GlosyPůlminutová reklama v televizi stojí 400 tisíc korun. Stejná suma by mohla zachránit život osmi tisícům dětí v rozvojových zemích. Dostaly by očkování proti nejčastějším smrtelným chorobám. Kruté, ale pravdivé srovnání. Marnotratnost bohaté části světa lze určitě ilustrovat i na jiných dech beroucích příkladech.
Glosy
Půlminutová reklama v televizi stojí 400 tisíc korun. Stejná suma by mohla zachránit život osmi tisícům dětí v rozvojových zemích. Dostaly by očkování proti nejčastějším smrtelným chorobám. Kruté, ale pravdivé srovnání. Marnotratnost bohaté části světa lze určitě ilustrovat i na jiných dech beroucích příkladech. Tento je ale poučný pro firmy a podnikatele. Lidé si všímají, kdo peníze na charitu dává. Firmě, která pomůže poničené Asii nebo Tatrám, jistě stoupne dlouhodobá společenská prestiž. A ta je v moderní ekonomice důležitější než krátkodobý a sporný efekt reklamy. Žijeme ve velmi bohaté zemi, i když si to často nechceme přiznat. Spontánní vlna účasti, kterou vzbudila asijská tragédie, by proto neměla zůstat ojedinělou. Utrpení je na tomto světě stále dost, stačí si vybrat. Firma, která to pochopí, pomůže a řekne o tom veřejnosti, získá tu nejlepší reklamu. A i kdyby ne, nemusí litovat. Peníze šly na dobrou věc.