Do Strnadovy opravny letadel Job Air Technic vstoupili slovenští miliardáři

Tomáš Lemešani 26. července 2017, 12:00  -  Tomáš Lemešani
26. července 2017, 12:00

Czechoslovak Group Jaroslava Strnada pouští do svého byznysu se servisem letadel nové investory. Polovinu firmy odevzdal slovenským podnikatelům Alexejovi Beljajevovi a Michalovi Lazarovi.

Optifin Invest slovenských miliardářů je spoluvlastníkem společnosti JOB AIR Technic, a to prostřednictvím společnosti Integra Capital, kde mají Czechoslovak Group a Optifin Invest poloviční podíl. Skupina Jaroslava Strnada firmu sídlící na letišti Mošnov převzala loni v srpnu v rámci restrukturalizace.

„Co se týče společného angažmá v záchraně leteckých opraven Job Air Technic, pro obě skupiny se jednalo o atraktivní projekt v oblasti služeb pro civilní letectví,“ potvrdil webu Euro.cz spojení mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek.

Job Air se zabývá především opravami letadel Boeing 737 a Airbus A320. Firma se dostala do problémů poté, co ji Česká exportní banka poslala kvůli milionovým dluhům do konkurzu.

Firma v říjnu 2015 získala soudní povolení k reorganizaci. S věřiteli se dohodla na splacení dluhů ve výši 800 milionů korun. Bývalý majitel - kontroverzní podnikatel Daneš Zátorský - neměl na výběr a kvůli podmínce věřitelů firmu prodal Czechoslovak Group.


O Strnadovi čtěte víc:

Zbrojař v úzkých. O Strnadovu firmu se zajímá NBÚ


Nový majitel mošnovské letecké opravny loni v prosinci předložil úřadům dokument, podle kterého hodlá do podniku nalít investiční pomoc. Kromě splácení dluhů chce postavit novou halu. To vytvoří 240 pracovních míst.

V případě Job Air Technic jde v pořadí již o třetí společnost, kterou Strnad, Beljajev a Lazar vlastní. Už od roku 2014 mají společnou firmu na výrobu brzdových systémů pro kolejová vozidla Dako CZ. Loni zase spojily síly v hutnické fabrice ZTS Metalurg se sídlem v Dubnici nad Váhom, která vyrábí komponenty pro železniční a zbrojní průmysl.

Stále aktuálním zůstává také vstup Jaroslava Strnada do popradského výrobce nákladních vagónů Tatravagónka. Dlouho avizovaná akvizice se navzdory potvrzení jednání firem pořád neuzavřela.

Čtěte také:

Zbrojař Strnad letadla neumí. Po „tučkách“ se zbavil i migů

Proč Trump odmítá Zemana? Prý i kvůli vývozu českých zbraní

Tržby Strnadovy Czechoslovak Group loni vzrostly o 39 procent na 6,6 miliardy

Za obchody se zbrojařem Strnadem půjdou před soud, připravuje se obžaloba

Tatra zvažuje výstavbu nové továrny v Arménii



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
V práci se řeší problémy v kuchyňce. Začátek konce
Rozdílný výpočet sociálního a zdravotního pojištění v příkladech
Chystáte se do zoo? Kolik stojí vstupné a kde můžete kouřit?
České neprůstřelné vesty chrání od Keni po Austrálii
ČNB opět zpřísňuje poskytování hypoték - není ale třeba panikařit
Auta
Dacia jako ojetina: Kterou chtít, kterou nebrat a jak…
Abt přidal pětiválci v Audi RS3 dalších 100 koní. Teď už jich má 500
Sedm slepých uliček automobilového vývoje: Tudy ne, přátelé
Ford Focus bude „číst“ silnici a vyhlazovat díry pomocí adaptivních tlumičů
Kvíz: Poznáte auta podle těchto detailů?
Technologie
Američan vyrobil robota na kompletní přípravu burgerů
Google upravil nastavení účtu. Denně ho navštíví 20 milionů lidí
Nvidia vyrobila speciální 32GB verzi grafiky Titan V: CEO Edition s vyšším výkonem
Instagram je další miliardovou službou Facebooku a jde po krku YouTubu
Šéf Intelu náhle končí. Oficiálním důvodem je nevěra, reálným by mohl být 10nm proces
Hry pro příležitostné hráče