Menu Zavřít

Deloitte: Generace Y preferuje hybridní vozy před jinými typy vozidel

24. 2. 2012
Autor: profit

Většina (59 %) respondentů generace Y (ve věku od 19 do 31 let) by při pořízení vozu dala přednost automobilu s elektrickým motorem před jiným typem pohonu.

Foto: Profimedia.cz

Až 57 procent dotazovaných respondentů upřednostňuje hybridní benzinovo-elektrické automobily před čistě bateriovými elektrickými vozidly (2 %) nebo vozidly s tradičním benzinovým pohonem (37 %). Vyplývá to z nového průzkumu společnosti Deloitte, do kterého se zapojilo 1500 spotřebitelů ze Spojených států, Číny a západní Evropy.

Mladí spotřebitelé generace Y, tedy ve věku 19 až 31 let, považují hybridní technologii za vyzkoušenou a spolehlivou. Hybridní technologii dobře znají a vyhovuje jim, což stejnou měrou neplatí pro čistě bateriové technologie,“ uvedl Bronislav Pánek, vedoucí partner Deloitte pro odvětví výroby a spotřebního průmyslu v regionu střední Evropy. „Z průzkumu rovněž vyplývá, že respondenti generace Y jsou vázáni na pohodlné používání tradičních benzinových automobilů a silně preferují pohon, který nevyžaduje dobíjení zapojením do sítě,“ dodal Pánek.

Podle Craiga Giffiho, vedoucího globální skupiny společnosti Deloitte pro automobilový průmysl, mohou spotřebitelé generace Y ve Spojených státech přinést změnu, protože díky svému počtu téměř 80 milionů představují jeden z největších domácích automobilových kupních tržních segmentů a největší spotřebitelský segment od doby populační exploze. „Podle odhadů jeden ze čtyř nových automobilů prodaných v letošním roce ve Spojených státech a 40 procent vozidel prodaných v příštích 10 letech koupili nebo koupí spotřebitelé generace Y,“ dodává Giffi.

Ze studie vyplývá, že spotřebitele generace Y přitahují hybridní vozy hned z několika důvodů. Nejvýznamnějším z nich je efektivní využití paliva: 89 % spotřebitelů generace Y zvažuje koupi vozu s nižší spotřebou. 49 % spotřebitelů generace Y je ochotno zaplatit dalších 300 dolarů za každé zlepšení dojezdové vzdálenosti na galon, které jim může hybridní vůz poskytnout.

Smartphone na kolech

Pro většinu (59 %) respondentů generace Y je nejdůležitější součástí interiéru vozu in-dash technologie (obrazovka zabudovaná ve středovém panelu) a téměř tři čtvrtiny z těchto respondentů (73 %) mají zájem o rozhraní s dotykovým displejem. Spotřebitelé generace Y zároveň považují aplikace chytrého telefonu v nových automobilech za velmi žádoucí (72 %). Kromě toho chtějí mít možnost upravit si po zakoupení vozu jeho vnitřek podle vlastních představ za pomoci dalších doplňků, včetně technologických prvků: 77 % respondentů by si rádo průběžně pořizovalo další příslušenství a doplňky.

Bezpečnost především - ale ať mě automobil vede

Spotřebitelé generace Y si také uvědomují, že nárůst možností připojení může ohrožovat bezpečnost. Řešením má být vozidlo, které vyrovná nepozornost vyplývající z větší míry připojení pomocí průběžně rozšiřovaných bezpečnostních prvků.

BRAND24

Spotřebitelé generace Y jsou ochotni platit za technologii, která jim může pomoci lépe zvládnout nepozornost způsobenou připojením,“ uvedl Joe Vitale, expert na automobilový průmysl ve společnosti Deloitte. „V průměru by vydali přibližně 2 000 dolarů za balíček bezpečnostních prvků, jako jsou systémy pro odvrácení srážky, detekce mrtvého bodu a systémy varování před usnutím. Při určování pořadí dalších prvků vozu, které by si chtěli dokoupit, dokonce respondenti generace Y označili bezpečnostní balíčky (hned po technologických balíčcích) jako druhou největší prioritu,“ doplnil Vitale.

Průzkum společnosti Deloitte proběhl v září a říjnu 2011. Předběžné výsledky průzkumu oznámila společnost Deloitte na konferenci Shifting Gears, která proběhla koncem ledna 2012 v americkém Detroitu.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).