Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Čína omezí výstavbu nových závodů vyrábějících tradiční vozy

12. června 2017, 14:07 - čtk
12. června 2017, 14:07

Čína zpřísní předpisy pro výstavbu nových továren na výrobu tradičních aut s benzinovým motorem. Tento krok má omezit nadprodukci v sektoru, dostat z trhu tzv. zombie firmy, což jsou firmy, které pokračují v činnosti, přestože mají problémy se splácením svých závazků nebo jsou blízko bankrotu, a přimět automobilky, aby přešly k výrobě neznečišťujících elektrických vozů, píše agentura Reuters.

Čínská vláda považuje elektrické vozy za možnost, jak by její automobilky mohly předstihnout zahraniční konkurenty, kteří mají o desítky let více zkušeností s výrobou benzinových aut, a současně omezit smog ve městech.

Čínská vláda již bojuje proti zombie firmám a nadměrné kapacitě produkce v odvětví uhlí a ocele. Tato politika se má rozšířit na automobilový sektor, uvedla na svých stránkách čínská Národní rozvojová a reformní komise.

Zombie firmy v Číně často přežívají díky pomoci lokálních vlád a bank. Čína slíbila, že použije tvrdší normy v oblasti životního prostředí, účinnosti, kvality a bezpečnosti, aby tyto firmy vytlačila z trhu.

Automobilky, které nyní budou chtít postavit závod na výrobu aut se spalovacím motorem, budou muset mít míru využití výrobní kapacity nad národním průměrem za předchozí dva roky, uvedla komise. Budou také muset vyrobit vyšší podíl nových elektrických vozů, včetně hybridních, než je průměr v odvětví za předchozí rok. Tyto automobilky budou také muset utratit nejméně tři procenta provozního zisku na výzkum a vývoj a vyrábět vozy, které budou považovány za konkurenceschopné na zahraničních trzích.

Přečtěte si také:

Čína se bude držet pařížské klimatické dohody

Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory

Čína si zpustošila půdu. Zdravé jídlo se stalo luxusem



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Vrácení daní 2019 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Změny v oddlužení a nezabavitelné minimum v roce 2019
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Facebook odstranil stovky manipulativních stránek a účtů ovládaných Ruskem
KVÍZ: Jak dobře znáte seriál Přátelé?
Televizory Sony pro rok 2019: první 8K a dva OLEDy
Proč není čistá voda skutečně čistá?
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
Hry pro příležitostné hráče