Další ztráta pro Invii. Po Fischeru s ní ukončila spolupráci i Exim tours

20. června 2017, 16:40 - čtk
20. června 2017, 16:40

Po cestovní kanceláři Fischer vypověděla spolupráci s největším českým zájezdovým portálem Invia.cz také Exim tours. Informovala o tom dnes cestovní kancelář. Portál začal v poslední době kromě přeprodeje zájezdů cestovních kanceláří sestavovat a prodávat také vlastní zájezdy, takže se stal konkurentem CK. Cestovní kancelář Fischer stejný krok oznámila v dubnu.

„K zaslání výpovědi smlouvy o spolupráci tomuto prodejci nás vedly obchodní důvody, které ze zásady nekomentujeme,“ řekl marketingový ředitel Exim tours Stanislav Zíma. Spolupráce by podle smlouvy měla skončit na konci července.

Zákazníci portálu Invia podle marketingového ředitele Michala Tůmy odchod Exim tours takřka nepocítí. „Z celkového počtu 19.379 hotelů od více než 300 cestovních kanceláří představuje unikátní nabídka CK Exim tours 180 hotelů, takže případným ukončením přijdeme o necelé jedno procento destinací. A tuto chybějící nabídku umíme nahradit díky existujícím partnerům v krátkém čase,“ řekl Tůma.

Fischer jako důvod ukončení spolupráce uvedl změnu obchodní strategie a podporu vlastních prodejních kanálů. „Zájezdy, které jsme dřív prodávali přes portál Invia, momentálně nabízíme ve vlastních prodejních kanálech a jsme díky tomu schopni klientovi nabídnout výhodnější cenu. Při nákupu zájezdu v last minute sezóně může jít o úsporu až jednotek tisíc korun,“ uvedl mluvčí CK Jan Bezděk.

Další významná cestovní kancelář, CK Alexandria, změny ve spolupráci s Invií neplánuje. „Pokud bychom měli měnit náš obchodní model, oznámíme to nejprve našim obchodním partnerům, kterých by se taková změna případně dotkla, a následně samozřejmě médiím. Nyní jsou však tyto úvahy bezpředmětné,“ uvedl šéf marketingu Petr Šatný.

Skupina si vedla dobře

Cestovní skupina Invia v roce 2015 prodala v Česku, Polsku, Slovensku a Maďarsku zájezdy CK v hodnotě téměř sedmi miliard korun. Tržby skupiny dosáhly 778 milionů korun a zisk 86 milionů korun.

Skupinu tvoří on-line prodejce zájezdů Invia.cz a další společnosti, mj. Invia.sk, Invia.hu, Invia services či Travelplanet.pl. Cestovní agentura přeprodává zájezdy cestovních kanceláří. Společnosti skupiny prodávají také letenky, ubytování, eurovíkendy a vstupenky na kulturní akce. Invia má téměř 200 poboček.

Mezi největší české cestovní kanceláře patří Exim tours, Fischer a Čedok. Mezi velké cestovní agentury patří kromě Invie Dovolena.cz, Zajezdy.cz či eTravel.cz.

Přečtěte si, co na dovolenou chystají pojišťovny:

Velký dovolenkový speciál: cestovní pojištění ano, nebo ne?


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno
Hypoték se poskytuje méně. Proč?
Auta
Video: Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche …
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak trochu jiný „showroom“
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Škoda Karoq má dalšího sourozence. Nový Volkswagen Tharu ale nemíří jen do Číny
Technologie
Technologie VDC-M: ztrátová komprese obrazu mezi GPU a displejem bude i v mobilech
Jak si může důchodce zvýšit příjmy?
Cnews FM: Kelly Family Link je v Česku, Zuckerberg byl v Evropském parlamentu [podcast]
Kvíz: Smartphony jsou si čím dál víc podobné. Dokážete je od sebe rozeznat?
Osmijádrové procesory Coffee Lake mají spotřebu 80 nebo 95 W, Intel prozradil TDP
Hry pro příležitostné hráče