Chceme zlepšit infrastrukturu

13. června 2005, 00:00 - (red)
13. června 2005, 00:00

HEJTMAN STŘEDOČESKÉHO KRAJE PETR BENDL: Středočeský hejtman Petr Bendl (ODS) připouští, že hlavním problémem kraje je absence klíčových dopravních staveb. Není však jediný. Kraj například v současnosti hledá investory do dokončených průmyslových zón.

HEJTMAN STŘEDOČESKÉHO KRAJE PETR BENDL: Středočeský hejtman Petr Bendl (ODS) připouští, že hlavním problémem kraje je absence klíčových dopravních staveb. Není však jediný. Kraj například v současnosti hledá investory do dokončených průmyslových zón. * Co podle vás podnikatelům ve vašem kraji nejvíce vadí?

Dlouhodobě patří mezi aktuální témata a naše starosti špatný stav silnic. Zmínil jsem oblast, kterou můžeme alespoň částečně ovlivnit a také se o to snažíme. Potřebovali bychom ale daleko více peněz, než kolik máme k dispozici.

* Častým problémem řady regionů je nedostatečné rychlostní spojení s Prahou - jak je na tom právě váš kraj? Středočeský kraj je navíc ještě ve svízelnější situaci než jiné kraje, protože je tranzitním územím pro všechny, kteří do Prahy směřují nebo ji naopak opouštějí. Potýkáme se proto s velkou dopravní zátěží a intenzivně pociťujeme, že dosud scházejí klíčové dopravní stavby, jakými jsou například pražský okruh a dálnice D 3. Letos se konečně začalo se stavbou úseku rychlostní komunikace R 6 mezi Prahou a Pavlovem. Nekončící proudy aut komplikovaly a bohužel stále ještě komplikují život lidem v Hostivích a v dalších místech na tomto frekventovaném tahu. * Jak spolupracujete s Hospodářskou komorou? Spolupráce je velmi úzká. Pravidelně se setkávám se zástupci komory a v širším kruhu také s jednotlivými podnikateli. Velký potenciál je v oblasti zahraničních vztahů. Spolu s komorou se v současné době pokoušíme navázat užší vazby s Čínou a chystáme také společně podnikatelskou misi do této země. Ukázalo se již na několika konkrétních případech, že právě v oblasti zahraničních kontaktů mohou kraj a komora pomáhat podnikatelům velmi účinně. Nabídli jsme komoře také možnost využívat naše zastoupení v Bruselu. V rovině spolupráce na domácí půdě se snažíme na základě zpětných vazeb podnikatelů a samotné komory přizpůsobovat nabídku středoškolských oborů aktuálním potřebám trhu. * Myslíte, že se podnikatelé v kraji dokáží organizovat a vystupovat v případě potřeby jednotně? V tom vidím důležitou roli komory. Podnikatelé sami to mají často složité. Bojují s konkurenčními tlaky a často se stačí soustředit jen na krátkodobé finanční ukazatele. * V čem vidíte hlavní přednost vašeho kraje z hlediska podnikání? Klíčová je bezpochyby blízkost přirozeného centra státu - Prahy. Středočeský kraj přitom může nabídnout lepší ceny nemovitostí. Jak se proměňuje styl života, stoupá i počet Pražanů, kteří hledají bydlení v klidnějším prostředí našeho kraje. Přibližujeme se tak trendům západní Evropy, kde zejména skupiny obyvatel s vyššími příjmy upřednostňují vlastní bydlení mimo ruch metropole. Kolem Prahy rostou nové rezidenční čtvrti. Předpokládám, že brzy v těchto oblastech vznikne poptávka po dalších službách a otevřou se další možnosti malému a střednímu podnikání. * Jak jste na tom nyní s pracovní silou? Zmínil jsem se o tom, že se snažíme ovlivňovat nabídku středoškolských oborů. Je to cesta, jak do budoucna zajistit kvalitní personální zázemí pro rozvoj ekonomiky. Toto propojení pokládám osobně za velmi důležité. Nejhorší statistiky nezaměstnanosti zaznamenáváme v oblasti Kutné Hory a Rakovníka. Jinde jsme na tom velmi dobře - zejména v okolí Prahy. * Které části kraje jsou z hlediska podnikání nejúspěšnější a které méně? Velký rozvoj zažívá celá oblast Mladoboleslavska, zejména díky automobilové výrobě. Nejhůře je na tom zatím Rakovnicko. * Jaké úkoly ve vztahu k podpoře podnikání a ekonomickému rozvoji regionu vás čekají v nejbližším roce?

Budeme se snažit především o rozvoj infrastruktury - silnic a kanalizací. V loňském roce jsme sehnali na první dva velké projekty peníze z Evropské unie. Budeme hledat možnosti financování z prostředků Unie pro řadu dalších významných záměrů. V předchozích letech se nám podařilo vytvořit několik kvalitních projektů průmyslových zón. V současné době pro tyto zóny získáváme investory na domácích i zahraničních veletrzích.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit.…
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Technologie
Po instalaci Windows 10 Fall Creators Update někomu chybí aplikace. Co s tím?
Chrome 62 má častěji upozornit na nezabezpečené weby. Nějak to ale nefunguje
Samsung má hotový 8nm proces, poslední před EUV. Výroba může začít, zájem má Qualcomm
Jak ve Windows 10 Fall Creators Update odstraněním staré instalace systému ušetřit pár „giga“?
Photoshop se naučí nová kouzla. Chybějící obraz doplní díky umělé inteligenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít