Chystáme další expanzi

16. října 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
16. října 2006, 00:00

KARIM MAKHLOUF, OBCHODNÍ ŘEDITELSKY EUROPE: Leteckou firmou, která má své domovské letiště v Praze, je vedle Českých aerolinií nadnárodní společnost SkyEurope Airlines. Ta se specializuje na levnou přepravu. Jak vnímáte rostoucí konkurenci na trhu, bude levných aerolinek dále přibývat, nebo některé spíše zkrachují?

KARIM MAKHLOUF, OBCHODNÍ ŘEDITELSKY EUROPE: Leteckou firmou, která má své domovské letiště v Praze, je vedle Českých aerolinií nadnárodní společnost SkyEurope Airlines. Ta se specializuje na levnou přepravu. Jak vnímáte rostoucí konkurenci na trhu, bude levných aerolinek dále přibývat, nebo některé spíše zkrachují? V nejbližších letech bude lowcost sektor růst o 15 až 20 procent ročně, klasické aerolinky pouze o čtyři procenta ročně. Především ve střední a východní Evropě je očekáván ekonomický růst, který v konečném důsledku bude stimulovat i leteckou dopravu. Po fázi dramatického rozvoje očekávám v dalším období konsolidaci a pročištění trhu. Jak čelíte rostoucím cenám pohonných hmot? Proti růstu cen paliva se zajišťujeme, velmi čerstvé jsou naše dohody zajišťující cenu paliva na tři měsíce. Mimoto ale pracujeme také na dalších možnostech úspory nákladů tak, abychom mohli našim zákazníkům nabídnout skutečně nejnižší ceny letenek. V nákladových položkách máme oproti jiným dopravcům, jako Lufthansa nebo ČSA, výhodu až 60 procent uspořených nákladů. Budete dále rozšiřovat své destinace a jakým směrem? SkyEurope zdvojnásobí za čtyři roky svou flotilu ze 16 na 32 letadel. Obecně budeme pokračovat v naší strategii „Go East“, tedy jít na východ. Jsou pro SkyEurope konkurencí klasické aerolinky?

My se chceme koncentrovat na největší letiště v Evropě. Jsme například jediný low cost, který létá zároveň do Londýna, Paříže, Milána, Amsterdamu a Bruselu. Náš model kombinuje dvě potřeby - cestování za obchodem a cestování ve volném čase.

Proč jste si jako svůj hlavní hub vybrali Prahu?

Praha je jeden z nejzajímavějších trhů v regionu s velkým potenciálem pro „odlétávající provoz“ domácích cestujících, tak v opačném směru turistů, kteří touží Prahu navštívit. Protože jsme největší low cost ve střední Evropě, chceme být samozřejmě zastoupeni ve všech důležitých centrech regionu.

**Kdo je vaším typickým zákazníkem?

U nás je podíl byznys klientely na jednotlivých linkách kolem 30 až 40 procent, samozřejmě v závislosti na dané destinaci. To je poměrně hodně ve srovnání s ostatními nízkonákladovými dopravci, a je to především díky naší volbě významných letišť.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít