Dálkové autobusy v Německu zdražily. Je na řadě i Česko?

Jan Brož 19. června, 12:04  -  Jan Brož
19. června, 12:04

Poté, co německý trh dálkové autobusové dopravy ovládly zelené autobusy FlixBus, šly ceny nahoru. Dopravce má spadeno i na Česko.

Zprostředkovatel autobusové dopravy FlixBus šokoval před pár lety německý trh velmi atraktivními cenami. Díky tomu německé dálnice během krátké doby zcela ovládl. Tržní podíl FlixBusu v Německu dnes dosahuje 95 procent, čelí mu jen český RegioJet Radima Jančury.

Nyní však začínají ceny jízdenek pomalu zase růst. Vyplývá to z analýzy společnosti Iges. Zatímco loni v dubnu zaplatili cestující autobusů v průměru 8,6 centů za kilometr, letos ve stejném měsíci to už bylo 10,2 centů.

Podle šéfa společnosti Iges Christopha Gippa je přitom pravděpodobné, že ceny budu i nadále růst. „Možná se dostaneme ještě na 11 centů,“ citovala Gippa německá média s odkazem na agenturu DPA.

Růst ceny odpovídá strategii FlixBusu, jak ji v nedávném rozhovoru pro týdeník Euro popsal jeden ze zakladatelů společnosti André Schwämmlein. „Naše strategie spočívá v tom, že nabízíme velmi výhodné startovací ceny, které se časem samozřejmě zvýší. Je to díky optimalizaci postavené na datech o obsazenosti a dynamické ceně,“ řekl Schwämmlein.


O Flixbusu čtěte více:

Zelení revolucionáři. Jančura má proti sobě globální firmu s neomezenými zdroji peněz


Gipp však upozorňuje, že si FlixBus navzdory obřímu tržnímu podílu zdaleka nemůže s cenami dělat, co se mu zlíbí. V Německu čelí silné konkurenci železnice a i nízkonákladových aerolinií a více než zmíněných 11 centů za kilometr by tedy cestující neměli platit ani v budoucnu.

Tak to ostatně vysvětluje i Schwämmlein. „Pokud se podíváte na Německo, tak opravdu máme relativně velký podíl v autobusové dopravě. Na druhé straně jsme prakticky na každé trase ve velmi silné konkurenci s Deutsche Bahn, nízkonákladovými aerolinkami a individuální dopravou,“ prohlásil.

V Česku sice FlixBus nemá konkurenci v podobě aerolinek a ani dráhy nepovažuje za důležitého protivníka. Výrazně větší konkurenční prostředí však panuje v autobusové dopravě. Podle RegioJetu přesto jezdí FlixBus v Česku za podnákladové ceny a stěžuje si proto na něj Evropské komisi.

O vstupu FlixBusu na český trh čtěte:

Německý FlixBus nabídne přes 100 tisíc nových spojů. V Česku chce být jedničkou

Jančura bojuje s FlixBusem. RegioJet zvažuje rozšíření aktivit v Německu

Konkurence na tuzemských linkách vzroste, FlixBus propojí 17 měst

RegioJet doplatil na dotované jízdné. Ruší vlaky mezi Bratislavou a Košicemi



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy máte nárok na náhradní volno?
Práce v důchodu: která smlouva je pro vás nejlepší
V Česku jezdí tisíce ekologických vozů. Lidé se jich přestávají bát
Určitě víte správně, co si můžete a nemůžete zabalit do příručního zavazadla do letadla?
Láká vás na dovolené zorbing, rafting, canoyning? Pozor na výluky v pojištění
Auta
Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy…
Kde končí německé dieselové ojetiny? Zájem má Ukrajina, Chorvatsko, Francie i ČR
Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 nabídne 491 atmosférických koní a jen jednu sedačku
Patent odhaluje, že Ferrari chystá hybridní čtyřválec s elektrickým turbem
Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Na brzdě trošku trucoval, ale výkonu má dost
Technologie
Jak výkonnostně vyladit Ryzen 7 2700X/2600X jiným způsobem
APU Picasso bude asi refresh čipů Raven Ridge. 12nm proces, architektura Zen 1
Cnews FM #202: Za co vlastně dostal Google rekordní pokutu od EK? [podcast]
Na hodiny bude větší spolehnutí. Windows 10 zpřesní synchronizaci času
Utekly skoro plné specifikace procesorů Amber Lake. 5W Intely poběží až na 4,2 GHz
Hry pro příležitostné hráče