Digitální škamny. Pandemie rozpohybovala zkostnatělé české školství - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Digitální škamny. Pandemie rozpohybovala zkostnatělé české školství

Barbora Doubravová ,
Digitální škamny. Pandemie rozpohybovala zkostnatělé české školství
Zdroj: Shutterstock

Pandemie koronaviru zásadně změnila české školství i podobu samotné výuky. Na jedné straně odkryla slabiny systému, na té druhé dala vzniknout řadě inovativních projektů. Ty výrazně pomohly učitelům, aby i v době karantény mohli plnohodnotně komunikovat se svými žáky a předávat jim vědomosti stejně, jako by fyzicky seděli ve školních lavicích.

Nově vzniklá řešení navíc mají obrovský potenciál nakopnout zkostnatělé české školství i do budoucna. Záleží pouze na vůli škol či ministerstva, zda se této šance chytí. Dění tomu nasvědčuje, jelikož resort už promptně přichystal novelu školského zákona, který dosud s distanční formou výuky vůbec nepočítal, a do škol zamíří i mimořádná více než miliardová finanční injekce na potřebné IT vybavení. Pokud se české školství skutečně vydá cestou moderní výuky kombinující prezenční a distanční formu, může i díky překotnému vývoji při pandemických opatřeních vybírat ze široké škály k tomu určených nástrojů. Vybrali jsme ty nejzajímavější, které během karantény v českých hlavách vznikly.

Virtuální tabule

Během zhruba jednoho týdne vznikla například aplikace interaktivní tabule nazvaná CollBoard, za níž stojí pětadvacetiletý programátor Pavol Hejný s kolegou. Učitelé pomocí ní mohou snadno sdílet připravené úkoly se studenty, žáky či kolegy. „Přišla karanténa a ukázalo se, že neexistuje jednoduchý nástroj, který by suploval klasickou tabuli, kde by v reálném čase žáci viděli to, co učitel píše či kreslí,“ vysvětluje důvod vzniku nové aplikace Hejný. „CollBoard jsme zveřejnili v březnu v základní variantě, postupně jeho nástroje dolaďujeme přímo na míru učitelům. Chceme, aby nám učitelé dali zpětnou vazbu, chceme, aby co nejlépe vyhovovala jejich potřebám,“…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?