Distributory čekají těžké časy

29. března 2005, 00:00 - RADAN DOLEJŠ
29. března 2005, 00:00

PRODEJ IT Malým prodejcům počítačové techniky nekonkurují hypermarkety, ale samotní výrobci počítačů. Také v letošním roce budou malí prodejci výpočetní techniky vydělávat zejména na prodaných počítačích. Nepotvrzuje se tak očekávaní, že hlavním příjmem budou doprovodné služby, které firmy nabídnou k prodanému počítači.

PRODEJ IT

Malým prodejcům počítačové techniky nekonkurují hypermarkety, ale samotní výrobci počítačů.

Také v letošním roce budou malí prodejci výpočetní techniky vydělávat zejména na prodaných počítačích. Nepotvrzuje se tak očekávaní, že hlavním příjmem budou doprovodné služby, které firmy nabídnou k prodanému počítači.

„Počítač se zatím ještě nestal marketingovým nástrojem, na který by malí prodejci mohli přibalit své další služby,“ prohlásil na setkání Tech Data Forum 2005 šéfredaktor časopisu Reseller Magazine Marek Šalanda. Většina nakupujících lidí ještě není ochotna platit za další nadstandardní služby jako odvoz počítače na místo, jeho kompletní zapojení a připravení k provozu.

Pokračuje také boj malých prodejců s hypermarkety, které ukusují stále větší podíl na trhu. Podíl hypermarketů na prodaných počítačích se však zvyšuje „pouze“ díky rostoucímu počtu těchto obřích obchodů, zatímco množství prodaných počítačů v již fungujících hypermarketech nijak dramaticky neroste. Pro nákup v „nepočítačových“ obchodech se zákazníci rozhodují pouze podle nabízené ceny. Osmdesát procent prodaného počítačového vybavení v potravinových hypermarketech je prodáno v rámci slevových akcí, ve specializovaných řetězcích s elektronikou jde o 50 procent.

Příjemnou novinkou pro počítačové distributory je postupné odstraňování smluvních zákazů přímého prodeje výpočetní techniky. Je to důsledek nové strategie samotných výrobců, kteří postupně více upřednostňují přímý prodej namísto využívání partnerů. Výrobci tedy nemohou zakazovat svým distributorům něco, co dělají sami.

Co malým prodejcům doporučují odborníci z Tech Data Forum 2005 pro letošní rok? Zrušit partnerství s jediným výrobcem a co nejvíce rozšířit počet nabízených značek. Dobré je také nabízet klientům řešení přímo na míru a snažit se nabízet k prodaným počítačům další přidanou hodnotu. „I přesto se zákazníci rozhodují především podle ceny. Neznamená to však, že správnou cestou prodejců a distributorů je stlačení ceny na minimum. Protože zisk z počítače je zatím to hlavní, co jim nese příjem. To by byli sami proti sobě,“ řekl Marek Šalanda.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Bitcoin na novém rekordu. Právě pokořil cenu 6000 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít