Čínské aerolinky koupí deset procent v Air France. Zaplatí deset miliard

28. července, 10:14 - čtk
28. července, 10:14

Letecká společnost China Eastern Airlines koupí podíl deset procent v aerolinkách Air France-KLM. Je to vůbec první investice jedněch ze tří největších čínských státních aerolinek do západní letecké společnosti. Dohoda je součástí širšího plánu mezi společnostmi Delta Air Lines, Virgin Atlantic a Air France-KLM, který má prohloubit jejich alianci.

China Eastern za podíl zaplatí 375 milionů eur (9,8 miliardy korun). Investice je podle firmy v souladu se snahou čínské vlády vytvořit novou Hedvábnou stezku a zlepšit obchodní a dopravní spojení mezi Asií a Evropou.

China Eastern stejně jako konkurenční státní aerolinky China Southern Airlines a Air China rozšiřují síť tras kvůli růstu cestovního ruchu a obchodu. Zatímco společnost HNA, která je mateřskou firmou největších čínských soukromých aerolinek Hainan Airlines, již získala podíly v několik západních aerolinkách, žádný ze tří největších státních přepravců tak zatím neučinil.

Koupě podílu je součástí plánu prohloubení aliance mezi společnostmi Virgin Atlantic, Air France-KLM, Delta Air Lines a China Eastern. V rámci tohoto plánu Air France-KLM koupí podíl 31 procent ve Virgin Atlantic za zhruba 220 milionů liber. Richard Branson, který v roce 1984 Virgin Atlantic založil, tak přijde o kontrolu nad firmou, protože jeho podíl v aerolinkách klesne na 20 procent z nynějších 51 procent. Delta, která nyní vlastní 3,2 procenta akcií China Eastern, pak rovněž koupí podíl deset procent v Air France-KLM.


China Eastern chce podíl na pražském letišti. Čtěte více


Air France-KLM, Delta Air Lines a Virgin Atlantic ve čtvrtek večer oznámily, že se dohodly na vytvoření globálního společného podniku, kterým chtějí konkurovat nízkonákladovým firmám. Slíbily, že nabídnou nejkomplexnější síť tras přes Atlantik.

Air France-KLM dnes rovněž uvedla, že její zisk ve druhém čtvrtletí stoupl na 367 milionů eur z 41 milionů eur ve stejném období loni. K růstu přispěly nižší ceny pohonných hmot, nárůst přepravy, snížení počtu zaměstnanců a další restrukturalizační opatření. Tržby stouply o 6,3 procenta na 6,6 miliardy eur.

Dále čtěte:

Konkurence pro Airbus a Boeing? Čína a Rusko chystají společný projekt

Brusel znovu udělil aerolinkám miliardové pokuty za kartel

Nový vládce evropského nebe: Ryanair loni předčil Lufthansu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít