Menu Zavřít

Dobře ukrytý Bouton

22. 2. 2008
Autor: Euro.cz

Nejvyšší muž banky letos nečekaně chyběl při prezentaci hospodářských výsledků

Francouzská finanční skupina Société Générale (SG) minulý týden zveřejnila hospodářské výsledky. Na rozdíl od loňského roku, kdy banka sezvala domácí i zahraniční novináře do největšího kongresového sálu svého mrakodrapu v prominentní pařížské čtvrti La Défence, se letos prezentace výrazně smrskla. Vlastně se nelze divit. S rekordní ztrátou 3,35 miliardy eur za čtvrté čtvrtletí 2007 se logicky nikomu nechtěla chlubit. Za neúspěch prý může především „celosvětová finanční krize a její dopady“.
Tisková konference v miniaturní místnosti a s vyloučením francouzských novinářů působila dost absurdně. Kdyby to šlo, vyhlásila by Société Générale na informace o vyšetřování okolností pětimiliardové ztráty, kterou jí způsobil dnes už bývalý makléř Jerome Kerviel, embargo. Jenže si musela vystačit s odpovědí „bez komentáře“ a nutno říct, že s ní zástupci banky vůbec nešetřili. No a když to šlo, chlubili se, ve kterých oblastech je SG na špičce, jak se daří retailu a jak perspektivní je trojice regionů v čele s Ruskem, Afrikou a východní Evropou.
Kromě francouzských novinářů ale na důležité tiskové konferenci nečekaně chyběl i šéf SG Daniel Bouton. Jeho nepřítomnost se snažil vysvětlit dvojka ve vedení banky Philippe Citerne. „Obědvá s investory,“ reagoval na otázku, proč Bouton stejně jako loni i v minulých letech neprezentuje tak důležitá data, jako jsou hospodářské výsledky. Jeho asistentka ještě pro jistotu po skončení konference dodala, že Bouton opravdu nemohl přijít, neboť má konferenční hovor. O rozhovoru s Boutonem, v současnosti ceněném novinářském artiklu, si tak přítomní žurnalisté mohli nechat zdát. Naději ale nakonec oživil sám Bouton, když se mezi novináři na chvíli mihnul po skončení tiskové konference. Jenže žádné otázky, žádné odpovědi. Rychle potřásl zástupcům tisku rukou, a pak zase fofrem zmizel. Unavený, pohublý a dobře ukrytý Bouton.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).