Chemičtí mušketýři

10. března 2008, 00:00 - Filip Černoch
10. března 2008, 00:00

Všichni za jednoho a dohromady do světa.

Že v jednotě je síla, potvrzuje i zkušenost chemického exportního uskupení NBC Team. Deset let fungující aliance už prokázala svou užitečnost, v sektoru armádních výrobců je ale zatím osamělým střelcem.

Pro malé a střední firmy je cesta na zahraniční trhy extrémně obtížná. Jednou z možností, jak uspět a zároveň snížit náklady tohoto kroku, je postupovat formou vývozní aliance. V českém obranném průmyslu funguje zatím pouze jediná, pod zkratkou NBC Team sdružuje celkem jedenáct firem. Ty produkují širokou škálu protichemického zabezpečení, od ochranných masek a filtrů, přes detekční prostředky až po speciálně upravená vozidla.

„Logika založení naší aliance byla jasná, sdružili jsme se proto, že se potřebujeme. Když přijdu za zahraničním zákazníkem s nějakou nabídkou, v drtivé většině se zajímá i o další produkty, které jsou s mým zbožím spojené. Takže zazní otázka nejen na moje detekční zařízení na chemické látky, ale i na prostředky ochrany proti nim, zařízení pro dekontaminaci a podobně,“ vysvětluje Josef Orel z firmy Oritest. „Takže se snažíme nabízet produkty naší branže v jakémsi balíčku, propagovat je na výstavách i zákazníkům společně. Navíc pokud vezmete svého kolegu třeba do Turecka a tam ho doporučíte, rázem ušetří rok práce,“ dodává.

Efektivitu NBC Teamu potvrzuje i fakt, že ačkoliv oficiální podobu dostala před čtyřmi lety, na neformální bázi spolu firmy spolupracovaly už od roku 1998. Konkrétním příkladem jejich úspěchu pak může být například nedávný společný obchod v Angole, kam členové NBC Teamu vyvezli komplexní balíček produktů, nebo v Turecku, kde se prosadily ochranné masky a detekční produkty.

Vývozní aliance se navíc těší také podpoře vládní agentury CzechTrade. „Naším prvořadým zájmem je, aby malé a střední podniky z jednoho oboru mohly společně působit na stejnou cílovou skupinu, a obstály tak v konkurenci větších firem. Vývozních aliancí pod naší záštitou je celkem sedmnáct, vedle výměny zkušeností a znalostí a třeba společné prezentace na našich akcích je podporujeme i finančně,“ upozorňuje tiskový mluvčí CzechTrade Aleš Řiháček.

„Konkrétně do letošního roku mohla zmiňovaná exportní uskupení využívat podpory z programu Aliance, od letošního roku se firmám nabízí pomoc z unijního programu Marketing. Ten se ale týká pouze mimopražských firem, pro společnosti z hlavního města tedy zvažujeme nějaké jiné řešení,“ uzavírá Řiháček.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Volby prezidenta druhé kolo: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Jedete autem na hory? Víte, na co si dát pozor?
Jak vysoké může být sociální pojištění za rok 2017?
Co dělat při ztrátě kartičky zdravotní pojišťovny?
Kdy budou jarní prázdniny ve vašem okrese?
Auta
Policie stále nemá dost, kupuje další Superby 4×4 DSG.…
Dacia Logan jako prémiové auto? Podívejte se, jak by mohla vypadat
Také Range Rover Velar se dočká silného osmiválce v provedení SVR
Galerie: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Nechcete čekat na Škodu Kodiaq RS? Čip od BSR zvedne výkon na 260 koní
Technologie
Unikly parametry chystaných nových procesorů Coffee Lake. Na pultech možná už v únoru
Vyšel Firefox 58. Je zase rychlejší a nabízí více možností při pořizování snímků webů
Microsoft chystá nástroj na prohlížení a odstranění diagnostických dat ve Windows 10
Android 8.1 vám řekne, jak rychlé jsou dostupné sítě Wi-Fi. Vyberete si tak tu nejlepší
T-Mobile spouští hybridní satelitní televizi. Nabízí méně stanic a stejně potřebuje internet
Hry pro příležitostné hráče