Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Další terénní volkswagen

18. února 2008, 00:00 - Erich Handl
18. února 2008, 00:00

Německý Volkswagen nevyráběl dlouhá léta terénní auta, teď už ale nabízí hned dva modely. Po velkém Touaregu přišel letos v lednu menší Tiguan. V Česku se prodává od 775 tisíc korun a má i podnikatelskou verzi.

Vyzkoušeli jsme – VW Tiguan Německý Volkswagen nevyráběl dlouhá léta terénní auta, teď už ale nabízí hned dva modely. Po velkém Touaregu přišel letos v lednu menší Tiguan. V Česku se prodává od 775 tisíc korun a má i podnikatelskou verzi.

Tiguan, jehož jméno vzniklo spojením slov tygr a leguán, bude soutěžit s konkurenty v segmentu menších spotřebních a užitkových vozů (SUV), jež je dosud zastoupený především asijskými značkami. Patří mezi ně například Toyota RAV, Hyundai Santa Fe nebo Honda CR-V. Německý model, jehož větší bratr Touareg se dobře etabloval mezi většími terénními stroji, jim má vypálit rybník. Nutno říci, že Tiguan není právě originálním vynálezem. Obě verze, silniční i upravená terénní, jsou postaveny na podvozku Passatu (který používá třeba Škoda Octavia Scout), interiér vychází z Golfu plus a řada prvků karoserie je převzata ze zmíněného Touarega. Pod kapotou lze zatím nalézt dva druhy motorů – benzinový 1.4 TSI a dvoulitrový turbodiesel.

 JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Tiguan má podnikatelskou verzi N1, odpočet DPH je možný. Kvůli malému kufru nemůže suplovat dodávku, ale je zajímavou kombinací rodinného a služebního vozu. Pro řemeslníky a stavaře je lákavá možnost tažení přívěsu až do hmotnosti 2,5 tuny. Záruka na auto je dva roky, na lak tři a na neprorezivění 12 let. Vyhlídky tohoto modelu kazí skutečnost, že jej Volkswagen nestíhá vyrábět a dlouho se na něj čeká.

Profit tento vůz otestoval jak v jeho prosincové alpské předpremiéře, tak v redakčním testu v minulém týdnu. Měli jsme k dispozici model s pohonem všech kol vybavený naftovým agregátem, který byl spojený se šestistupňovým automatem. Jaká byla naše zjištění po prvním nasednutí? Uvnitř si připadáte skutečně jako v Golfu, s tím rozdílem, že vzadu je více místa na nohy. Interiér je praktický, ocenili jsme spoustu odkládacích prostor a zdvojené výdechy ventilace. Elektronická ruční brzda pracuje bezvadně. Horší je to se sedadly, která jsou podle našeho názoru dost tvrdá a nemají boční vedení.

Také kufr by mohl být větší, má na svou kategorii podprůměrných 470 litrů. Situaci zachraňuje skutečnost, že opěradla zadních sedáků lze sklopit, takže není problém s delším nákladem či dokonce přespáním ve voze. Sedáky lze také posunout dopředu a zpět až o 16 centimetrů. Pokud tomu ovšem nebrání montážní přepážka. České motoristy může zaskočit absence rezervního kola, které nahrazuje dofukovací souprava.

TECHNICKÉ ÚDAJE 

  model - VW Tiguan 2.0 TDI

  typ vozu - pětidveřové SUV

  motor - čtyřválec, turbodiesel

  objem válců - 2 litry

  max. výkon - 103 kilowatty

  max. rychlost - 186 km/hod

  zrychlení 0-100 - 10,5 sekundy

  spotřeba - 7,2 l /100 km

  kufr - 470/1510 litrů

  cena (základ) - 797 200 Kč

Při jízdě nám Tiguan předváděl jen příjemná překvapení. V zatáčkách se nenaklání, se stabilitou je možné počítat jak na dálnici, tak v terénu. Podvozek je sportovně tvrdý, ale neodskakuje. Auto nemá upravené převody jako pravé terénní vozy, ale sněhové závěje nebo polní cesty zvládá se světlou výškou 20 centimetrů bezpečně. Elektronika totiž v případě potřeby připojí zadní kola, funguje to bezchybně. Testovaný turbodiesel, pro značku VW netradičně vybavený common-railem, si při testu řekl asi o sedm litrů nafty na sto kilometrů jízdy, což odpovídá údajům výrobce. Agregát jde dobře odspodu a plynule může přejít až k 5000 otáčkám za minutu.

Jaký je výsledek testu? Nový volkswagen je výkonným SUV se solidní výbavou už v základu. Nechybí mu systémy ABS a EDS, filtr pevných částic a dokonce ani kompas. V terénní verzi má i upravený nárazník pro lepší nájezdový úhel a navíc bezpečnostní kryt pod motorem. Mezi minusy patří trochu nepohodlná sedadla a malý kufr. Auto ale uveze velkou zátěž (650 kilogramů) a lze jej využít jako rodinný i podnikatelský vůz.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Jde česká volební účast do kopru?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (1)
Kam plyne zisk 76 miliard Kč z českých bank?
Je výhodnější jít do důchodu v prosinci 2018 či v lednu 2019?
Auta
Škoda Kodiaq GT vyráží na čínský trh. Čeští zájemci mohou…
Účet za Dieselgate má v případě Audi hodnotu 21 miliard korun. V problémech je i Opel
BMW X7 bylo odhaleno. Jak si stojí ve srovnání s Q7, Range Roverem a Mercedesem GLS?
Test Nissan Leaf 40 kWh: Obraťme list
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní inspekce je vůbec poprvé zkontrolovala
Technologie
Apple dá sbohem Intelu. Do Maců prý od roku 2020 bude instalovat vlastní čipy
Intel chystá velkou reorganizaci továren. Rozdělí se na tři části, jejich šéf odejde
Google slibuje revoluci. Digitální zoom v Pixelu 3 má být srovnatelný s optickým
Prohlížeč Seznam.cz synchronizuje otevřené stránky a překládá v pěti jazycích
AMD začalo prodávat Radeony RX 580 s parametry modelu RX 570. Zatím asi jen v Číně
Hry pro příležitostné hráče