Dobrá rada drahá

22. března 2004, 00:00 - admin
22. března 2004, 00:00

Cenná poučení, která získaly firmy v začátcích svého podnikání, jsou mnohdy platná i dnes. Jako třeba příklad, který zveřejnil Profit před deseti lety v čísle 13/1994: Moje firma vyrobila na zakázku zboží pro zákazníka, který se jevil jako solidní.

**PROFIT PO DESETI LETECH….

Po dva roky vždy platil v době splatnosti faktury, ani při odběru zboží se nevyskytly žádné problémy. Vždy šlo o menší zakázky v hodnotě okolo 30 tisíc korun. Vzhledem k této dobré zkušenosti jsme celkem bez obav přijali od téhož zákazníka objednávku na zboží za více než čtvrt milionu korun. A tady začaly potíže. Odběratel v době splatnosti faktury za zboží vystavil šek do banky, který ale nebyl krytý hotovostí na jeho účtu. Domluva se zákazníkem byla velmi ztížená, protože jsme znali pouze P. O. Box této zprostředkovatelské firmy, nikoli její adresu. Předtím, při přijímání zakázek, jsme se zástupci firmy jednali osobně. Na naše dopisy firma dlouho neodpovídala, až po několika urgencích vystavila nový šek. Ten však byl opět nekrytý. Od té doby se odmlčela, až na pohrůžku soudním projednáním se dostavil právní zástupce firmy. Vysvětloval, že jeho klient utrpěl velké ztráty a momentálně není schopen platit. Po termínu, na kterém jsme se dohodli, platba zase nepřišla. Napsali jsme novou urgenci. Poté se dostavili jiní zástupci inkriminované firmy a žádali, abychom dali pokoj, že dluh bude určitě uhrazen, jakmile budou k dispozici prostředky. Budeme-li otravovat, může se stát, že náš podnik vyhoří nebo dokonce někdo z nás dojde k újmě na zdraví či životě. Od té doby uplynulo již několik měsíců, ale zaplacení dlužné částky se neodvažujeme znovu urgovat. Přitom jen za materiál pro uvedenou zakázku jsme vynaložili přes 150 tisíc korun. Abychom mohli v práci pokračovat, museli jsme si vzít úvěr. Pokud nezískáme dlužné peníze zpět, hrozí nám bankrot. Poučení:

* Při větších zakázkách požadovat od zákazníka složení zálohy předem.

* Firmy, které nejsou ochotny uvádět svou celou adresu, ale jen P. O. Box, raději jako obchodní partnery nebrat. Když už ano, tak s maximální opatrností.

* Nedávat na první dojem, jakým na nás zákazník působí a pokusit se zjistit o něm něco víc.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít