Dálnice rostou rekordním tempem

30. ledna 2006, 00:00 - admin
30. ledna 2006, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮ(reakce na článek v Profitu č. 4/2006)Váš podrobný rozbor příčin, vedoucích k rekordní rozestavěnosti tuzemských dálnic, bych doplnil ještě o jednu: používání takzvané salámové taktiky. Zatímco dříve stačil jediný, třeba jen pár stovek metrů sporný, úsek, aby se oddalovala výstavba celé dálnice, nyní investor používá jiný postup.

HLASY ČTENÁŘŮ (reakce na článek v Profitu č. 4/2006) Váš podrobný rozbor příčin, vedoucích k rekordní rozestavěnosti tuzemských dálnic, bych doplnil ještě o jednu: používání takzvané salámové taktiky. Zatímco dříve stačil jediný, třeba jen pár stovek metrů sporný, úsek, aby se oddalovala výstavba celé dálnice, nyní investor používá jiný postup. Začnou se stavět úseky, o nichž není žádného sporu (s majiteli pozemků, s ekologickými aktivisty a podobně). Díky tomu získáme v Ústí nad Labem už brzy rychlé a potřebné spojení s Německem (jde hlavně o Drážďany a Berlín), zatímco kdybychom čekali na dořešení sporů kolem trasy dálnice přes České středohoří, dálnice by stále končila někde v Lovosicích. Podobnou taktiku nakonec investor použil i u dálničního obchvatu Plzně a zdá se, že jí uplatní i v případě dálnice D3 do Českých Budějovic. Tato taktika zrychluje spojení, neprodražuje výstavbu (cena stavebních prací je čím dál tím vyšší) a přináší pozitivní efekt do těch měst a obcí, které se díky dálnici zbaví tranzitní dopravy. Na druhou stranu je tím vyvíjen nátlak na „potížisty“, kteří blokují výstavbu krátkého úseku. Protože když vede dálnice všude kolem, je čím dál tím jasnější, že sílí tlak i na dostavbu chybějícího úseku. Nemám na to jednoznačně kladný názor, protože znám plno lidí, kteří nejsou spekulanty s pozemky ani zaslepenými ekologickými aktivisty, ale jde jim „jen“ o výběr nejvhodnější trasy dálnice a o dodržení západních norem (jak v článku správně uvádíte, jde hlavně o protihlukové valy a minimální vliv na krajinu a zdraví lidí). Proto si myslím, že chybějící úseky se nemusí stavět až do doby, než se skutečně všechno vyřeší. Těch pár kilometrů zatím auta mohou jezdit po staré silnici - zvlášť pokud by to bylo v zájmu dalších generací, ať už jde o zničenou krajinu, nebo další ukázkové pošlapání právních předpisů. Ostatně, podobný stav občas můžeme najít i ve vyspělých zemích na západ od našich hranic. Kouba, Ústí nad Labem

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě…
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Subaru Impreza páté generace dorazila do ČR. Je to vážně zajímavé auto
Technologie
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Připravte si lyže. NaSvah.cz vám najde nejlepší střediska v Česku a na Slovensku
Čína nemá ráda ani Skype. Ten tak zmizel z katalogů aplikací
Uber zlepšuje podmínky pro své řidiče a přidává živé sledování
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít