Menu Zavřít

Čínská obuv ztrácí pozice, Češi chtějí kvalitu

15. 2. 2010
Autor: profit

Dovoz obuvi z Číny loni propadl zhruba o třetinu na 100 milionů párů. Levnému zboží brání antidumpingová opatření EU a také odklon zákazníků ke kvalitní obuvi.

Autor: Martin Siebert

BRAND24

Import obuvi z Číny se zvyšoval pravidelně několik posledních let z 58,6 milionu párů v roce 2005 až na rekordních 144 milionů předloni. Celkový import obuvi na tuzemský trh podle České obuvnické a kožedělné asociace (ČOKA) v loňském roce klesl ze 161 milionů na 115 milionů párů. Domácí produkce se snížila o desetinu na 4,5 milionu párů bot. „I přes loňský pokles ale celková spotřeba obuvi na osobu a rok v Česku vychází na osm párů. Ne všechny boty ve skladech se ale prodají, část z nich zřejmě putuje i do dalších zemí. I podle spotřebitelského koše odhadujeme průměrnou spotřebu na čtyři páry za rok,“ uvedla Vlasta Mayerová z ČOKA.

Zvýšená cla na dovoz usňové obuvi z Číny a Vietnamu platí od roku 2006. Loni v prosinci EU schválila prodloužení jejich platnosti o dalších 15 měsíců. Čína na antidumpingová cla podala počátkem února stížnost u Světové obchodní organizace. Průměrná cena páru obuvi dovezeného loni z Číny do Česka byla 45 korun. Oproti tomu pár obuvi z Itálie stál 534 korun.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).