Diviš a Čmejla končí v dozorčí radě Škoda Transportation

13. června 2017, 12:25 - čtk
13. června 2017, 12:25

V dozorčí radě plzeňského strojírenského podniku Škoda Transportation skončili Jiří Diviš a Marek Čmejla, kteří čelí obžalobě v kauze Mostecké uhelné společnosti (MUS). Současně opustili dozorčí radu společnosti Škoda Investment, napsal server Hlídací pes. Podle něj důvodem, proč vlastník firmy, kyperská společnost CEIL, odvolal manažery z čelních pozic, může být plánovaný prodej skupiny čínské společnosti CRRC.

Podle webu Hlídací pes Diviše a Čmejlu v dozorčích radách nahradil právník Ján Gajdoš a provozovatelka jezdeckého klubu Petra Humlová, dříve Čmejlová. Firma nechtěla tuto obměnu komentovat.

„Vzhledem k mimořádně citlivému a složitému vyjednávání s čínskou CRRC nemáme nyní příliš prostor ani zájem komentovat věci, které se týkají běžného provozu,“ uvedla pouze mluvčí holdingu Lubomíra Černá.

Aktuální vývoj kolem prodeje, čtěte: Ani Číňané, ani Siemens. Škodu Transportation koupí Křetínský

Podle webu Škoda Transportation současně získala nového minoritního akcionáře. Od loňského května drží 0,25procentní podíl mateřského CEIL kyperská společnost BAYFORM Limited, kterou řídí technický ředitel strojírny a člen představenstva Zdeněk Sváta. Zařadil se tak po bok dalších pěti manažerů, kteří mají ve firmě minoritní podíl.

Obžaloba za zneužití informací

Čmejla a Diviš jsou coby bývalí manažeři MUS spolu s dalšími obžalováni ze zneužití informace a postavení v obchodním styku a z podvodu, hrozí jim až deset let vězení. Soud ve švýcarské Bellinzoně tyto manažery MUS už na podzim roku 2013 nepravomocně potrestal za podvody a praní špinavých peněz tresty vězení od roku a čtyř měsíců do čtyř let a čtyř měsíců. Muži se proti verdiktu odvolali.

Skupina Škoda Transportation s více než 5300 zaměstnanci je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Mezi hlavní aktivity patří především výroba tramvají, příměstských elektrických vlaků, lokomotiv, souprav metra, trolejbusů nebo elektrobusů. Patří do ní plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a Movo, ostravská Škoda Vagonka, Pars Nova Šumperk a pražský výrobce výkonové elektroniky Poll. V Maďarsku je to podnik Ganz-Škoda, v Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod, v Německu Škoda Transportation Deutschland a předloni ovládla také finského výrobce kolejových vozidel TransTech.

Přečtěte si také:

Škoda Transportation založila firmu v USA

Obžaloba v kauze Mostecké uhelné. Pět manažerů a jeden úředník půjdou k soudu

Skupina Škoda Transportation téměř ztrojnásobila zisk na 1,6 miliardy korun


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Je na uložení peněz lepší spořicí účet nebo termínovaný vklad?
Třetina Čechů chce změnit banku, ale odhodlají se jen 2 % z nich
Vše, co potřebujete vědět o GDPR
Lidé mají 4 roky na výměnu kotle. Stát rozdává dotace i bezúročné půjčky
Na podání přehledů zbývá 14 dní
Auta
Škoda Kamiq se ukazuje na dalších fotkách těsně před…
Robotické vysavače Electrolux a Samsung: úklid přes smartphone (vyzkoušeno)
Jaguary XE a XF dostaly novou výbavu 300 Sport a filtr pevných částic pro benzinové motory
Výkon vs. počet válců: Kdo nabízí v jednotlivých kategoriích nejvyšší maximum?
Kvíz: Poznáte tato klasická auta?
Technologie
Intel Core i7-7800X: nejlevnější šestijádrový Skylake-X (uživatelská recenze)
10nm čipy Intelu vyjdou v počítačích NUC, s grafikou Radeon. Má proces stále problémy?
Březnové vydání Windows 10 bylo zkompilováno v dubnu [Insider Preview build 17134]
Strašák jménem GPDR. Vše, co o něm potřebujete vědět
Cnews FM: Problémy prvního světa. Je filmových služeb příliš mnoho? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče