Citroën C6: francouzská šestsettřináctka

08. ledna 2010, 13:03 - Erich Handl
08. ledna 2010, 13:03

Úspě­­­­šným podnikatelům nabízí Citroën limuzínu C6, která představuje největší manažerský vůz značky. Měla se stát vrcholem modelové řady C, a to jak po designové, tak po výkonnostní stránce. Jaká je v praxi?

Autor: Citroën

Citroën se v roce 2005 modelem C6 po mnoha letech opět vrátil do luxusní třídy. Značka bude vůz nabízet i v letošním roce jako francouzskou alternativu k velkým audinám, mercedesům a bavorákům. Profit otestoval vůz poháněný naftovým šestiválcem o objemu 2,7 litru. Můžeme potvrdit, že avantgardní design vozu ani po čtyřech letech nezestárl. Karoserie s délkou 4,9 metru je posazena na podvozku s extrémně dlouhým rozvorem náprav. Tvarem trochu připomíná legendární „fantomasovský“ model DS nebo Tatru 613. Tatrovku hlavně kvůli zadnímu oknu prohnutému dovnitř kabiny.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Citroën C6 2,7 HDI V6 typ vozu - čtyřdveřový sedan motor - naftový šestiválec objem válců - 2,7 litru max. výkon - 150 kilowattů max. rychlost - 230 km/hod zrychlení 0–100 - 14,2 s spotřeba - 8,7 / 100 km kufr - 411 litrů cena (vč. DPH) - 1 645 000 Kč

Prostorný interiér našeho vozu byl skutečně exkluzivní, všude plno kůže, chromu a dřevěných obložení. Za naši kombinaci světle béžové barvy s černým středovým panelem a palubovkou by se nemusel stydět ani Rolls Royce. Horší to bylo ale s velikostí kufru, který sice měl solidních 411 litrů, ale byl dost úzký.

A jízda? Téměř dvoutunový vůz akceleroval živě, šestistupňový automat zprostředkoval akurátní přenos povelů z plynu do turbomotoru. Příjemným překvapením také byla spotřeba pohybující se kolem devíti litrů nafty na sto kilometrů. Největším zážitkem ale byl dokonale utlumený podvozek ve spojení s odpružením Hydractive 3 Plus, jehož pneumatický systém doslova žehlil veškeré nerovnosti v městských ulicích. K tomu jsme mohli připočíst opulentní výbavu zahrnující i promítání údaje rychlosti na přední okno nebo systém varování při přejíždění jízdních pruhů bez zapnutí blikače. „Céšestku“ jsme vyhodnotili jako zajímavou konkurenci konfekčních německých limuzín s tím, že tento Citroën také není levnou hračkou. V naší motorizaci vyšel na 1 645 000 korun s DPH.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
C6 je limuzína pro nejvyššího šéfa firmy. Nabízí zajímavý design, exkluzivní interiér a pohodlnou houpavou jízdu na hydroaktivním podvozku. Jejím minusem je dost vysoká cena a trochu malý kufr.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Převod dovolené z roku 2017 do nového roku
Banky mění hypoteční sazby jak na běžícím pásu
Jak vysoký je minimální důchod?
Valorizace 2018: kolik si od ledna důchodci polepší?
Jak se bude v roce 2018 počítat čistá mzda v ČR a jak na Slovensku?
Auta
Je vám 760 koní v Chevroletu Corvette ZR1 málo? Hennessey…
Ares Panther je reinkarnace De Tomaso Pantera s technikou Lamborghini
Mazda MX-5 dostala motor 1.5 Turbo. Má 210 koní 268 Nm
Dacia Duster opět bohatým bere a chudým dává (první jízdní dojmy)
McLaren Senna je extrémní okruhový nástroj za 22 milionů. Už je vyprodaný
Technologie
DVB-T2 chytne již 97,2 % domácností. Na pokrytí čekají jen jižní Čechy
Design Fluent „nakazil“ i Skype pro Windows 10. Ten vrací statusy a umožňuje chatování bez přidání do adresáře
Android v prosinci 2017: Oreo je na každém dvoustém zařízení
Intel uvádí procesory Gemini Lake. Pentia a Celerony s Wi-Fi, LPDDR4 a jádry Goldmont+
Paměťový superpočítač od HP bude bojovat s Alzheimerem. Jeden člověk je pro něj 100 GB dat
Hry pro příležitostné hráče