Dálnice rostou rekordním tempem

06. února 2006, 00:00 - K. Levý
06. února 2006, 00:00

(reakce na článek v Profitu č. 4/2006) Ve vašem článku nezapomínáte zdůraznit jak pozitivní, tak i negativní důsledky rozvoje dálniční sítě v České republice. Rád bych se podrobně zastavil u jednoho málo známého argumentu, který v textu uvádíte. Všichni si myslí, že rychlejší spojení přitáhne do regionu investory.

(reakce na článek v Profitu č. 4/2006)

Ve vašem článku nezapomínáte zdůraznit jak pozitivní, tak i negativní důsledky rozvoje dálniční sítě v České republice. Rád bych se podrobně zastavil u jednoho málo známého argumentu, který v textu uvádíte.

Všichni si myslí, že rychlejší spojení přitáhne do regionu investory. Ale čím dál tím více příkladů z Evropy ukazuje, že tomu mnohdy bývá naopak. Dálnice totiž funguje i v opačném směru a usnadňuje tedy vysávání regionálních zdrojů. Zahraniční firmy odvezou suroviny či polotovary a o přidanou hodnotu se postarají někde jinde. A co je ještě horší: odcházejí mozky. Pro studenty bude snazší dojíždění do Prahy nebo jiných velkých měst, pro vystudované vysokoškoláky pak nebude takový problém několikrát týdně dojíždět za lépe placenou prací jinam.

Vidím to u nás v Ústí nad Labem, kde - i když ještě nedokončená - dálnice znamenala pro mé přátele větší možnost cestovat do Prahy. A řada z nich už má na příští rok domluvenou práci v Drážďanech, kam brzy také povede dálnice. Tady v Ústí je to „horší“ ještě o to víc, že přinejmenším stejně kvalitní a rychlé je i vlakové spojení, ležíme na modernizovaném koridoru. Není tak problém ráno v sedm odjet a večer se před sedmou vrátit. Zabere to asi o dvě hodiny denně více času než práce přímo v Ústí, ale kvalitou práce i množstvím peněz je to nesrovnatelné. Regionální politici by neměli hledět k dálnici jako k jediné spáse. Měli by se snažit podporovat rozvoj školství v regionu, kvalitu bydlení a života obecně a hlavně bojovat s celostátní vládou, aby místo obrovských investorů podporovala malé a střední podnikatele. Ti jsou totiž svázaní s regionem, vytvářejí zde pracovní místa a přispívají ke společenskému životu. Na rozdíl od továren jako Philips v Hranicích - Miloš Zeman nedbal na varování, přizpůsobil zákony a mravy v duchu hesla „vše pro investora“ a takhle to dopadlo.

**K. Levý, Ústí nad Labem

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víkend bude plný prázdnin: trošku volna a více času
Servisní prohlídka auta na zimu: Kolik stojí a na co se zaměřit
Dlouhá cesta do práce? I na dojíždění a stěhování existuje příspěvek
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Auta
XF Sportbrake vrací Jaguar do hry velkých ředitelských…
Zaspí silničáři i letos? Časem by mohlo být každoroční překvapení ze sněhu minulostí
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit. Vznikne pouze 30 exemplářů
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Technologie
Nejsme napojení na ruskou vládu, říká Kaspersky a poskytne důkaz
Opustí AMD s GPU továrny GlobalFoundries? Čipy Navi na 7 nm má prý vyrábět TSMC
Bixby 2.0: hlasový asistent Samsungu se rozšíří i do ostatních zařízení, půjde přes něj ovládat ledničku
Google Pixel 2 je v Česku, ale stojí pořádný balík
Logitech MX Master 2S: jak jednou myší ovládat tři počítače (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít