Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Hypotéka i pro pouhé družstevníky

Máte možnost odkoupit podíl z družstevního bytu? Nevíte, jak by to bylo s jeho…

S Erikem Štefanovičem o digitalizaci, BIM a úspěšných projektech bytových domů

Skupina firem DELTA s hlavním sídlem v rakouském Welsu patří k vedoucím společnostem v…

MBA Management ve zdravotnictví: správná volba pro lékaře i manažery

V oblasti zdravotnických oborů získává titul MBA stále větší význam a často je jedním z…

Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Číňané staví v Německu továrnu na baterie. Muskova Gigafactory bude proti ní trpaslík

08. února, 06:20  -  František Novák
Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Baterie do elektromobilů, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
08. února, 06:20

Čínská společnost CATL staví v německém Erfurtu obří továrnu na výrobu baterií do elektromobilů. Chtějí výrazně zvýšit produkci, než původně plánovali. V roce 2026 by to mělo být třikrát tolik, než vyrábí Gigafactory v Nevadě. Kapacita baterií by měla dosáhnout až 100 GWh ročně. Továrna Elona Muska se má dostat na 35 GWh.

Automobilový průmysl, tahoun německé i české ekonomiky, bude muset spoléhat při rozšiřování nabídky elektromobilů na čínské baterie. Firma CATL staví v durynském Erfurtu obří továrnu, která by měla v roce 2021 začít vyrábět první akumulátory do elektrických vozů. Již nyní je čínská firma největším výrobcem baterií pro automobilový průmysl na světě.

Ředitel pro Evropu Matthias Zentgraf oznámil, že produkce má být mnohem vyšší, než se původně počítalo. „V první fázi chceme vyrábět baterie s kapacitou 14 gigawatthodin ročně. Odhadujeme, že by to mohlo být okolo 100 gigawatthodin ročně nejpozději od roku 2026,“ řekl na konferenci automobilového průmyslu v Bochumi.

To by výrazně převyšovalo plány Elona Muska a jeho první továrny na baterie Gigafactory v Nevadě. Tam se produkce v současné době pohybuje na úrovni 20 GWh ročně, plánuje se zvýšení na 35 GWh. Akumulátory se vyrábějí ve spolupráci s japonskou firmou Panasonic.

na objednávku BMW M4 Coupé
Benzín
Manuální
Motor:
M4 Coupé
Výbava:
M4
1 500 590 Kč
s DPH
na objednávku Audi Q7
Nafta
Automatická
Motor:
50TDI quattro 210kW
Výbava:
Q7
27 829 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai i30 kombi
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 T-GDI 88 kW
Výbava:
Trikolor
4 730 Kč
s DPH
na objednávku Škoda Citigo-e iV
Elektromotor
Automatická
Motor:
61 kW
Výbava:
Style
421 302 Kč
s DPH
na objednávku Kia XCeed
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 T-GDI/88kW
Výbava:
Comfort
455 881 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai Ioniq EV
Elektromotor
Automatická
Motor:
EV
Výbava:
Ultimate
711 322 Kč
s DPH
na objednávku Audi Q7
Nafta
Automatická
Motor:
45 TDI quattro 170kW
Výbava:
Q7
1 594 710 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai Tucson
Benzín
Manuální
Motor:
1.6 T-GDi 130 kW
Výbava:
TRIKOLOR
6 872 Kč
s DPH
na objednávku Volvo XC90
Nafta
Automatická
Motor:
B5 AWD
Výbava:
Momentum
1 453 405 Kč
s DPH
na objednávku Volkswagen Passat Variant
Benzín
Manuální
Motor:
1.5 TSI 110 kW
Výbava:
Business
7 750 Kč
s DPH
na objednávku Volkswagen Touareg
Nafta
Automatická
Motor:
3.0 TDI 210kW 4x4 AT
Výbava:
Elegance
1 442 232 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai i30 kombi
Benzín
Manuální
Motor:
1.4i CVVT 73 kW
Výbava:
Start
324 990 Kč
s DPH

Evropa mluví, Čína staví

Ekonomický deník Handelsblatt napsal, že německým automobilkám se nepodařilo postavit vlastní závod na výrobu baterií. Německá společnost Bosch na plány výstavby továrny rezignovala v loňském roce, odůvodnila to vysokými náklady.

