alfred Nehemias a inženýr August Eberstein. Původně se jmenovala Simplo Filler Pen. Pero Montblanc, které začala vyrábět v roce 1910, nakonec dalo jméno celé společnosti.

Káva za zrcadlem

Luxus můžou evokovat také docela nenápadné výrobky denní potřeby. Například takové šálky na kávu. Klasickou bílou barvu návrháři studia Olgoj Chorchoj vyměnili za stříbrnou barvu se zrcadlovým efektem. Kolekce Mirror Coffee Cup, kterou na trhu nabízí výrobce Verreum, je zajímavá především dvoustěnnou technologií, která dokáže horký obsah izolovat uvnitř a oddělit ho od vnější stěny. To umožňuje bezproblémové držení kelímku, i když je nápoj uvnitř horký. Kolekce zaujme i příjemným a pro kávový servis neobvyklým tvarem.

Stříbřené sklo, s nímž Olgoj Chorchoj experimentuje od začátku 90. let, bylo poprvé vyrobeno ve 40. letech 18. století. Původně se šířilo zejména ve Velké Británii, jeho výroba ale nakonec našla své místo v Čechách. Od roku 1860 ho vyráběly sklárny v Jihlavě a Novém Boru. Na počátku se skláři pokoušeli vyrábět stříbřené sklo pomocí roztoku cínu, olova, bismutu nebo rtuti, tedy podobným způsobem, který se využívá při stříbření zrcadel.

BRAND24

I designéři ze studia Olgoj Chorchoj volí při výrobě klasický postup. Roztok stříbra vlijí do vnitřního prostoru mezi stěnami skla malým otvorem, který je umístěný většinou ve spodní části výrobku. V malé míchačce se pak docílí toho, že se roztok rozlije po celé vnitřní ploše. Zbytek roztoku stříbra se potom nechá vytéct a sklo se vysuší. Na místo malého otvoru se umístí skleněná nebo kovová zátka.

Kolekce Mirror Coffee Cup vznikla v roce 2010 a pozitivní ohlas vzbudila například na výstavě Designblok 2010, která se konala na podzim v Praze.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).