DEVATENÁCT PRAVIDEL, KTERÁ ZNAJÍ VŠECHNY ÚSPĚŠNÉ DIRECTMARKETINGOVÉ AGENTURY

15. března 2004, 00:00 - admin
15. března 2004, 00:00

1. Direct marketing je strategií, nikoliv taktikou. To není inzerát s odpovědním kuponem, reklama s bezplatnou telefonní linkou, mailing, telemarketing, promotion, databáze nebo internetová stránka. Je to odhodlání získávat a udržovat si hodnotné zákazníky.

2. Hrdinou musí být zákazník, nikoliv produkt. Produkt musí vytvářet hodnotu pro každého individuálního zákazníka - musí uspokojit to, v čem se liší od ostatních, ne to, co má s nimi společné. Spotřebitel vám sám prozradí co chce, když se mu naučíte naslouchat.

3. Komunikujte s každým stávajícím nebo potenciálním zákazníkem jako s cílovou skupinou o jednom člověku.

4. Musíte odpovědět na otázku „Proč bych měl?“.

5. Změna postojů nestačí - reklama musí změnit chování. Příznivé postoje zákazníků jsou jen částí cesty k úspěšnému prodeji. Zákazníka je třeba dovést ke konkrétním akcím: poptávce, vyzkoušení produktu, nákupu a opakovaným nákupům.

6. Další krok: zisková reklama. Reklama je stále lépe měřitelná, nyní se musí stát ziskovou.

7. Budujte „zkušenost se značkou“.

8. Vytvářejte vztahy. Čím lepší je vztah mezi kupujícím a prodávajícím, tím větší je zisk.

9. Poznejte celoživotní hodnotu každého zákazníka a investujte do ní.

10. Ne všichni zájemci o produkt jsou potenciálními zákazníky. Potenciální zákazníci jsou ti, kdo jsou připravení, chtějí a mohou nakupovat. Zájemci se jimi mohou teprve stát. Komunikace s potenciálními zákazníky snižuje náklady na prodej, komunikace se zájemci zvyšuje náklady na reklamu.

11. Média jsou nástrojem pro kontaktní strategii. Počítají se měřitelné výsledky médií, ne počet shlédnutí reklamy. Kritéria jako „zásah“ a „frekvence“ se stávají přežitkem. Pouze skutečný kontakt se zákazníkem zahajuje vztah.

12. Buďte dostupní svým zákazníkům.

13. Vytvářejte interaktivní dialogy.

14. Učte se ptát „Kdy ?“. Odpověď „teď ne“ je pro reklamu stejně nebezpečná, jako „tohle ne“. Jedině zákazníci vědí, kdy budou připraveni kupovat, a když se jich zeptáte správným způsobem, řeknou vám to.

15. Vytvořte reklamu, která učí, když prodává. Zaveďte „vyučovací“ systém, který vysvětlí pouze jednu informaci v jednom okamžiku. Každá další reklama (informace) bude postavena na té předchozí.

16. Získávejte zákazníky s cílem udržet si je dlouhodobě.

17. Loajalita je nepřetržitý proces. Chcete-li vybudovat trvalé vztahy, výhody pro dobré zákazníky odstupňujte podle jejich dosavadních nákupů, spotřebitelského chování a délky vztahu.

18. Loajální zákazníci vytvářejí zisk. Tím, kdo vám vytváří zisk, není podíl na trhu, ale loajální zákazníci. Vynaložte více peněz na své dobré zákazníky. Získat nového zákazníka je šestkrát až desetkrát dražší, než udržet zákazníka stávajícího.

19. Jste tím, co víte. Data znamenají výdaje - znalosti představují výhodu. Shromažďujte pouze data s informační hodnotou, která se mohou změnit ve znalosti. Pouze znalosti jsou základem úspěchu a minimalizují riziko.

(Úryvek z knihy Direct marketing - reklama,

která se zaplatí, Lester Wunderman,

Grada Publishing 2004)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Cnews FM: Sžili jsme se s Firefoxem Quantum, nebo jsme ho vyhodili z okna? [podcast]
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít