Čtyři hvězdičky za bezpečnost pro Ibizu

23. prosince 2002, 00:00 - Petr Doul doul@profit.cz, FOTO: ARCHIV
23. prosince 2002, 00:00

Jednou z nejvýznamnějších autorit přes posuzování a hodnocení bezpečnosti jednotlivých modelů je nezávislý úřad Euro-NCAP. Výsledkem jím organizovaných tzv. crash testů a dalších nárazových zkoušek je jakýsi certifikát plný hvězdiček. Tedy v tom ideálním případě.

Před nedávnem prošel těmito testy také nám známý Seat Ibiza a nutno uznat, že prošel tvrdými zkouškami více než na výbornou. Organizátoři zkoušek posuzovali ochranné vlastnosti Ibizy při čelním a bočním nárazu a zkoumali i míru rizika poranění chodců při střetu. Výsledné „čtyřhvězdičkové“ hodnocení zařadilo Ibizu mezi nejbezpečnější vozy v příslušné kategorii. Pro bariérové zkoušky zvolili organizátoři model Ibiza Stella poháněný tříválcovým motorem 1.2 12V o výkonu 47 kW/64 k, protože jde o nejprodávanější verzi celé modelové řady v Evropě. Vůz byl vybaven dvojicí čelních airbagů a bezpečnostními pásy s předpínači. Podle regulí programu Euro-NCAP se do zkoušek zařazují modely s minimální, resp. základní bezpečnostní výbavou. Protože se však úroveň výbavy v jednotlivých zemích většinou liší, nebyl záměrně zvolen model s bočními airbagy. Při čelním nárazu Euro-NCAP naráží vůz v rychlosti 64 km/h (tj. o 8 km/h více, než vyžaduje zákonný předpis) do deformovatelné bariéry s překrytím 40 %. V této zkoušce Ibiza získala 12 bodů. Při bočním nárazu naráží do boku testovaného automobilu speciální vozík s deformovatelnou čelní stranou, jedoucí rychlostí 50 km/h. I bez bočních airbagů docílila Ibiza v této disciplíně 14 bodů. Celkem 26 bodů z obou testů zařadilo Ibizu v programu Euro-NCAP mezi „čtyřhvězdičkové“ modely. Pro posouzení účinku bočních airbagů provedli organizátoři ještě dodatečný test bočním nárazem na voze vybaveném bočními airbagy. Po vyhodnocení silového zatížení zkušební figuríny mohli specialisté týmu Euro-NCAP všechny zkoumané zóny na symbolické skice označit zelenou barvou, což je nejlepší výsledek, jaký lze v této zkoušce vůbec dosáhnout. Při zkoumání rizika poranění chodce při střetu s testovaným vozem se posuzuje míra poranění chodce (dospělého i dítěte), do kterého čelní částí narazí automobil jedoucí rychlostí 40 km/h. V této zkoušce Ibiza získala 13,75 bodu ze 14 možných, což je nejlepší hodnocení v celém jejím segmentu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít