Chemičtí mušketýři

10. března 2008, 00:00 - Filip Černoch
10. března 2008, 00:00

Všichni za jednoho a dohromady do světa.

Že v jednotě je síla, potvrzuje i zkušenost chemického exportního uskupení NBC Team. Deset let fungující aliance už prokázala svou užitečnost, v sektoru armádních výrobců je ale zatím osamělým střelcem.

Pro malé a střední firmy je cesta na zahraniční trhy extrémně obtížná. Jednou z možností, jak uspět a zároveň snížit náklady tohoto kroku, je postupovat formou vývozní aliance. V českém obranném průmyslu funguje zatím pouze jediná, pod zkratkou NBC Team sdružuje celkem jedenáct firem. Ty produkují širokou škálu protichemického zabezpečení, od ochranných masek a filtrů, přes detekční prostředky až po speciálně upravená vozidla.

„Logika založení naší aliance byla jasná, sdružili jsme se proto, že se potřebujeme. Když přijdu za zahraničním zákazníkem s nějakou nabídkou, v drtivé většině se zajímá i o další produkty, které jsou s mým zbožím spojené. Takže zazní otázka nejen na moje detekční zařízení na chemické látky, ale i na prostředky ochrany proti nim, zařízení pro dekontaminaci a podobně,“ vysvětluje Josef Orel z firmy Oritest. „Takže se snažíme nabízet produkty naší branže v jakémsi balíčku, propagovat je na výstavách i zákazníkům společně. Navíc pokud vezmete svého kolegu třeba do Turecka a tam ho doporučíte, rázem ušetří rok práce,“ dodává.

Efektivitu NBC Teamu potvrzuje i fakt, že ačkoliv oficiální podobu dostala před čtyřmi lety, na neformální bázi spolu firmy spolupracovaly už od roku 1998. Konkrétním příkladem jejich úspěchu pak může být například nedávný společný obchod v Angole, kam členové NBC Teamu vyvezli komplexní balíček produktů, nebo v Turecku, kde se prosadily ochranné masky a detekční produkty.

Vývozní aliance se navíc těší také podpoře vládní agentury CzechTrade. „Naším prvořadým zájmem je, aby malé a střední podniky z jednoho oboru mohly společně působit na stejnou cílovou skupinu, a obstály tak v konkurenci větších firem. Vývozních aliancí pod naší záštitou je celkem sedmnáct, vedle výměny zkušeností a znalostí a třeba společné prezentace na našich akcích je podporujeme i finančně,“ upozorňuje tiskový mluvčí CzechTrade Aleš Řiháček.

„Konkrétně do letošního roku mohla zmiňovaná exportní uskupení využívat podpory z programu Aliance, od letošního roku se firmám nabízí pomoc z unijního programu Marketing. Ten se ale týká pouze mimopražských firem, pro společnosti z hlavního města tedy zvažujeme nějaké jiné řešení,“ uzavírá Řiháček.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít