Cestovní pojištění "na kar tu" má své limity

07. července 2003, 00:00 - (pb)
07. července 2003, 00:00

Právě v čase dovolených je otázka cestovního pojištění zvláště aktuální. Řada lidí se spokojuje s pojištěním, které je automaticky spojené s vlastnictvím embosované platební karty. Má to řadu výhod, ale také své nevýhody. Pro posouzení kvality pojištění je v zásadě rozhodující výše pojistného plnění.

Právě v čase dovolených je otázka cestovního pojištění zvláště aktuální. Řada lidí se spokojuje s pojištěním, které je automaticky spojené s vlastnictvím embosované platební karty. Má to řadu výhod, ale také své nevýhody.

Pro posouzení kvality pojištění je v zásadě rozhodující výše pojistného plnění. Nejrozšířenější jsou u nás platební karty základní úrovně (mívají různé názvy, velmi často je to Standard či Classic). Majitel těchto karet je zpravidla pojištěn na léčebné výlohy do výše 1 mil. Kč, když vyšší plnění (např. 3 miliony Kč) se vztahují na nejexkluzivnější platební karty typu Gold a Platinum, které jsou ovšem dostupné jen velmi bonitním klientům. Jakkoli se může milion korun jevit jako částka více než dostatečná, nemusí to být vždy _ zvláště při komplikovanějších zdravotníckých zásazích _ pravda. Ceny zdravotnických výkonů v západních zemích jsou poměrně vysoké. Není to pochopitelně jediné hledisko. Významné jsou i výjimky z pojistného plnění. O dovolených to typicky bývají vyhlídkové lety, kde je z hlediska pojišťoven klíčová otázka registrace letu. Proto je dobré při koupi letenky ověřit, zda jde o let registrovaný - pokud tomu tak není, je na místě otázka, zda je pojištění zahrnuto v ceně letenky. Nepříjemné překvapení je také spojeno se skutečností, že nikoli vždy je platební kartou pojištění spojeno, v některých případech je na majiteli, zda si toto pojištění ke kartě připlatí. Nemusí to vždy být finančně výhodné. Roční pojistné za základní cestovní pojistku (pojištění léčebných výloh) stojí buď přibližně stejně, nebo i dvakrát více než je roční poplatek za kartu, v závislosti na jejím typu a pojištění. Pokud je vlastník karty jen střídmý cestovatel, nepřekračuje hranice Evropy a nepouští se do žádných větších dobrodružství, vyjde individuální cestovní pojištění levněji. V této souvislosti stojí za zmínku i to, že „normální“ cestovní pojišťovny nabízejí široké škály slev a různých promo akcí, například v rámci bonusových programů mobilních operátorů. U některých karet je také nutné pojištění aktivovat. Pojištění v tom případě funguje jen tehdy, když kartou zaplatíte nějaký cestovní výdaj - například letenku nebo hotel. Stejně tak je nutné vědět, zda-li se počítá spoluúčastí pojištěného, a totéž platí, jaká délka jednoho pobytu v zahraničí je pojistkou kryta. Problémy také mohou nastat při ztrátě nebo krádeži karty a jejím následném zablokování - u některých karet platí, že pojištění zaniká okamžikem vydání zákazu na kartu. Jak je vidět, pojištění „na kartu“ má své limity. Jeho předností je nepochybně minimální či „nulová“ náročnost sjednávání (to má ovšem nevýhodu v tom, že vzhledem k automatickému sjednání majitel karty často nezná konkrétní podmínky pojištění). Nevýhodou pak to, že už z podstaty věci nepočítá se specifickými požadavky a potřebami každého zákazníka. Ty může vyřešit individuální cestovní pojistka, v takovém případě je ale nutné na sjednání pojistky vydat o něco více času i energie.

CENY ZDRAVOTNICKÝCH VÝKONŮ V USA:

Operace komplikované zlomeniny až 900 000 Kč

Hospitalizace (1 den) 25 000 Kč

Hospitalizace na JIP (1 den) 36 000 Kč

Odvoz do ČR až 300 000 Kč

Právě o dovolených dochází k velkému množství nehod a havárií. Pokud k němu dojde v zahraničí, je otázka pojištění zvláště naléhavá.

FOTO: ARCHIV

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít