Chemičtí mušketýři

10. března 2008, 00:00 - Filip Černoch
10. března 2008, 00:00

Všichni za jednoho a dohromady do světa.

Že v jednotě je síla, potvrzuje i zkušenost chemického exportního uskupení NBC Team. Deset let fungující aliance už prokázala svou užitečnost, v sektoru armádních výrobců je ale zatím osamělým střelcem.

Pro malé a střední firmy je cesta na zahraniční trhy extrémně obtížná. Jednou z možností, jak uspět a zároveň snížit náklady tohoto kroku, je postupovat formou vývozní aliance. V českém obranném průmyslu funguje zatím pouze jediná, pod zkratkou NBC Team sdružuje celkem jedenáct firem. Ty produkují širokou škálu protichemického zabezpečení, od ochranných masek a filtrů, přes detekční prostředky až po speciálně upravená vozidla.

„Logika založení naší aliance byla jasná, sdružili jsme se proto, že se potřebujeme. Když přijdu za zahraničním zákazníkem s nějakou nabídkou, v drtivé většině se zajímá i o další produkty, které jsou s mým zbožím spojené. Takže zazní otázka nejen na moje detekční zařízení na chemické látky, ale i na prostředky ochrany proti nim, zařízení pro dekontaminaci a podobně,“ vysvětluje Josef Orel z firmy Oritest. „Takže se snažíme nabízet produkty naší branže v jakémsi balíčku, propagovat je na výstavách i zákazníkům společně. Navíc pokud vezmete svého kolegu třeba do Turecka a tam ho doporučíte, rázem ušetří rok práce,“ dodává.

Efektivitu NBC Teamu potvrzuje i fakt, že ačkoliv oficiální podobu dostala před čtyřmi lety, na neformální bázi spolu firmy spolupracovaly už od roku 1998. Konkrétním příkladem jejich úspěchu pak může být například nedávný společný obchod v Angole, kam členové NBC Teamu vyvezli komplexní balíček produktů, nebo v Turecku, kde se prosadily ochranné masky a detekční produkty.

Vývozní aliance se navíc těší také podpoře vládní agentury CzechTrade. „Naším prvořadým zájmem je, aby malé a střední podniky z jednoho oboru mohly společně působit na stejnou cílovou skupinu, a obstály tak v konkurenci větších firem. Vývozních aliancí pod naší záštitou je celkem sedmnáct, vedle výměny zkušeností a znalostí a třeba společné prezentace na našich akcích je podporujeme i finančně,“ upozorňuje tiskový mluvčí CzechTrade Aleš Řiháček.

„Konkrétně do letošního roku mohla zmiňovaná exportní uskupení využívat podpory z programu Aliance, od letošního roku se firmám nabízí pomoc z unijního programu Marketing. Ten se ale týká pouze mimopražských firem, pro společnosti z hlavního města tedy zvažujeme nějaké jiné řešení,“ uzavírá Řiháček.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co si pojistit před cestou do zahraničí?
Šmejdi v energetice lákají do aukcí nebo na dárky. Lidé platí tisíce korun
Otec dětí odmítá platit výživné. Co můžete dělat?
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Auta
Sedm chyb, které dělají řidiči při cestě autem do…
Přestupky na železničním přejezdu: Pokuty, body a na jak dlouho vám seberou řidičák
Video recenze ojetiny: BMW X5 E70
Toyota ukázala v Le Mans hybridní supersport GR s výkonem 1000 koní
Nové Audi A1 se radikálně změnilo. Je větší a bere si inspiraci u Quattra [první dojmy]
Technologie
Řada her obsahuje sledovací nástroj Redshell. Komunita ho označila za spyware
Opět bezpečnostní díra u procesorů Intel: chyba Lazy FP Restore (oživeno)
Trollolo. Intel pořádá soutěž o Core i7-8086K, AMD je výhercům vymění za Threadripper
AMD: APU budou mít nové ovladače méně často, aktualizace jen jednou za tři měsíce
Proč kopačky Lionela Messiho vypadají na různých televizorech jinak?
Hry pro příležitostné hráče