Menu Zavřít

Dobírku porazí až vyšší garance e-shopů za práva nakupujících

30. 5. 2011
Autor: profit

Nejnovější průzkum online nakupování provedený na uživatelích Aukra ukazuje, za jakých podmínek se nakupující nebojí platit za zboží předem.

Dobírku porazí až vyšší garance e-shopů za práva nakupujících

Foto: Profimedia.cz

Pro téměř 70 % z nich jsou rozhodující dobrá osobní zkušenost s internetovým obchodem a garantovaná ochrana práv nakupujících. Nejvíce se naopak u placení předem bojí toho, že zboží jim přijde poškozené nebo nedorazí vůbec. To představuje i hlavní důvod, proč v Česku zatím stále převládají hotovostní způsoby placení za zboží.

Téměř dvě třetiny nakupujících (63 %) se u plateb předem obávají možnosti, že zboží nebude doručeno vůbec nebo dorazí poškozené a obchodník jim nezaručí nápravu. Snadná reklamace již zaplaceného zboží je důležitá pro čtvrtinu respondentů. Velkou překážkou pro platby předem jsou pro nakupující také slabé záruky internetového obchodníka na vrácení peněz při případném nedoručení či poškození zboží, které uvedlo 30 % dotázaných. Naopak pro placení předem je pro 40 % nakupujících důležitá pozitivní osobní zkušenost s e-shopem.

Pokud se obchodník ke svým klientům chová seriózně a profesionálně, získává loajální zákazníky ochotné platit předem. Zákazník, který za zboží platí pohodlně online, také více utrácí – mnohem snáze promění svá přání v realitu. Pro obchodníky platba předem znamená méně zrušených objednávek, vyšší konverzi nákupu a tím zvyšováni prodeje,“ doplňuje manažer platební brány PayU Gabriel Kalapoš.

„Rychlé online platby jsou nejpohodlnějším a nejrychlejším způsobem platby v internetových obchodech. Tento způsob je výrazně častěji využíván u ověřených eshopů, které se vyznačují vysokou důvěryhodností u svých zákazníků. U těchto obchodů není žádný důvod neplatit předem, protože se uživatel může spolehnout na to, že obchod se k řešení případných problémů při reklamaci, vracení zboží či pozdním dodání zboží postaví pozitivně,“ komentuje údaje z průzkumu Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heureka.cz.

CONTENT24

Přestože na českém internetu dlouhodobě dominuje placení v hotovosti a nákupy na dobírku, postoje uživatelů na Aukru naznačují, že platby předem mohou brzy převládnout, stejně jako je tomu v zahraničí. Zkušenost s nimi má až 88 % oslovených, přednost před jinými způsoby placení jim dává třetina nakupujících. Internetový obchod Aukro placení předem nedávno podpořil zavedením jednotné platební brány PayU, která nabízí až devět různých platebních metod, včetně šesti rychlých online plateb bank a možnosti placení kartami.

„Online platby přes platební bránu umožňují nakupujícím rychlé, jednoduché a také bezpečné transakce na bázi internetového bankovnictví a karet. Prodejce vidí přijatou platbu v reálném čase a může zákazníkovi ihned odeslat zboží. Navíc má obchodník v jednom balíčku více platebních metod a nemusí vyjednávat podmínky s každým poskytovatelem platebních metod zvlášť,“ doplňuje Gabriel Kalapoš z PayU.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).