Menu Zavřít

Deloitte: Tržby 250 největších společností ve spotřebním průmyslu vzrostly

30. 3. 2012
Autor: profit

Tržby 250 největších světových společností zaměřených na spotřební průmysl vzrostly v roce 2010 o 8,4 procenta na více než 2,82 bilionu amerických dolarů (69,4 bil. Kč). Vyplývá to ze zprávy společnosti Deloitte.  

 

 Foto: Profimedia

Z hlediska tržeb se v roce 2010 dařilo nejvíce Latinské Americe, kde firmám ze sektoru spotřebního průmyslu vzrostly tržby o 22,2 procenta. Za ní se umístila Severní Amerika – společnosti zaznamenaly zlepšení v celkových tržbách o téměř 11 procent (v roce 2009 se jednalo o mírný růst, a to o 3,2 procenta).

Jak firma dále sdělila, největší příležitosti k růstu společností v sektoru spotřebního zboží v roce 2012 budou nadále nabízet nově vznikající trhy. Inovace produktů společně s efektivní cenovou strategií bude představovat klíčovou oblast, na niž by se měly společnosti v roce 2012 a v dalších letech zaměřit.

Rok 2010 byl pro společnosti ve spotřebním sektoru silným rokem i přes pokračující volatilitu trhů, způsobenou dluhovou krizí eurozóny, pokračujícími problémy na trhu s bydlením v USA a poklesem v Číně. Pozitivním dopadem zpomalení globálního růstu společností ve spotřebním průmyslu bude další oslabování cen komodit,“ uvedl Ira Kalish, ředitel oddělení spotřebitelského průmyslu v Deloitte Research ve Spojených státech.

 Deset největších společností ve spotřebním průmyslu na světě podle tržeb (USD)

SpolečnostZemě původuTržby za rok 2010 (mil. USD)Růst tržeb ve finančním roce 2010 (%)
Samsung ElectronicsJižní Korea134 52811,2
NestleŠvýcarsko105 4922,0
PanasonicJaponsko101 70417,2
Procter & GambleUSA82 5594,6
SonyJaponsko73 7610,2
AppleUSA65 22552,0
UnileverNizozemsko a Velká Británie58 77511,1
PepsiCoUSA57 83833,8
NokiaFinsko56 3643,6
Kraft FoodsUSA49 20721,8

Zdroj: Deloitte

Přední světové společnosti budou nadále vyhledávat globální příležitosti pro růst a provádět inovace obchodních modelů, aby získali zákazníky, spotřebitele a kupující. Budou tak zároveň vytvářet efektivnější způsoby řízení nejistoty. Společnosti ve spotřebním průmyslu, které nejlépe integrují a využívají hlubší informace o spotřebitelích, kupujících a zákaznících, budou více než dříve podporovat strategické a taktické inovace, smysluplně spolupracovat se spotřebiteli a kupujícími a nakonec budou slavit vítězství i v obchodech,“ doplnil Lawrence Hutter, vedoucí skupiny pro spotřebitelský průmysl ve společnosti Deloitte.

BRAND24

Podle zprávy budou společnosti ve spotřebním sektoru v roce 2012 pokračovat v investicích do analýz „dat“, aby mohly sledovat měnící se hodnoty a zisky na místních i globálních trzích. Důvodem bude pochopení trendů, chování a vzorců činností, které přispívají k získání informací pro dosažení konkurenční výhody. Stále více budou spotřební produkty využívat analýzu dat pro optimalizaci spotřebitelských cen, stanovení cen obchodů a maximalizaci návratnosti investic z marketingových a obchodních výdajů. Analýza dat bude také užitečná pro zapojení sociálních médií do informování o inovacích, zkoušení nových produktů a pro lepší pochopení spotřebitelů jako jednotlivců.

Přestože bude ekonomické prostředí v roce 2012 složité, dlouhodobý globální výhled zůstává slibný. Zejména přední nové trhy, jako je Indie, Brazílie, Turecko, Indonésie, andský region v Jižní Americe a velká část subsaharské Afriky, nabízejí společnostem ve spotřebním průmyslu možnost silnějšího růstu a nové příležitosti,“ uzavřel Kalish.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).