Čínské aerolinky koupí deset procent v Air France. Zaplatí deset miliard

28. července 2017, 10:14 - čtk
28. července 2017, 10:14

Letecká společnost China Eastern Airlines koupí podíl deset procent v aerolinkách Air France-KLM. Je to vůbec první investice jedněch ze tří největších čínských státních aerolinek do západní letecké společnosti. Dohoda je součástí širšího plánu mezi společnostmi Delta Air Lines, Virgin Atlantic a Air France-KLM, který má prohloubit jejich alianci.

China Eastern za podíl zaplatí 375 milionů eur (9,8 miliardy korun). Investice je podle firmy v souladu se snahou čínské vlády vytvořit novou Hedvábnou stezku a zlepšit obchodní a dopravní spojení mezi Asií a Evropou.

China Eastern stejně jako konkurenční státní aerolinky China Southern Airlines a Air China rozšiřují síť tras kvůli růstu cestovního ruchu a obchodu. Zatímco společnost HNA, která je mateřskou firmou největších čínských soukromých aerolinek Hainan Airlines, již získala podíly v několik západních aerolinkách, žádný ze tří největších státních přepravců tak zatím neučinil.

Koupě podílu je součástí plánu prohloubení aliance mezi společnostmi Virgin Atlantic, Air France-KLM, Delta Air Lines a China Eastern. V rámci tohoto plánu Air France-KLM koupí podíl 31 procent ve Virgin Atlantic za zhruba 220 milionů liber. Richard Branson, který v roce 1984 Virgin Atlantic založil, tak přijde o kontrolu nad firmou, protože jeho podíl v aerolinkách klesne na 20 procent z nynějších 51 procent. Delta, která nyní vlastní 3,2 procenta akcií China Eastern, pak rovněž koupí podíl deset procent v Air France-KLM.


China Eastern chce podíl na pražském letišti. Čtěte více


Air France-KLM, Delta Air Lines a Virgin Atlantic ve čtvrtek večer oznámily, že se dohodly na vytvoření globálního společného podniku, kterým chtějí konkurovat nízkonákladovým firmám. Slíbily, že nabídnou nejkomplexnější síť tras přes Atlantik.

Air France-KLM dnes rovněž uvedla, že její zisk ve druhém čtvrtletí stoupl na 367 milionů eur z 41 milionů eur ve stejném období loni. K růstu přispěly nižší ceny pohonných hmot, nárůst přepravy, snížení počtu zaměstnanců a další restrukturalizační opatření. Tržby stouply o 6,3 procenta na 6,6 miliardy eur.

Dále čtěte:

Konkurence pro Airbus a Boeing? Čína a Rusko chystají společný projekt

Brusel znovu udělil aerolinkám miliardové pokuty za kartel

Nový vládce evropského nebe: Ryanair loni předčil Lufthansu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Příjmy v předčasném důchodu v roce 2018
Auta
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních…
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky interiéru?
14 největších iPhone failů. Co Apple zkazil a jak se k tomu postavil?
Technologie
Takhle budou za pár let vypadat hry. Unity je v nejlepší formě
Intel chystá samostatná GPU odvozená z čipů Tiger Lake a Alder Lake. První za dva roky?
Tohle jste ještě neviděli. Zpomalená videa ukážou, jak funguje technika kolem nás
Tip: Jak sledovat Televizi Seznam na počítači a mobilu?
Vypadává vám doma Wi-Fi? Možná za to může Google [aktualizováno]
Hry pro příležitostné hráče