Čínský CATL bude vyrábět baterie pro elektromobily v Německu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Čínský CATL bude vyrábět baterie pro elektromobily v Německu

, čtk,
Čínský CATL bude vyrábět baterie pro elektromobily v Německu
Zdroj: Profimedia.cz

Největší čínský výrobce baterií pro elektromobily Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) vybuduje u Erfurtu ve východním Německu závod na výrobu článků pro elektrická vozidla. S německou automobilkou BMW společnost uzavřela kontrakt, podle něhož BMW v několika příštích letech odebere od čínské firmy produkci v hodnotě čtyř miliard eur (přes 104 miliard korun), podíl výroby erfurtského závodu bude činit 1,5 miliardy, zbývající část doveze z Číny.

Dohodu o výstavbě závodu má dnes spolu s dalšími podepsat německá kancléřka Angela Merkelová a čínský premiér Li Kche-čchiang. Po podpisu by podle serveru The Local měly být zveřejněny další podrobnosti.

Duesmann řekl, že BMW se bude na nákladech na výstavbu v Německu podílet, k částce se však odmítl vyjádřit. K investici pak vyzval ostatní výrobce automobilů.

Automobilka sice sama investuje do výzkumu baterií, o tom, zda je bude sama vyrábět, prý ale zatím nerozhodla.


Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

ilustrační foto


Dohodu vítá jak durynské ministerstvo hospodářství, tak odborový svaz IG Metall, neboť vytvoří kolem tisíce pracovních míst.

Čínská firma bude německé společnosti dodávat baterie pro elektrickou verzi vozu Mini a nový elektromobil iNext, který se má začít vyrábět v roce 2021.

Sedm let starý CATL, který vznikl jako pobočka japonského výrobce baterií ATL, vstoupil v polovině června na akciovou burzu, aby získal prostředky na rozšíření výroby. Tržní hodnota podniku tak dosáhla 12,3 miliardy dolarů (276 miliard korun).

Přečtěte si také:

BP investuje do elektromobility. Ropný gigant kupuje provozovatele dobíjecích stanic Chargemaster

Rekordní rok. Počet elektromobilů loni vzrostl o více než polovinu na 3,1 milionu

Další stupeň závislosti. Evropa promarnila šanci stát se globálním lídrem ve výrobě baterií

Petrolejář Indráček: CNG v silniční dopravě je ekonomický nesmysl


Ohodnoťte tento článek
Diskuze