Menu Zavřít

Design pro lázeňské hosty

17. 9. 2011
Autor: profit

Už 15. září se v karlovarském hotelu Imperial představí projekty designérů, kteří se zúčastnili letošního Imperial Design Symposia. Tématem pátého ročníku bylo přibližující se kulaté výročí otevření věhlasného hotelu v roce 1912. Tvůrci tak měli přijít s návrhy, podle nichž by mohly vzniknout série unikátních upomínkových a dárkových předmětů.

Foto: Imperial Design Symposium

Na výstavě Imperial Design Symposia najdete kromě užitého umění například také nové architektonické řešení baru v Café Vienna od Maji Raškové, které počítá se zajímavým dekorem na přední straně pultu a doplňky ve zlaté barvě. Svérázné pojetí vývěru pramene Vřídlo pak představuje návrh Štěpána Kuklíka.

Radosti lázeňského života

Velkou pozornost oprávněně přilákal lázeňský pohárek, předmět, který je neodmyslitelnou součástí každé návštěvy lázní. Už před třemi lety vznikl v rámci sympozia pohárek Kala Štěpána Kuklíka. Autor jej teď navíc oblékl do nového dekoru Aurea Regina. Milovníkům nekonvenčních řešení pak bude nejspíš vyhovovat koncept Martina Přibíka. Lázeňští hosté si mohou svůj džbánek také sami vylepšit. Poslouží jim k tomu třeba obal z neoprenu, který odolá i agresivnímu působení termální vody. Tuto užitečnou pomůcku představila Maja Rašková už přede dvěma lety na stejném sympoziu.

Návrhář Tomáš Kadeřábek se zase zaměřil na činnosti, které si hosté v lázních obvykle dopřávají, jako jsou třeba návštěvy cukráren nebo relaxace s dýmkou či viržinkem. Kadeřábek proto připravil originální formy na hotelové cukrovinky, které budou mít tvar půdorysu hotelu Imperial. Navrhl také dýmku s názvem Lázeňský švihák.

Lázeňskou módu a styl reflektují návrhy oděvních doplňků. Zatímco Zdeňka Imreczeová se zaměřila na šátek a kravatu, Michaela Vrátníková představila multifunkční tašku, ve které má samozřejmě svou speciální kapsu i lázeňský pohárek.

Z Varů do celého světa

Ne všechny výtvory, které v rámci Imperial Design Symposia vzniknou, nechá ale hotel vyrobit. Podmínkou účasti v soutěži nicméně je, že všechny návrhy musí být realizovatelné, musí být známo, kdo by je vyrobil a za jakou cenu. Výrobky, které podle návrhů vzniknou, pak mohou doputovat mnohem dál než jen na lázeňskou kolonádu. Příkladem je zmíněný pohárek Kala, který se představil na sympoziu v roce 2007. Už o tři roky později se totiž stal oficiálním dárkem, který český prezidentský pár předal vrcholným představitelům zemí Visegrádské čtyřky během jejich setkání v Karlových Varech.

BRAND24

Stejný artefakt bodoval i na výstavě Object Factory v newyorském MAD muzeu, kde se prosadil mezi díly špičkových designérů z celkem 18 zemí světa, navíc se stal Hvězdou 3D reklamy 2008 – vítězem kategorie Inovace roku – a druhým nejlepším Manažerským dárkem roku. Nezbývá než doufat, že i některé z letošních návrhů se dočkají podobné šíře uznání a uplatnění.

Výstavu současného ročníku Imperial Design Symposia si můžete v Karlových Varech prohlédnout až do 15. října.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).