Čína zakáže auta na tradiční pohon. Harmonogram zatím nestanovila

10. září 2017, 16:17 - čtk
10. září 2017, 16:17

Čína začala zkoumat, odkdy zakázat výrobu a prodej aut s tradičním spalovacím motorem. Uvedla to tisková agentura Nová Čína s odvoláním na vyjádření náměstka ministra průmysl Sin Kuo-pina. Čína je největším automobilovým trhem světa.

Sin zatím neposkytl žádné detaily o tom, kdy by měl být takový zákaz zaveden. Británie a Francie již oznámily, že zakážou nové vozy na benzin a naftu od roku 2040. Čína zatím stanovila pouze systém kvót, jak velký podíl musí mít elektrické a hybridní vozy na celkové výrobě automobilek v zemi.

Některé země si stanovily časový harmonogram, kdy ukončit výrobu a prodej tradičních aut se spalovacím motorem,“ řekl Sin na automobilovém fóru. „Ministerstvo také zahájilo příslušný průzkum a učiní takový časový plán s příslušnými odděleními. Tato opatření určitě přinesou výrazné změny v rozvoji našeho automobilového průmyslu,“ dodal.

Zákaz prodeje vozů s naftovým a benzinovým motorem by také měla výrazný dopad na poptávku po ropě v Číně, která je druhým největším konzumentem této suroviny na světě. Minulý měsíc státní ropná firma China National Petroleum Corp. (CNPC) uvedla, že poptávka po energii v Číně dosáhne svého vrcholu v roce 2040, o pět let později než se doposud čekalo, protože roste poptávka po pohonných hmotách.


Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory


Čína loni překonala Spojené státy a stala se největším trhem s elektrickými auty na světě. Prodej elektrických vozů nebo hybridních vozů s elektrickým a benzinovým pohonem proti roku 2015 stoupl o 50 procent na 336 tisíc vozů a na celosvětovém prodeji měla Čína podíl 40 procent. V USA se prodalo 159 620 elektrických a hybridních vozů.

Peking podporuje vývoj elektrických vozů dotacemi na výzkum a pobídkami pro kupce v objemu miliard dolarů. Rozhodl se však přejít na systém kvót, který přenáší finanční náklady na automobilky. Podle navrhovaných kvót musí příští rok elektrické a hybridní vozy činit nejméně osm procent celkové výroby každé automobilky. V dalším roce se tento podíl má zvýšit na deset procent a v roce 2020 na 12 procent. Automobilky, kterým se nepodaří splnit tento cíl, si budou moci koupit kredity od konkurentů, kteří budou mít přebytek. Do roku 2025 pak mají mít elektrické a dobíjecí hybridní vozy na výrobě automobilek v Číně až pětinový podíl.

Peking také nařídil státním energetickým firmám, aby urychlily instalaci dobíjecích stanic, a zvýšily tak přitažlivost elektrických vozů, napsaly agentury AP a Reuters.

Čtěte dále:

Zákaz jako příležitost. Tažení proti dieselům dává šanci dravým inovacím

Křižáci bojující proti dieselu. Nepohodlná organizace je financována nejen z Bruselu

Jak se vyvíjí podíl dieselů v Evropě? Od roku 2011 pomalu klesá


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno
Hypoték se poskytuje méně. Proč?
Cestovní doklady na dovolenou ve 12 otázkách a odpovědích
Jak si může důchodce zvýšit příjmy?
Auta
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak…
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Škoda Karoq má dalšího sourozence. Nový Volkswagen Tharu ale nemíří jen do Číny
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Technologie
10 největších filmových nesmyslů, které jsou ajťákům pro smích
Facebook a Evropský parlament. Jak Zuckerberg (ne)vysvětlil ochranu uživatelských dat
Měníme peníze na dovolenou: 7 triků směnáren
Vyzkoušejte simulátor hackování. Netradiční hra Hacknet je teď zdarma
Nebezpečný malware VPNFilter napadl již 500 000+ routerů a NASů
Hry pro příležitostné hráče