Chytrých telefonů a tabletů se letos prodá víc než PC

19. ledna 2011, 14:20 - Profit, TZ
19. ledna 2011, 14:20

Letošní rok přinese v oblasti technologií, médií a telekomunikací řadu významných milníků. První z nich bude z oblasti prodeje počítačových zařízení. Celosvětově se v roce 2011 prodá více chytrých telefonů, tabletů a netbooků než tradičních počítačů.

Foto: archív Profit

Prodej tzv. „počítačů do ruky“ tak výrazně překoná hranici 400 milionů kusů. Ke druhému milníku dojde v segmentu prodeje digitální hudby. Výnosy z digitální distribuce hudebních nahrávek převýší výnosy z klasického prodeje hudby na CD nosičích či vinylových deskách. Třetí milník je spojen s oblastí sociálních sítí. Objem komunikace uživatelů na sociálních sítích převýší v roce 2011 objem firemní komunikace. Vyplývá to z aktuální prognózy společnosti Deloitte pro oblast technologií, médií a telekomunikací v roce 2011.

Klíčovým trendem v posledních deseti letech se stala konvergence. Technologie, média a telekomunikace jsou nyní ještě více propojeny a vzájemně na sobě závislé než kdykoliv dříve,“ uvedl Jakub Sova, partner oddělení podnikového poradenství ve společnosti Deloitte ČR a dodává: „Přichází éra lehkých a přenosných zařízení s dotykovými displeji, které díky přístupu na mobilní internet zprostředkují uživatelům prakticky jakýkoliv digitální obsah.

Mezi smartphony a tablety budeme nadále svědky rozmanitosti operačních systémů. Stále totiž mezi nimi není definován standard. Spojuje je pouze fakt, že většina z nich používá podobný, méně výkonný procesor. Očekáváme také, že žádný z operačních systémů nebude mít do konce roku 2011 dominantní tržní podíl na trhu,“ uvedl Zdeněk Křížek, ředitel v oddělení řízení podnikových rizik ve společnosti Deloitte ČR.

V oblasti médií si bude televize nadále upevňovat pozici „super média“ a zdroje největších příjmů z reklamy. Naopak příjmy z reklamy na sociálních sítích budou spíše velmi skromné. Počet uživatelů sociálních sítí sice vzroste na více než jednu miliardu, nicméně příjmy z reklamy v této oblasti budou představovat stále méně než jedno procento celkových výdajů na reklamu. Další informace lze nalézt na webu společnosti Deloitte.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Herní počítač pod stromeček II: levná sestava do 20 tisíc [Vánoce 2017]
T-Mobile se skamarádil s Netflixem. Ale nejde o to, na co myslíte…
Tržní podíly výrobců grafik v Q3 2017: Nvidia vylétla nahoru, získává tržní podíl
Vyšel Vivaldi 1.13. Vylepšuje stahování a práci desítkami listů
Transcend RDC2: multifunkční čtečka karet pro smartphony (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít