Čínské aerolinky koupí deset procent v Air France. Zaplatí deset miliard

28. července 2017, 10:14 - čtk
28. července 2017, 10:14

Letecká společnost China Eastern Airlines koupí podíl deset procent v aerolinkách Air France-KLM. Je to vůbec první investice jedněch ze tří největších čínských státních aerolinek do západní letecké společnosti. Dohoda je součástí širšího plánu mezi společnostmi Delta Air Lines, Virgin Atlantic a Air France-KLM, který má prohloubit jejich alianci.

China Eastern za podíl zaplatí 375 milionů eur (9,8 miliardy korun). Investice je podle firmy v souladu se snahou čínské vlády vytvořit novou Hedvábnou stezku a zlepšit obchodní a dopravní spojení mezi Asií a Evropou.

China Eastern stejně jako konkurenční státní aerolinky China Southern Airlines a Air China rozšiřují síť tras kvůli růstu cestovního ruchu a obchodu. Zatímco společnost HNA, která je mateřskou firmou největších čínských soukromých aerolinek Hainan Airlines, již získala podíly v několik západních aerolinkách, žádný ze tří největších státních přepravců tak zatím neučinil.

Koupě podílu je součástí plánu prohloubení aliance mezi společnostmi Virgin Atlantic, Air France-KLM, Delta Air Lines a China Eastern. V rámci tohoto plánu Air France-KLM koupí podíl 31 procent ve Virgin Atlantic za zhruba 220 milionů liber. Richard Branson, který v roce 1984 Virgin Atlantic založil, tak přijde o kontrolu nad firmou, protože jeho podíl v aerolinkách klesne na 20 procent z nynějších 51 procent. Delta, která nyní vlastní 3,2 procenta akcií China Eastern, pak rovněž koupí podíl deset procent v Air France-KLM.


China Eastern chce podíl na pražském letišti. Čtěte více


Air France-KLM, Delta Air Lines a Virgin Atlantic ve čtvrtek večer oznámily, že se dohodly na vytvoření globálního společného podniku, kterým chtějí konkurovat nízkonákladovým firmám. Slíbily, že nabídnou nejkomplexnější síť tras přes Atlantik.

Air France-KLM dnes rovněž uvedla, že její zisk ve druhém čtvrtletí stoupl na 367 milionů eur z 41 milionů eur ve stejném období loni. K růstu přispěly nižší ceny pohonných hmot, nárůst přepravy, snížení počtu zaměstnanců a další restrukturalizační opatření. Tržby stouply o 6,3 procenta na 6,6 miliardy eur.

Dále čtěte:

Konkurence pro Airbus a Boeing? Čína a Rusko chystají společný projekt

Brusel znovu udělil aerolinkám miliardové pokuty za kartel

Nový vládce evropského nebe: Ryanair loni předčil Lufthansu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké příjmy jsou v penzi daňově výhodné?
Kdy vzroste rodičovská? O kolik? A koho se zvýšení bude týkat?
Kam do aquaparku? 2. díl: srovnání cen vstupného
Hospodařit s penězi bychom měli učit děti co nejdříve
Máte rádi adrenalin? Pak platí: připojištění nutné
Auta
Bodový systém: Bodované přestupky, pokuty, počty bodů a jak…
Německý Autoland a hrozba protekcionismu
Vodíkový Hyundai Nexo je ekonomický nesmysl, který čistí vzduch (první jízdní dojmy)
Nissan GT-R nové generace získává obrysy. Bude to prý nejrychlejší sportovní auto
BMW X5 M vypadá na Nürburgringu během testování hodně nazlobeně
Technologie
Microsoft v roce 2019 přestane poskytovat aktualizační balíčky delta. Jsou už překonané
Apple má už tři roky velký průšvih s klávesnicemi. Nový MacBook Pro jej nejspíš řeší
Google posiluje boj s nevyžádanými hovory. Můžete je rovnou blokovat
Do Česka přichází druhý 8K televizor. Stojí přes půl milionu
Ochrana proti Spectru je aktivní v 99 % instalací Chromu. Ten si žádá až o 13 % více paměti
Hry pro příležitostné hráče