Menu Zavřít

Cukr je out. Coca-Cola hledá své místo v éře bio limonád

10. 5. 2017
Autor: Coca-Cola

Chuť nejznámější limonády světa, Coca-Coly, je spojená se sladkou chutí cukru. Ten ale není v módě a firma se musí připravit na změnu preferencí nové generace zákazníků. Ti chtějí spíše bio limonády, nejlépe bez cukru, případně čaje. Americký gigant se připravuje na změny tradičních receptur, přiznala šéfka koncernu Coca-Cola v Německu Bianca Bourbonová.

Cukr už není v potravinářském a nápojovém byznysu populární. Výrobci musí hledat zdravé alternativy. To platí i pro tradičního výrobce a lídra na trhu nealkoholických nápojů Coca-Colu, který má své vlajkové výrobky (Coca-Cola, Sprite, Fanta) doslova napěchované cukry.

Ředitelka firmy Coca-Cola pro Německo Bianca Bourbonová pochází z Rumunska a pamatuje si, že pro komunistické země byla americká kola symbolem svobody, stejně tak jako džíny nebo žvýkačky.

Reklamní Coca-Cola Song

Nyní ale není čas na nostalgii a výrobce se musí přizpůsobit změněným požadavkům zákazníků. Německý trh s nápoji je přitom vysoce konkurenční a patří také k největším na světě, připomenul německý Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Udržet si tržní podíl a případně i růst znamená ukousnout část trhu konkurenci. Proto Coca-Cola musí přistoupit ke změně svých receptur a nabízet také nové nápoje. Zejména limonády bez cukrů a neslazené čaje. Přitom litr tradiční Coly obsahuje 40 kostek cukru, pokud se nejedná o verzi light nebo zero.

„Hodně cukru je samozřejmě špatně. Stejně tak jako jakékoliv složky v nápoji,“ řekla Bourbonová. „Proto silně investujeme do alternativ, abychom naše receptury vylepšili,“ doplnila.

Změna znamená co nejméně cukru bez znatelného dopadu na chuť. Jde o choulostivý zásah, protože právě jedinečná chuť Coca-Coly stojí za 40 procenty celkových tržeb firmy. „Musíte postupovat opatrně,“ přiznala manažerka.

Tažení proti nové civilizační droze, tedy cukru, sílí po celém světě. Zisk koncernu meziročně za první kvartál poklesl o dvacet procent, očekávání analytiků jsou ale pro zbytek roku optimistická.

Nový šéf koncernu James Quincey už oznámil, že do pěti let musí výrobce slazených nápojů vypadat jinak.


Obezita se sladkou limonádou nesouvisí, tvrdila Coca-Cola:

Žaloba na Coca-Colu: měla klamat ohledně rizik sladkých nápojů Taste the plachta


Očekává se, že podíl na tržbách bude u slazených nápojů strmě padat. To potvrdila i šéfka německé pobočky. Růst na trhu mají naopak neslazené čaje, nápoje z kokosové vody, kávové nápoje, neslazené limonády.

V Německu přichází americký koncern na trh s bio limonádami bez cukru se šťávou z jablek a rebarbory. Ovoce dodávají místní pěstitelé. Jen v Německu výrobce dodává na trh 80 různých značek nealkoholických nápojů. Nejlépe fungují nápoje právě s označením „bio“.

„Společnost se výrazně mění. A my se musíme změnit také,“ ví rodačka z Bukurešti, která si paradoxně dala první lok „pravé západní“ koly až ve dvanácti letech.

BRAND24

Každopádně složení nápoje s červenou etiketou, který loni oslavil 130 let existence, se do několika let změní, podobně jako tomu bylo dříve s extraktem z kokainových lístků, které zmizely z původní receptury v roce 1929.

Související:

10 faktů o Coca-Cole, které jste (možná) ani nevěděli

Poptávka po zdravých nápojích žene zisk PepsiCo nahoru


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).