Cyklistika je byznys, ale neumíme jej využít

24. května 2004, 00:00 - Dvoustranu připravil JAKUB TUREK
24. května 2004, 00:00

PODNIKATELÉ MOHOU PROMĚNIT ZVÝŠENÝ RUCH NA CYKLOSTEZKÁCH VE SVŮJ ZISKO cyklistice lze hovořit jako o lukrativním byznysu. Vedle oblečení jsou kola nejvýdělečnějším odvětvím výroby a prodeje vybavení do přírody.Cykloturistika a cyklistika v terénu je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí osobní a rodinné rekreace v České republice.

PODNIKATELÉ MOHOU PROMĚNIT ZVÝŠENÝ RUCH NA CYKLOSTEZKÁCH VE SVŮJ ZISK

O cyklistice lze hovořit jako o lukrativním byznysu. Vedle oblečení jsou kola nejvýdělečnějším odvětvím výroby a prodeje vybavení do přírody. Cykloturistika a cyklistika v terénu je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí osobní a rodinné rekreace v České republice. Nadšení pro pobyt v terénu na kole a touha podívat se na místa, kam se dřív chodilo výhradně pěšky, s sebou přináší změny. Podnikatelé v cestovním ruchu se musejí přeorientovat z nabídky pro pěší turisty a autobusových poznávacích zájezdů na rychlé, mobilní a moderní cyklisty. Klub českých turistů proto mění strategii značení cykloturistických tras a regiony připravují propagační kampaně na přilákání nových klientů.

Existuje několik přístupů k regulaci cyklistiky v krajině, ale jen jeden je perspektivní. Je potřeba oddělit cyklisty, pěší turisty a automobilisty. To znamená vyznačit pro ně jiné cesty než pro „pěšáky“ a zároveň tyto cyk-lotrasy nevést po silnicích.

Většina cyklistů tak pojede po doporučených a vyznačených trasách, podstatně se sníží riziko vzájemného střetu. K tomu je třeba vybudovat informační síť s mapami, průvodci, letáky a rozcestníky. Podnikatelé v pohostinství, ubytování, technickém servisu a prodeji upomínkových předmětů mohou zvýšený ruch na cyklostezkách proměnit ve svůj zisk.

Výběr tras ovšem musí provádět všestranně erudovaní odborníci, kteří mají vzdělání a rozhled v oblasti sportu, rekreologie, místopisu, ochrany přírody, historie a podnikání. „Zjistili jsme, že současné trendy v českém cestovním ruchu narážejí na meze svého rozvoje a provozovatelé nejsou schopni se postavit aktivnější zahraniční konkurenci,“ cituje k tomu analytička STEM Věra Haber-lová výsledky výzkumu o tuzemském cestovním ruchu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Bitcoin na novém rekordu. Právě pokořil cenu 6000 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít