Čína zakáže auta na tradiční pohon. Harmonogram zatím nestanovila

10. září 2017, 16:17 - čtk
10. září 2017, 16:17

Čína začala zkoumat, odkdy zakázat výrobu a prodej aut s tradičním spalovacím motorem. Uvedla to tisková agentura Nová Čína s odvoláním na vyjádření náměstka ministra průmysl Sin Kuo-pina. Čína je největším automobilovým trhem světa.

Sin zatím neposkytl žádné detaily o tom, kdy by měl být takový zákaz zaveden. Británie a Francie již oznámily, že zakážou nové vozy na benzin a naftu od roku 2040. Čína zatím stanovila pouze systém kvót, jak velký podíl musí mít elektrické a hybridní vozy na celkové výrobě automobilek v zemi.

Některé země si stanovily časový harmonogram, kdy ukončit výrobu a prodej tradičních aut se spalovacím motorem,“ řekl Sin na automobilovém fóru. „Ministerstvo také zahájilo příslušný průzkum a učiní takový časový plán s příslušnými odděleními. Tato opatření určitě přinesou výrazné změny v rozvoji našeho automobilového průmyslu,“ dodal.

Zákaz prodeje vozů s naftovým a benzinovým motorem by také měla výrazný dopad na poptávku po ropě v Číně, která je druhým největším konzumentem této suroviny na světě. Minulý měsíc státní ropná firma China National Petroleum Corp. (CNPC) uvedla, že poptávka po energii v Číně dosáhne svého vrcholu v roce 2040, o pět let později než se doposud čekalo, protože roste poptávka po pohonných hmotách.


Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory


Čína loni překonala Spojené státy a stala se největším trhem s elektrickými auty na světě. Prodej elektrických vozů nebo hybridních vozů s elektrickým a benzinovým pohonem proti roku 2015 stoupl o 50 procent na 336 tisíc vozů a na celosvětovém prodeji měla Čína podíl 40 procent. V USA se prodalo 159 620 elektrických a hybridních vozů.

Peking podporuje vývoj elektrických vozů dotacemi na výzkum a pobídkami pro kupce v objemu miliard dolarů. Rozhodl se však přejít na systém kvót, který přenáší finanční náklady na automobilky. Podle navrhovaných kvót musí příští rok elektrické a hybridní vozy činit nejméně osm procent celkové výroby každé automobilky. V dalším roce se tento podíl má zvýšit na deset procent a v roce 2020 na 12 procent. Automobilky, kterým se nepodaří splnit tento cíl, si budou moci koupit kredity od konkurentů, kteří budou mít přebytek. Do roku 2025 pak mají mít elektrické a dobíjecí hybridní vozy na výrobě automobilek v Číně až pětinový podíl.

Peking také nařídil státním energetickým firmám, aby urychlily instalaci dobíjecích stanic, a zvýšily tak přitažlivost elektrických vozů, napsaly agentury AP a Reuters.

Čtěte dále:

Zákaz jako příležitost. Tažení proti dieselům dává šanci dravým inovacím

Křižáci bojující proti dieselu. Nepohodlná organizace je financována nejen z Bruselu

Jak se vyvíjí podíl dieselů v Evropě? Od roku 2011 pomalu klesá



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy přestávají Evropané pracovat na stát?
Co je a k čemu slouží RPSN?
Jak si vyřídit termín svatby na úřadě i v kostele
Komentář: ČSSD - spící Růženka, či ďáblovo osidlo?
Hledáte levnou dovolenou?
Auta
Pět způsobů, jak převážet psy v autě. Plus pár rad pro kočku
Je vám Ford Mustang Bullit málo? Nevadí, přichází nová Steve McQueen Edition
Prototypy Porsche 911 (992) ukazují, že i nová generace bude hodně rychlá
E5 a B7. Na českých pumpách se objeví nové značení paliva
Vector se vrací na scénu. Na supersport z 90. let má navázat WX8 s výkonem 2000 koní
Technologie
Herní už jsou i paměťové karty. Kingston představil HyperX Gaming microSD
Nvidia na videu láká na na nové grafiky Turing. První obrázky GeForce RTX 2080
Srpnové servisní balíčky pro Windows přidávají ochranu proti dírám v procesorech
Xiaomi nad tablety hůl neláme. Mi Pad 4 (Plus) láká výbavou i cenou (aktualizováno)
Samsung Galaxy Watch jsou nabité technologiemi. A umí tikat
Hry pro příležitostné hráče