Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Chybí konkrétní termíny

01. srpna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
01. srpna 2005, 00:00

DOPRAVNÍ POLITIKA Vláda už ví, jakým směrem by se do roku 2013 měla vyvíjet doprava v Česku. Jednou z priorit je vhodná dělba práce mezi jejími jednotlivými druhy.

DOPRAVNÍ POLITIKA Vláda už ví, jakým směrem by se do roku 2013 měla vyvíjet doprava v Česku. Jednou z priorit je vhodná dělba práce mezi jejími jednotlivými druhy. Paroubkův kabinet schválil Dopravní politiku České republiky jako základní koncepční materiál. Příjemnou zprávou je, že se konečně podařilo podobný dokument vůbec přijmout. Jedná se však o velmi obecnou koncepci, která ke svému uskutečnění potřebuje vedle dostatku peněz také přijetí nových právních norem. Vládní strategie vychází z toho, že současný stav rozhodně není ideální. Chybí napojení všech regionů na kvalitní dálniční síť, stávající infrastruktura je ve špatném stavu. Růst přepravy v jednotlivých druzích dopravy je nerovnoměrný - silniční i železniční síť vykazují v některých oblastech nedostatečnou kapacitu. Chybí systémové řešení dopravy ve městech a přepravci často poskytují služby s nižší kvalitou, než by odpovídalo standardům počátku 21. století. NEJVĚTŠÍ PRIORITA: ZAJIŠTĚNÍ PENĚZ Mezi priority v jednotlivých druzích dopravy patří všeobecně známé věci. V dokumentu tak najdeme plány na dobudování sítě dálnic a rychlostních komunikací, modernizaci železničních koridorů, výstavbu jezů na Labi (či zajištění splavnosti této řeky) nebo zvýšení kapacity ruzyňského letiště. Samostatnou - a nejdůležitější -kapitolou však je potřeba nalézt dost peněz na investice, a to nejen do nové infrastruktury. Velkým problémem je také nedostatek financí na opravy a údržbu stávajících komunikací -zejména těch, které jsou v majetku krajů, tedy silnic druhé a třetí třídy. V letošním roce navíc končí svou činnost Fond národního majetku, který byl největším zdrojem příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury. Roční příjem z privatizovaného státního majetku v objemu kolem 20 miliard korun rozhodně nenahradí ani očekávaný výnos z elektronického mýtného ve výši maximálně pěti miliard korun ročně. Jako řešení se nabízí zvýšení příjmu fondu ze spotřebních daní, což je však otázkou dalších jednání. Ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Ondřej Jašek odhaduje, že pouze na základní investiční akce bude během následujících let nutné vynaložit přibližně 950 miliard korun. KONKRÉTNÍ DATA CHYBÍ Schválený materiál se vyhýbá konkrétním termínům - například kdy bude dokončena dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a hranicí s Rakouskem. Podle názoru ministerstva dopravy je to tak v pořádku, protože koncepce nastiňuje pouze základní směry vývoje. Teprve z nich by měly vyplynout konkrétní specifické cíle a následně příslušná opatření. Návazné strategické dokumenty mají řešit hlavně otázky související s financováním plánovaného rozvoje, například možnost užší spolupráce soukromých investorů se státem nebo podporu dopravní obsluhy regionů. PRIORITY DOPRAVNÍ POLITIKY ČR: **

  • zajištění financování dalšího rozvoje
  • dosažení vhodné dělby práce mezi jednotlivými druhy dopravy
  • zajištění kvalitní infrastruktury
  • zvýšení bezpečnosti
  • podpora rozvoje dopravy v regionech

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak prodat byt co nejdráže? Nepodceňujete profesionální fotky a home staging
Bez imunity nepřežijeme, proto si ji hýčkejme
Zpřísnění podmínek pro hypotéky se může dotknout i refinancování
Svátek Všech Svatých a Dušičky, aneb proč to není státní svátek?
Kdy budou dokončeny opravy na dálnicích?
Auta
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní…
Mlhovkáři, nízké slunce, námraza… Jste připraveni na podzimní nástrahy silnic?
Sedm užitečných prvků výbavy moderních aut, které nikdo nepoužívá
Spoluzakladatel Škody Václav Klement se narodil přesně před 150 lety
Nová Panamera konečně dostala verzi GTS. Nabídne 460 koní a sportovnější podvozek
Technologie
Pro iPady vyjde Photoshop CC, který se vyrovná verzi pro tradiční počítače
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný překvapení (video)
Chystá se nový formát SD karet pro smartphony. NM Card bude stejně velké jako nanoSIM
Palm se vrací s prťavým smartphonem, který má jedno velké ALE
Přehled: Kdy budou dokončeny opravy na dálnicích?
Hry pro příležitostné hráče