Další krok k odvrácení obchodní války: Čína sníží clo na dovoz aut na 15 procent - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Další krok k odvrácení obchodní války: Čína sníží clo na dovoz aut na 15 procent

, čtk,
Další krok k odvrácení obchodní války: Čína sníží clo na dovoz aut na 15 procent
Zdroj: Profimedia.cz

Čína od 1. července sníží cla na dovoz většiny automobilů na 15 procent ze současných 25 procent. Oznámilo to čínské ministerstvo financí. Dodalo, že tento krok je součástí snahy o větší otevření čínského trhu. Čína je největším automobilovým trhem světa, v roce 2009 na tomto postu vystřídala Spojené státy. Země je důležitým odbytištěm i pro českou automobilku Škoda Auto.

Čínská vláda se rozhodla přikročit také ke snížení cel na dovoz automobilových součástek, a to na šest procent. V současnosti tato cla ve většině případů dosahují deseti procent, napsala agentura Reuters.

Snížení cel přichází krátce po dohodě Číny se Spojenými státy, která snížila obavy z obchodní války mezi dvěma největšími ekonomikami světa. USA a Čína v sobotu oznámily, že se dohodly na opatřeních k výraznému snížení amerického obchodního deficitu. Americký ministr financí Steven Mnuchin pak v neděli prohlásil, že obchodní válka mezi oběma zeměmi se odkládá.

Celkový prodej automobilů v Číně v loňském roce stoupl o tři procenta na 28,9 milionu vozů. Dovoz činil pouze 1,22 milionu vozů, takže se na celkovém prodeji podílel jen zhruba čtyřmi procenty, upozornila agentura Bloomberg.


Jak se proclila ocel. Spor Číny a USA může způsobit i války

 Čínský export


Čínský prezident Si Ťin-pching již v dubnu slíbil, že Čína letos přikročí ke snížení cel na dovoz automobilů i dalšího zboží. Americký prezident Donald Trump krátce předtím kritizoval, že Čína uplatňuje na dovoz automobilů clo ve výši 25 procent, zatímco Spojené státy pouze 2,5 procenta.

Řada zahraničních automobilek nyní vyrábí své vozy přímo v Číně, a to prostřednictvím společným podniků s místními firmami. V současnosti smí zahraniční partner vlastnit ve společném podniku na výrobu aut maximálně poloviční podíl. Čína však v dubnu slíbila, že během pěti let limity pro výši podílu zahraničních investorů v automobilovém průmyslu postupně zruší.

Přečtěte si také:

Chce to ocelové nervy. Trumpova cla zasáhnou i české oceláře

Evropa a USA musí společně čelit výzvám, míní Macron

Obchodní válka s Čínou není problém, tvrdí profesor ekonomie Taylor


Ohodnoťte tento článek
Diskuze