Bez hmatatelného výsledku je také iniciativa EU na podporu výroby evropské továrny. Slovenský eurokomisař Maroš Šefčovič hovořil na podzim o tom, že EU nesmí být závislá na asijských výrobcích a musí postavit 20 gigatováren po celé Evropě.

Čínský výrobce spoléhá na to, že se poptávka po bateriích do automobilů výrazně zvýší, protože EU rozhodla o tom, že do roku 2030 musí evropští výrobci automobilů snížit produkci CO2 u svých výrobků o 37,5 procenta oproti úrovni v roce 2021. Bez výrazného zvýšení podílu modelů s elektromotory to nepůjde.

„V loňském roce se toho hodně změnilo. Nové cíle v oblasti CO2 povedou k rychlejšímu nárůstu poptávky, než jsme si původně mysleli,“ dodal Zentgraf. Do roku 2030 by se globální poptávka po bateriích v autoprůmyslu mohla zvýšit až na 1559 GWh ročně, v roce 2017 to bylo 74 GWh.

Čínská firma CATL loni po sedmi letech své existence sesadila japonského konkurenta Panasonic z pomyslného trůnu největšího výrobce lithium-iontových akumulátorů. Firma profituje ze státní podpory v Číně jako dodavatel baterií pro tamní automobilky.

Související články:

Mrazy v USA zaskočily majitele elektromobilů. Baterie se rychleji vybíjejí

Elektromobil je čistší než auto se spalovacím motorem, i když ho pohání energie z uhlí

Baterie elektrovozů jako virtuální elektrárna. Energetici chtějí zapojit evropské automobilky

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží


Čtěte také

Volby, ilustrační foto

Vnitro chce zrušit dvoudenní volby i povinné doručování volebních lístků

Stěsnat dobu, po kterou mohou voliči přicházet k volebním urnám do jednoho dne,…

před 4 hodinami

 Berlín, ilustrační foto

Berlín zastropoval nájemné. Majitelé jej nesmějí zvýšit pět let

Berlínská zemská vláda dnes schválila na příštích pět let strop nájmů pro 1,5 milionu…

před 5 hodinami

Události  Zákaz vstupu, ilustrační foto

Lepší než Švédsko. Česko dobře chrání soukromí svých obyvatel

Česká republika se umístila na třetím místě ve srovnání právní ochrany soukromí obyvatel,…

před 5 hodinami

Ruský prezident Vladimir Putin, ilustrační foto

Nový hon na oligarchy. Putin stahuje smyčku kolem ruských boháčů

Rusko vydalo zatykač na bratry Alexeje a Dmitrije Ananěvovi, jejichž majetek se odhaduje…

před 8 hodinami

Události  Dolary, ilustrační foto

Lidstvo bohatne, hodnota majetku domácností přesáhla osm biliard korun

Hodnota majetku domácností v celém světě se zvýšila o 2,6 procenta na 360 bilionů dolarů …

před 8 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 10 | Průměrné hodnocení: 3.50

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Fotky a obrázky z internetu: kdy je možné je použít?
Máte volné peníze? A chcete, aby jich bylo víc?
V jakých velkých obchodech můžete zaplatit stravenkou?
Za týden nás čeká svátek
Senioři a moderní technologie - nepřátelé či kamarádi?
Auta
Na výši slevy u ojetiny se výrazně podílí barva. Nejvíce…
Jméno i podobu první elektrické Mazdy předčasně vyzradila média. MX-30 ujede až 240 km
Seznam kandidátů na Auto roku 2020 obsahuje dvě Škody, Teslu Model 3, nový Golf i Ferrari F8 Tributo
Tempomat Hyundai se přizpůsobí vašemu stylu jízdy. Ale jen pokud nejezdíte moc agresivně
Pokuty za pašování migrantů mohou přijít i po šesti letech
Hry pro příležitostné hráče