Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Čína omezí výstavbu nových závodů vyrábějících tradiční vozy

12. června 2017, 14:07 - čtk
12. června 2017, 14:07

Čína zpřísní předpisy pro výstavbu nových továren na výrobu tradičních aut s benzinovým motorem. Tento krok má omezit nadprodukci v sektoru, dostat z trhu tzv. zombie firmy, což jsou firmy, které pokračují v činnosti, přestože mají problémy se splácením svých závazků nebo jsou blízko bankrotu, a přimět automobilky, aby přešly k výrobě neznečišťujících elektrických vozů, píše agentura Reuters.

Čínská vláda považuje elektrické vozy za možnost, jak by její automobilky mohly předstihnout zahraniční konkurenty, kteří mají o desítky let více zkušeností s výrobou benzinových aut, a současně omezit smog ve městech.

Čínská vláda již bojuje proti zombie firmám a nadměrné kapacitě produkce v odvětví uhlí a ocele. Tato politika se má rozšířit na automobilový sektor, uvedla na svých stránkách čínská Národní rozvojová a reformní komise.

Zombie firmy v Číně často přežívají díky pomoci lokálních vlád a bank. Čína slíbila, že použije tvrdší normy v oblasti životního prostředí, účinnosti, kvality a bezpečnosti, aby tyto firmy vytlačila z trhu.

Automobilky, které nyní budou chtít postavit závod na výrobu aut se spalovacím motorem, budou muset mít míru využití výrobní kapacity nad národním průměrem za předchozí dva roky, uvedla komise. Budou také muset vyrobit vyšší podíl nových elektrických vozů, včetně hybridních, než je průměr v odvětví za předchozí rok. Tyto automobilky budou také muset utratit nejméně tři procenta provozního zisku na výzkum a vývoj a vyrábět vozy, které budou považovány za konkurenceschopné na zahraničních trzích.

Přečtěte si také:

Čína se bude držet pařížské klimatické dohody

Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory

Čína si zpustošila půdu. Zdravé jídlo se stalo luxusem



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Jde česká volební účast do kopru?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (1)
Kam plyne zisk 76 miliard Kč z českých bank?
Je výhodnější jít do důchodu v prosinci 2018 či v lednu 2019?
Auta
Škoda Kodiaq GT vyráží na čínský trh. Čeští zájemci mohou…
Účet za Dieselgate má v případě Audi hodnotu 21 miliard korun. V problémech je i Opel
BMW X7 bylo odhaleno. Jak si stojí ve srovnání s Q7, Range Roverem a Mercedesem GLS?
Test Nissan Leaf 40 kWh: Obraťme list
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní inspekce je vůbec poprvé zkontrolovala
Technologie
Apple dá sbohem Intelu. Do Maců prý od roku 2020 bude instalovat vlastní čipy
Intel chystá velkou reorganizaci továren. Rozdělí se na tři části, jejich šéf odejde
Google slibuje revoluci. Digitální zoom v Pixelu 3 má být srovnatelný s optickým
Prohlížeč Seznam.cz synchronizuje otevřené stránky a překládá v pěti jazycích
AMD začalo prodávat Radeony RX 580 s parametry modelu RX 570. Zatím asi jen v Číně
Hry pro příležitostné hráče