Menu Zavřít

Čeští subdodavatelé se stále více uplatňují

12. 1. 2004
Autor: Euro.cz

DODÁVKY PRO ZAHRANIČNÍ SPOLEČNOSTI POMÁHAJÍ ZVYŠOVAT KONKURENCESCHOPNOST DOMÁCÍCH PODNIKŮ.

BRAND24

DODÁVKY PRO ZAHRANIČNÍ SPOLEČNOSTI POMÁHAJÍ ZVYŠOVAT KONKURENCESCHOPNOST DOMÁCÍCH PODNIKŮ.

Americká společnost Andrew Corporation, jeden ze světových lídrů ve vývoji a výrobě komunikačního vybavení a systémů, podepsala loni kontrakty s českými subdodavateli za dvanáct milionů dolarů. Její brněnský závod na výrobu mikrovlnných antén a dalšího vybavení pro bezdrátovou komunikaci se dohodl na spolupráci s firmami Böhm Plast Technik, Drop Press, Pulco a SCA Packaging. Jednotlivé zakázky se budou realizovat v příštích třech letech. V regionu tak postupně vznikne dalších sto osmdesát pracovních míst. „Jedná se o největší subdodavatelský závazek ze strany investora za celou dobu trvání Programu na podporu subdodavatelů,“ uvedl ředitel odboru subdodavatelů agentury CzechInvest Vít Švajcr. Zástupci Andrew Corporation se podle jeho slov zajímali o české subdodavatele už před svým rozhodnutím investovat v České republice. Právě velká nabídka firem, které jsou schopny dodávat výrobky a služby na evropské úrovni nakonec tohoto investora přesvědčila, aby svůj závod postavil právě v Brně. Možnosti spolupráce s velkými nadnárodními společnostmi využívá stále více tuzemských firem. V listopadu loňského roku se například v Praze uskutečnil ve spolupráci japonské obchodní komory Jetro a agentury CzechInvest veletrh dodavatelských příležitostí pro české společnosti, tzv. veletrh naruby, první svého druhu v tuzemsku (viz Profit 45/2003). Japonští investoři působící v Česku zde vystavovali konkrétní komponenty a hledali pro ně místní dodavatele. Podle japonské obchodní komory by se mohly na základě této akce během příštích šesti měsíců realizovat zakázky v celkovém objemu až šedesát milionů korun.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).