Do lesa a do závějí

20. března 2006, 00:00 - ERICH HANDL
20. března 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - SUBARU FORESTER Japonské Subaru se rozhodlo zaútočit na podnikatele a zlevnit vozy s možností přestavby na N1. Týká se to především modelů Legacy a také Forester. Týdeník Profit minulý týden vyzkoušel forestera s dvoulitrovým benzinovým motorem pod kapotou.

foto: Subaru

VYZKOUŠELI JSME - SUBARU FORESTER Japonské Subaru se rozhodlo zaútočit na podnikatele a zlevnit vozy s možností přestavby na N1. Týká se to především modelů Legacy a také Forester. Týdeník Profit minulý týden vyzkoušel forestera s dvoulitrovým benzinovým motorem pod kapotou.

Nejlevnější forester stál dosud 628 800 korun, nyní ho lze pořídit za 598 800 korun. Když si podnikatel odečte DPH, vyjde mu na 559 327 korun. „V této sumě už je zahrnuta cena přestavby na vůz s montážní přepážkou,“ řekl Profitu mluvčí značky Zdeněk Zikmund. Vůz je něčím mezi kombíkem a terénním vozem. Má, jak je pro značku typické, stálý pohon všech kol. Přitom je ale dost nízký, světlá výška podvozku činí pouhých dvacet centimetrů. Auto má díky tomu nízké těžiště, dané také plochým motorem typu boxer.

Profit vůz vyzkoušel minulý týden uprostřed nejhorší sněhové kalamity. V závějích jsme ocenili tuhou karoserii a dobrou prostupnost terénem. Mimo silnici je forester jistý a výkonný tahoun. Užitečná je rychlostní redukce, která se spouští pákou mezi sedadly a dává autu v případě potřeby větší tah. Na kluzký povrch, který není na konci letošní studené zimy výjimkou, si ale subaru žádá pneumatiky s drsným vzorkem. My jsme měli spíše silniční design, a tak si vůz občas na silnici při brždění „zasáňkoval.“

Pod kapotou jsme měli dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 116 kilowattů spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Není to žádné dělo, z nuly na sto kilometrů zrychluje za 9,7 sekundy. Kdo požaduje od forestera pořádný tah, měl by si koupit stroj s motorem 2,5, který to umí i za šest sekund. Dvoulitr si ale bere o více než litr benzinu méně, sto kilometrů ujede za průměrných 9,3 litru.

Zajímavostí motoru je spousta elektroniky, která ovládá jeho funkce a dokáže určit vzniklé závady. Agregát má například elektronicky řízený ventilátor chladiče, mikroporcesorové řízení motoru s nouzovým programem a „rozeznáním a uložením chyby“.

**JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Forester je spolehlivé auto do terénu, v minulosti si jej koupily například Lesy ČR.

Má verzi N1 s odpočtem DPH, přestavba je již započítána v ceně.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Tip: Jak odložit instalaci Windows 10 Fall Creators Update na pozdější dobu?
HP představilo pracovní konvertibilní tablet pro lidi pracující s nástroji firmy Adobe
Levněji to ještě nebylo. Office 365 na celý rok jen za 599 Kč
Až do soboty zdarma. Stáhněte si tahovou strategii Civilization III
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít